• امروز : پنج شنبه - ۱۴ تیر - ۱۴۰۳
2
در دومین روز از بیست‌و‌هفتمین دوره نمایشگاه الکامپ انجام شد؛

برگزاری چهار نشست تخصصی در غرفه سازمان تأمین‌اجتماعی در حوزه فناوری و هوشمندسازی فرآیندها

  • کد خبر : 135338
  • ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱
برگزاری چهار نشست تخصصی در غرفه سازمان تأمین‌اجتماعی در حوزه فناوری و هوشمندسازی فرآیندها
در دومین روز از بیست‌و‌هفتمین دوره نمایشگاه الکامپ (الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک)، با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان سازمان تأمین‌اجتماعی، چهار نشست تخصصی شامل یک نشست تعاملی سازمان تأمین‌اجتماعی با دانشگاه تهران و سه نشست تخصصی با محوریت تحول دیجیتال و خدمات الکترونیک در غرفه این سازمان برگزار شد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، در ادامه برگزاری نشست‌های تخصصی و تعاملی سازمان تأمین‌اجتماعی با دانشگاه‌ها در بیست‌و‌هفتمین دوره نمایشگاه الکامپ، نشست مشترک تخصصی_پژوهشی این سازمان با دانشگاه تهران با حضور دامون خدابنده رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات تأمین‌اجتماعی، بهروز کتابی مدیرفناوری و تحول دیجیتال این سازمان و مجید سلیمانی معاون پژوهش و فناوری دانشکده‌ علوم دانشگاه تهران برگزار شد.

در این نشست که نحوه تعامل و همکاری سازمان تامین اجتماعی و دانشگاه تهران در جهت ایده‌پردازی علمی و پژوهشی مورد بررسی قرار گرفت، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات این سازمان با ابراز امیدواری نسبت استمرار همکاری‌ها میان سازمان تامین‌اجتماعی و دانشگاه تهران پس ازبرگزاری این نشست‌ها، اظهار داشت: ما در این سازمان زمینه همکاری با دانشگاه‌ها را در حوزه فناوری و هوشمندسازی فراهم کرده‌ایم و در صورتی که انجام کار به صرفه و صلاح تأمین‌اجتماعی باشد، امکان انعقاد قرارداد با دانشگاهیان وجود دارد.
وی افزود: در حالی‌که به‌کارگیری نخبگان با روش‌های خرید خدمت یا برون‌سپاری پروژه‌ها محقق می‌شود، تأمین‌اجتماعی در جهت خرید محصولات در قالب برون‌سپاری پروژه‌ها به نخبگان حرکت کرده است.
معاونت پژوهش و فناوری دانشکده‌ علوم دانشگاه تهران نیز در این نشست گفت: سازمان تأمین اجتماعی ایده همکاری با دانشگاه‌ها را در راستای توسعه فناوری و هوشمندسازی مطرح کرده است. یکی از زمینه‌های همکاری موضوع کارآموزی در حوزه‌های مربوطه است.
سلیمانی در ادامه گفت: دانشگاه تهران می‌تواند در قالب پروژه‌های کاربردی با درک بهتر نسبت به مساله و با زبان مشترک با سازمان تأمین‌اجتماعی، توسعه فناوری را رقم بزند.
همچنین بهروز کتابی، مدیر فناوری و تحول دیجیتال سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این نشست اظهار داشت: سازمان تأمین‌اجتماعی با بیش از ۴۷ میلیون مخاطب به دنبال ارائه خدمات الکترونیکی بیشتر و با کیفیت بهتر است. در حوزه توسعه فناوری و هوشمندسازی خدمات تأمین‌اجتماعی، در حال حاضر پروژه نسخه الکترونیک با ثبت ۹۸ درصد نسخه‌های الکترونیکی یکی از مهم‌ترین و موفق‌ترین طرح‌های این سازمان است.
وی افزود: اگر امکان استفاده از بضاعت تخصصی حوزه‌های پژوهشی و فناوری دانشگاه‌ها در راستای توسعه خدمات الکترونیک تأمین‌اجتماعی وجود داشته باشد، توفیقات بیشتری در حوزه هوشمندسازی و فناوری حاصل خواهد شد.

