• امروز : سه شنبه - ۱۲ تیر - ۱۴۰۳
2
پیام رییس كل بیمه مركزی به مناسبت آغاز رویداد ایران

اینشورتک۲۰۲۴ در قالب بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی الکامپ

  • کد خبر : 135135
  • ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۵
اینشورتک۲۰۲۴ در قالب بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی الکامپ
با رشد روز افزون فناوری‌های نوین، صنعت بیمه نیز در حال تجربه تحولات قابل توجهی است. استفاده از هوش مصنوعی،داده‌کاوی، بلاکچین و سایر فناوری‌ها، بهبود عمده‌ای در فرایندها و خدمات بیمه‌ای ایجاد کرده است.

اما با این تحولات، چالش‌هایی نیز به وجود آمده است. از جمله افزایش رقابت، حفظ حریم خصوصی مشتریان در محیط‌هایدیجیتال، مدیریت و تجزیه و تحلیل داده‌های حجیم و پیچیدهو نیز تعامل کارآمد بین انسان و هوش مصنوعی.
به طور کلی، تحولات نوظهور در صنعت بیمه از یک سو فرصت‌های فراوانی را برای بهبود عملکرد، افزایش کیفیت خدمات و افزایش رقابت‌پذیری ارائه می‌دهد، اما از سوی دیگر نیازمندبهره‌وری و استفاده هوشمندانه از فناوری‌های پیشرفته و مدیریتمؤثر چالش‌های آن است.
تکنولوژی های نوین، تأثیر تغییرات آب و هوایی، مدیریت ریسک های جدید، تغییرات قوانین و مقررات، تأمین مالی برای بیمه ریسک های پیچیده و بزرگ ،توسعه بیمه های جدید برای پوشش ریسک های جدید مانند بیمه سلامت الکترونیک و بیمه خودروهای خودران و تغییرات در الگوهای مصرف و رفتار مشتریان و تأثیر آن بر محصولات بیمه، مهم ترین موضوعات تأثیرگذار در صنعت بیمه هستند که بیمه مرکزی هم با نگاه به این موضوعات برنامه های خود را تدوین نموده و در حال اجرای این برنامه ها است.
از همین رو بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با درک اهمیت توجه به کلان روندهای نوظهور در دنیا و به ویژه ورود فناوری، تلاش کرده تا استراتژیها و سیاستهای دقیق و قابل دستیابی را در این راستا تنظیم و اجرایی کند تا بتواند در نقش هدایت کننده، تسهیلگر و  ناظر، به روند توسعه فناوری در صنعت بیمه کمک کند.
بیمه مرکزی در مسیر تنظیم گری و مقررات گذاری با رویکرد آینده نگری، تأمین حقوق مشتریان، تشویق به نوآوری، مدیریت و کنترل ریسک های جدیدی که با پیشرفت تکنولوژی و تغییرات اجتماعی و زیست محیطی به وجود آمده‌اند و تأمین پایداری مالی شرکت‌های بیمه و توسعه بیمه های جدید را در الویت رویکردهای خود قرار داده است.
همچنین در مواجهه با تغییرات فناوری ، حمایت، تسهیلگری و تنظیم گری در راستای توسعه فناوریهای نوین بیمه ای، ایجاد زیرساختهای قانونی همچون تدوین آیین نامه ها (اولین گام تدوین ایین نامه ۱۰۵)، ایجاد زیرساختهای توسعه فناوری بیمه همچون مرکز نوآوری، محیط آزمون نوآور تنظیم گری، رویدادهای فناوری بیمه و …،  تدوین نقشه راه توسعه فناوری بیمه، مشارکت با دستگاهها و نهادهای متولی فناوری در کشور در راستای تسهیل گری توسعه فناوری بیمه و اجرای پویشهای فناورانه به منظور توسعه کسب و کارهای حوزه فناوری بیمه از مهم ترین رویکردهای بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.
اکنون بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در استای برنامه های توسعه نوآوری و فناوری صنعت بیمه، با برگزاری رویداد ایران اینشورتک۲۰۲۴ در قالب بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی الکامپ، پیام متفاوتی را به جامعه منتقل کرد که صنعت بیمه با صدایی رسا و گویا از نوآوران، فناوران، استارت آپ ها و شرکتهای فناور برای مشارکت در توسعه فناوری در این صنعت دعوت می کند.
علی استادهاشمی، رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران

http://tejaratava.ir/?p=135135

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.