• امروز : چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳
2

تشریح میزگرد صنفی با عنوان جامعه پزشکان کودکان ایران

  • کد خبر : 135223
  • ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۶
تشریح میزگرد صنفی با عنوان جامعه پزشکان کودکان ایران
دبیر انجمن پزشکان کودکان ایران گفت : در همایش سالانه علمی انجمن پزشکان کودکان ایران ، یک میزگرد صنفی با عنوان جامعه پزشکان کودکان ایران تشکیل شد .


دکترمحمد زنوزی راد بیان کرد : در این میزگرد چهار سخنران ، حضور داشتند که به طرح موضوع مرتبط در مهمترین معضلات پزشکان کودکان پرداخته شد .اولین سخنران این میزگرد اینجانب بودم که درمورد نهضت تعرفه سخنرانی کردم .
وی ادامه داد : نهضت تعرفه موضوعی است که از پنج سال قبل آغاز شده است و انجمن پزشکان کودکان ، کمیته ای تشکیل داد و تعدادی از پزشکانی که در این مورد مطالعه داشتند حضور به هم رساندند و در مورد ظرفیت های قانونی احقاق حقوق پزشکان کودکان تبادل نظر و بررسی ها انجام شد و در نهایت به استخراج و اعلام کدهای تعرفه تشخیصی و درمانی که مورد تصویب هیات محترم وزیران هم بوده است منجر گردید. نهضت تعرفه تبدیل به نمادی از حرکت قانونی برای رسیدن به حقوق از دست رفته در کل جامعه پزشکی گردید.
این متخصص کودکان و نوزادان اظهار کرد : دومین سخنران این میزگرد جناب دکتر علی فرجی، از دیگر اعضاء هئیت مدیره انجمن پزشکان کودکان بودند که مسئله تاسیس جامعه پزشکان کودکان ایران را مورد بحث قرار دادند . جامعه پزشکان کودکان ایران درخواست مشترک همه انجمن های علمی پزشکی حوزه سلامت کودکان بوده است .
وی اضافه کرد : این انجمن ها شامل ، انجمن های کودکان به صورت تخصصی و فوق تخصصی و انجمن های مانند دندانپزشکی ، چشم پزشکی ، ارتوپدی ، جراحی و روانپزشکی در گرایش کودکان بوده است .
دکتر زنوزی راد مطرح کرد : جامعه پزشکی کودکان ایران ، جامعه بزرگی است که با بیش از ۱۵ انجمن که هر کدام اعضاء مجزا داشتند ولی موضوع آنها مشترکا سلامت کودکان است در کنار یکدیگر در مورد موضوع مشترک با دیدگاه های متفاوتی کنار هم جمع شوند و از نظر علمی و پژو هشی ، آموزشی و صنفی تشکیلات مشترکی داشته باشیم و بر روی موضوع هدف یعنی سلامت کودک یک وحدت رویه داشته باشیم .
دبیر انجمن پزشکان کودکان ایران ابراز داشت : سخنران بعدی ، جناب دکتر حسین بابایی بودند که یکی از اساتید پیشکسوت در حوزه تخصصی کودکان هستند ، ایشان درمورد نظام های تعیین تعرفه در حوزه درمان را در کشور ها و سیستم های مختلف معرفی کردند و به قوانین مربوطه در کشور مان اشاره کردند و درآخر اشاره شد به موادی که در قانون وجود دارد در روش تعیین نرخ تعرفه و ابلاغش, که متاسفانه توسط دولت این رویه های قانونی طی نمی شود و در خواست تمامی جامعه پزشکان انجام آن است.
وی می گوید : در انتها نیز آقای دکتر صفوی پور درباره جزئیات کتاب ارزش نویسی و خدمات تشخیصی درمانی و روش استفاده از کتاب را معرفی کردند .
دکتر زنوزی راد اذعان داشت : به طور کلی در این میزگرد که نمایندگان انجمن پزشکی کودکان ایران از ۱۲ استان به صورت حضوری شرکت داشتند و علاوه بر آن برخی پزشکان کودکان نیز به صورت آزاد شرکت داشتند ، میزگرد به صورت آنلاین همزمان و تصویری منعکس می شد و امکان پرسش و پاسخ برای همکاران در سرتاسر کشور و تمام افرادی که دسترسی به سایت همایش داشتند ، وجود داشت .
درمجموع فعالیت صنفی انجمن پزشکان کودکان ایران برای افرایش درآمدزایی پزشکان نیست برای بهبود جایگاه پزشکان کودکان در راستای ارتقاء سلامت کودکان ایران است .

http://tejaratava.ir/?p=135223

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.