پنل تخصصی تشریح کارکرد سامانه لیست هوشمند

بر اساس این گزارش، در دومین نشست تخصصی غرفه سازمان تامین اجتماعی، جزییات عملکرد و مزایای هوشمندسازی لیست ارسال حق بیمه در قالب سامانه متمرکز لیست هوشمند، از سوی هادی پورصفری کارشناس ارشد معاونت بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی ارائه شد.
پورصفری در این پنل تخصصی با اشاره به اینکه سامانه متمرکز لیست هوشمند در قالب یکی از خدمات نوین الکترونیک سازمان تأمین‌اجتماعی تدوین و اجرایی شده است، گفت: در سامانه متمرکز لیست هوشمند، ارسال لیست حق بیمه توسط کارفرمایان به صورت غیرحضوری انجام می‌شود. همچنین در این سامانه، محاسبه حق بیمه و ارسال لیست به صورت کاملا هوشمند انجام می‌شود و در صورت بروز خطا، فرآیند اصلاح نیز به صورت هوشمند صورت می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه در چارچوب فعالیت این سامانه هوشمند، با استفاده از سربرگ خطاها در فرآیند ارسال لیست، موضوع به کارفرمایان اطلاع‌رسانی می‌شود، گفت: دریافت لیست به‌صورت متمرکز، بررسی و کنترل بیش از ۳۰۰ آیتم به صورت هوشمند، پالایش در کمترین زمان، بررسی ۵۰۰ آیتم در صدم ثانیه، رشد بهره‌وری نیروی انسانی، حذف فرآیندهای زائد و افزایش رضایتمندی مخاطبان به‌ویژه جامعه کارفرمایی از مزایای اجرای طرح لیست هوشمند است.

کارشناس ارشد معاونت بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی در ارتباط با بهره‌مندی ذی‌نفعان از خدمات سامانه متمرکز لیست هوشمند حق بیمه گفت: در سامانه لیست هوشمند حق بیمه، تمام اطلاعات به‌صورت برخط در دسترس قرار می‌گیرد. در این سامانه محاسبات به‌صورت لحظه‌ای و بر اساس ضوابط انجام و بازخوردهای آن نیز به صورت برخط ارسال می‌شود. پرداخت حق بیمه الکترونیکی و غیرحضوری نیز از دیگر مزایای استفاده از سامانه‌ لیست هوشمند محسوب می‌شود.
پورصفری در ارتباط با پایش و کنترل اطلاعات مربوطه به لیست‌های حق بیمه نیز اظهار داشت: کنترل آیتم‌های لیست هوشمند حق بیمه نیز برمبنای قوانین و مقررات مربوطه صورت می‌گیرد. در این زمینه تا امروز بیش از ۳۰۰ مورد پایش و بررسی‌های لازم در قالب این سامانه انجام شده است.
بر اساس این گزارش در ادامه این پنل تخصصی، فریده کلانتری کارشناس مدیریت فناوری و تحول دیجیتال سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: در حال حاضر اجرای لیست هوشمند حق بیمه با بهترین کیفیت و بالاترین میزان پوشش در سطح کشور در حال اجرا است و در مسیر تولید نرم‌افزار اجرایی سامانه لیست هوشمند حق بیمه، نیازمندی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و برنامه‌ریزی‌های استقرار پروژه صورت گرفت.
وی افزود: در حال حاضر کارفرمایان و ذی‌نفعان سازمان به صورت کامل از خدمات لیست هوشمند حق بیمه بهره‌مند هستند و اجرای کامل لیست هوشمند در سراسر کشور با کمترین مخاطره و با بالاترین میزان پوشش و کیفیت ارائه خدمات محقق شده است.
در ادامه این پنل تخصصی، سمیه افشار مدیر پروژه لیست هوشمند نیز در ارتباط با مزایای دوسویه این سامانه برای سازمان تأمین‌اجتماعی و ذی‌نفعان این سازمان، توضیحاتی ارائه کرد.

تأمین‌اجتماعی، سازمان پیشگام در تحول دیجیتال

به گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، در ادامه برگزاری سلسله نشست‌های پژوهشی در غرفه سازمان تامین اجتماعی در نمایشگاه الکامپ، نشست تخصصی با موضوع بررسی تحول دیجیتال سازمان تأمین اجتماعی با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد.
مقداد نادری، معاون اداره کل مالی سازمان تأمین‌اجتماعی در نشست تخصصی تحول دیجیتال سازمان تأمین‌اجتماعی و نقش استارتاپ‌ها در این حوزه با بیان اینکه بیمه‌های اجتماعی و بازرگانی در تامین رفاه جامعه موثر هستند، گفت: در سال‌های اخیر، تأمین اجتماعی همواره در حوزه تحول دیجیتال پیشگام بوده است. این سازمان در حوزه‌های شبکه‌سازی، خدمات درمانی و موضوع بررسی و دریافت خسارات درمان نیز فعالیت مرتبط با فناوری را در دستور کار داشته است.

