• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
2

عرضه ۶۰ درصد محصولات در قالب فروش اعتباری| اقدام پتروشیمی ها برای کاهش فشارها به نظام بانکی

  • کد خبر : 133588
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۸
عرضه ۶۰ درصد محصولات در قالب فروش اعتباری| اقدام پتروشیمی ها برای کاهش فشارها به نظام بانکی
مدیرعامل پتروشیمی غدیر از عرضه ۶۰ درصد تولیدات این مجتمع در قالب فروش اعتباری در ۱۴۰۳خبر داد و گفت: این کار باعث شد تولیدکنندگان واقعی در صف وام قرار نگیرند و از شدت فشار به بانکها کاسته شود.

به گزارش تجارت آوا، حسین صفاری مدیرعامل پتروشیمی غدیر گفت: در سال گذشته بین ۴۰ الی ۵۰ درصد محصولاتمان به صورت اعتباری در اختیار مشتریان ما قرار گرفت. این کار باعث شده که مشتریان ما که تولید کننده واقعی هستند برای تامین سرمایه خود دیگر نیازی نباشد که به سراغ بانک ها رفته و در صف تسهیلات قرار گیرند. با این کار همچنین از شدت فشار به شبکه بانکی هم کاسته شد.

مشتریان در خریدهای اعتباری به صورت مستقیم از اعتبار شرکت ها استفاده می کنند. در واقع در این روش که به همت شرکت صنایع ملی پتروشیمی ایجاد شده، ال سی هایی بین شرکت ها و شرکت های پتروشیمی شکل می گیرد. در واقع با این کار واحدهای تولیدی در یک بستر امن از نظر وصول هزینه ها می توانند فعالیت کنند

او ادامه داد: در این روش مشتریان در خریدهای اعتباری به صورت مستقیم از اعتبار شرکت ها استفاده می کنند. در واقع در این روش که به همت شرکت صنایع ملی پتروشیمی ایجاد شده، ال سی هایی بین شرکت ها و شرکت های پتروشیمی شکل می گیرد. در واقع با این کار واحدهای تولیدی در یک بستر امن از نظر وصول هزینه ها می توانند؛ فعالیت کنند.

به گفته این فعال در صنعت پتروشیمی، در گذشته وقتی واحدهای تولیدی با مشکل نقدینگی مواجه می شدند، شاهد تعطیلی خطوط تولید برخی مجتمع ها می شدیم. اما در خرید و فروش های اعتباری واحد تولیدی محصول را دریافت کرده و تولیدات خود را انجام می دهد. بعد از اینکه فرآیند تولید به اتمام و محصول را در بازار عرضه کرد؛ می تواند پول خرید مواد اولیه خود را پرداخت کند.

صفاری همچنین درباره تاثیر فروش های اعتباری در زمینه سودآوری شرکت ها، گفت: سودآوری این طرح برای واحدهای پتروشیمی از این جهت بود که مشتری پایین دست خط تولید و ظرفیت خود را افزایش داده و این کار باعث فروش بیشتر و تقاضای بهتر برای تولید کننده در بالادست شده بود.

او با اشاره به تعطیلی خطوط تولید در تابستان ۱۴۰۱ به دلیل نبود نقدینگی، ادامه داد: در عمل با این طرح کاهش تقاضایی که در بازار شکل گرفته بود را دیگر نداشته و به نوعی آن مشکل حل و فصل شده بود. به همین دلیل امسال هدف گذاری کردیم که ۶۰ درصد محصولات خود را در قالب فروش اعتباری عرضه کنیم.

مدیرعامل پتروشیمی اروند همچنین در پاسخ به این سوال که آیا غدیر به جز فروش اعتباری، برنامه ای هم برای خرید اعتباری دارد، گفت: هم اکنون خرید بین مجتمعی با پتروشیمی اروند در دستور کار ما قرار دارد. خرید یوتولیتی هم با همین روش در حال انجام است.

سال گذشته ۲۰ درصد ظرفیت تولید ما افزایش یافت و به همین میزان فروش ما هم بیشتر شد. در سال ۱۴۰۲ رکورد فوق العاده در تولیدات غدیر به ثبت رسید و رکورد ۱۵ ساله شکسته شد. لازم به یادآوری است که ما ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی تولید داشته و تولیداتمان به ۱۴۴ هزار تن افزایش یافت

صفاری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه سال گذشته ۲۰ درصد ظرفیت تولید ما افزایش یافت و به همین میزان فروش ما هم بیشتر شد، ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ رکورد فوق العاده در تولیدات غدیر به ثبت رسید و رکورد ۱۵ ساله شکسته شد. لازم به یادآوری است که ما ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی تولید داشته و تولیداتمان به ۱۴۴ هزار تن افزایش یافت. امسال هم اگر بتوانیم تولیداتمان را در همین سطح حفظ کنیم، اتفاق خیلی خوبی خواهد بود.

به گفته او، پتروشیمی غدیر با درآمدزایی ۴، ۵۹۱ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ و افزایش ۳۲ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ توانسته مقدار سود خالص و فروش این شرکت را به مقدار قابل توجهی افزایش دهد.

رشد ۷۵ درصد فروش شغدیر

صورت های مالی منتشر شده نشان می دهد که شرکت پتروشیمی غدیر با سرمایه ثبت شده ۱۳۰ میلیاردتومانی و ارزش بازار ۹ هزار و ۷۵۶ میلیاردتومانی، در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به اردیبهشت ماه سال جاری رکورد جدید و فوق العاده‌ای از خود برجای گذاشت.

میزان درآمدی که شرکت پتروشیمی غدیر در دومین ماه از سال جاری به سهام‌داران خود اعلام کرد مربوط به فروش محصولات تولیدی خود در بازار داخلی بود، این شرکت پتروشیمی از فروش محصولات خود به درآمد ۵۸۴ میلیاردتومانی دست پیدا کرد. این شرکت در مقایسه با ماه گذشته با افزایش ۷۵ درصدی و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته با رشد ۲۴ درصدی همراه بود، همچنین این پتروشیمی میزان درآمد تجمیعی که در این دوره ۲ ماهه از خود بر جای گذاشت با رشد ۲۷ درصدی نسبت به سال گذشته روبه‌رو بود.

” شغدیر” در اردیبهشت‌ماه ۱۲ هزار و ۲۹۰ تن محصول تولید کرد که موفق به فروش ۱۴ هزار و ۶۹۹ تن از محصولات تولیدی خود شد. مقدار فروش این شرکت نسبت به ماه گذشته تغییری نداشت. همچنین فروش این شرکت در مقایسه با ماه گذشته با افزایش ۷۵ درصدی و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته با رشد ۲۴ درصدی همراه بود

” شغدیر” در اردیبهشت‌ماه ۱۲ هزار و ۲۹۰ تن محصول تولید کرد که موفق به فروش ۱۴ هزار و ۶۹۹ تن از محصولات تولیدی خود شد. مقدار فروش این شرکت نسبت به ماه گذشته تغییری نداشت.

پتروشیمی غدیر در اردیبهشت‌ماه از فروش محصول «PVC» در داخل کشور، درآمد کسب کرد که حدوداً ۵۸۴ میلیارد تومان درآمدزایی را برای شرکت به همراه داشت که ۱۰۰ درصد از درآمد ماهانه را به خود اختصاص داد، هر تن «PVC» در اردیبهشت ماه برابر با ۳۹ میلیون و ۷۳۷ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت که نسبت به ماه گذشته با افزایش نرخ روبه رو بود.

منبع: ایپنا

http://tejaratava.ir/?p=133588

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.