وی افزود: در بسیاری از کشورها، تأمین اجتماعی پایه و اساس توسعه و نوآوری است و استارتاپ‌ها در این خصوص می‌تواند با تأمین‌اجتماعی تعامل داشته باشند. در واقع تأمین‌اجتماعی در رویکرد نوین خود امکان ساخت یک اکوسیستم را دارد و در این جهت استارتاپ‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای دارند.

ایمان ارسطو، مدیرعامل شرکت پلنِت (استارتاپ حوزه فعالیت بیمه) نیز در ادامه این نشست تخصصی با اشاره به اینکه با توجه فعالیت چند دهه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی، این نهاد بستری بکر برای فعالیت در حوزه هوش مصنوعی است، گفت: در بخش‌های مختلف فعالیت این سازمان، امکان بهره‌مندی از هوش مصنوعی وجود دارد. تفاوت تأمین‌اجتماعی با دیگر صندوق‌ها، فعالیت و ارائه خدمات بخش درمان است. طبیعتاً امکان توسعه هوشمندی و استفاده از هوش مصنوعی در حوزه‌های گسترده بیمه و درمان تأمین اجتماعی بسیار بیشتر از سایر صندوق‌ها است.
وی افزود: تأمین‌اجتماعی علاوه بر اینکه دومین تولیدکننده خدمات درمانی در سطح کشور است، اولین و بزرگ‌ترین خریدار خدمات درمانی کشور نیز محسوب می‌شود و این بستر مهمی برای فعالیت در حوزه هوش مصنوعی و استارتاپ‌ها است. در واقع حوزه ارائه خدمات به جامعه تحت پوشش تأمین‌اجتماعی را باید مهم‌ترین بستر فعالیت‌های هوشمند برشمرد.
مدیرعامل شرکت پلنت در ادامه گفت: استارت‌آپ‌ها در فعالیت‌های مشارکتی با تأمین اجتماعی کشورهای مختلف، اقدام به تشکیل صندوق‌های واحد می‌کنند. در حال حاضر بررسی مدارک درمانی توسط هوش مصنوعی در برخی شرکت‌های بیمه‌ای صورت می‌گیرد و انتظار این است که استارتاپ‌ها در تعامل با سازمان تأمین‌اجتماعی، در پیشبرد فعالیت‌های حوزه فناوری نقش جدی ایفا کنند.
ارسطو همچنین گفت: اگر سازمان تأمین‌اجتماعی هوشمندسازی فرآیندهای خدمات و ورود به عرصه نوآوری را در دستور کار داشته باشد، توفیقات بیشتری در حوزه فناوری حاصل می‌شود. اهتمام مسئولان سازمان تأمین‌اجتماعی به حوزه فناوری و توسعه خدمات دیجیتال بسیار قابل توجه است که قرائن این‌ امر در بازارکار تحول دیجیتال سازمان تأمین‌اجتماعی در غرفه این سازمان در این دوره از نمایشگاه الکامپ کاملا آشکار است.
به گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، لیلا توحیدنیا، معاون اداره کل برنامه‌ریزی و بودجه سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در ادامه نشست اظهار داشت: در سال ۱۳۹۹ یکی ازهدف‌گذاری‌های کلان سازمان تأمین اجتماعی، دستیابی به تامین اجتماعی دیجیتال بود.
وی افزود: در سال‌هایی که موضوع هوشمندسازی در بسیاری از سازمان‌ها وجود نداشت، تأمین‌اجتماعی این مهم را در اولویت‌های کلان خود قرار داده  و اکنون این سازمان با پوشش بیمه‌ای بیش از ۵۳ درصد جمعیت کشور، ظرفیت‌های بالای برای توسعه هوشمندی در اختیار دارد.
محمد رنجبران، مدیر مرکز حاکمیت فاوا سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این نشست تخصصی اظهار داشت: تأمین‌اجتماعی سازمانی است که امکان ایجاد بازاری بزرگ برای خانواده فناوری اطلاعات را دارد و به همین نسبت انتظاراتی به‌ویژه در راستای امانتداری اطلاعات بیمه‌شدگان این نهاد بیمه‌ای وجود دارد.
وی افزود: در تمام برنامه‌های مربوط به انتخاب همکاران در حوزه استارتاپی، انتظار حمایت از سوی تأمین‌اجتماعی وجود دارد و این سازمان به دنبال همکاری با شرکت‌های با کارنامه‌هاس قوی و درجه یک است.

http://tejaratava.ir/?p=135338

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.