به گزارش تجارت آوا، روز یکشنبه نشست خبری این نمایشگاه با حضور آقای دکتر عباس تقدسینژاد مدیرعامل شرکت نمایشگاهی شهر آفتاب، مهندس محمد حلاجیان مدیرعامل شرکت فرجاد تجارت، محرم کریمی دبیر کانون سراسری بتن آماده و دیگر دست اندکاران این صنعت برگزار شد.
در ابتدا مهندس محمد حلاجیان مدیرعامل شرکت فرجاد تجارت به تشریح برگزاری این نمایشگاه پرداخت و گفت: امسال و با همکاری کانون سراسری بتن آماده کشور دومین نمایشگاه بین المللی بتن آماده، قطعات بتنی و صنایع وابسته ایران با حضور شرکت های معتبر داخلی و بین المللی در دو سالن A4 و A5 نمایشگاه شهر آفتاب تهران و در فضایی به وسعت ۸ هزارمترمربع برگزار می شود.
در ادامه این نشست خبری دکتر عباس تقدسی نژاد، مدیرعامل شرکت نمایشگاهی شهر آفتاب گفت: در کشور سالانه قریب به ۱۷۰ موضوع نمایشگاهی برگزار میکنیم. تعداد نمایشگاه بسیار برگزار میشود اما از لحاظ موضوع محور موضوعات محدود است.
وی افزود: هر مقدار که بتوانیم عدد ۱۷۰ را به هزار موضوعی که اصناف و انجمنهای مختلف و… متولی آن هستند؛ نزدیککنیم، میتوانیم امیدوار باشیم که رشد و ارتقا رخ دهد.
تقدسینژاد با اشاره به اینکه بحث بتن یکی از مباحث بود، گفت: اغلب بتن در دل نمایشگاه ساختمان تعریف میشود. زمانی که بتن از نمایشگاه ساختمان مستقل شد، در همان ابتدای امر نشان داد که خود به تنهایی میتواند به عنوان موضوع نمایشگاهی بزرگ شود. باید در رابطه با بخش صادرات و تولیدات بتن به تفکر پرداخت و در خصوص رفع مشکلات این صنف نیز اقداماتی را انجام داد.
وی با تاکید بر اینکه در سال گذشته یکی از مشکلات شرکتکنندگان در نمایشگاه عدم وجود آموزش تخصصی متناسب با بحث بتن در کشور بود، اظهار داشت: یکی از ویژگیهای کشور ما در این موضوع این است که مواد اولیه مناسب، مرغوب و با قیمت مناسب همراه با نیروی کار ارزان را داریم، اما بعضا آموزش متناسب برای نیروهای تخصصی، واردات و تجهیزات مرتبط با موضوع انتقال بتنها به پروژهها که فرصت محدودی وجود دارد و شاید بعضی افزودنیها به این مهم کمک کند، موضوع اثرات زیست و زیستمحیطی و اقداماتی که میتوان برای کمک به محیطزیست انجام داد، زلزلهخیز بودن کشور و اهمیت استفاده از بتن متناسب و مواردیاز این قبیل رخ نمیدهد.
مدیرعامل شرکت نمایشگاهی شهر آفتاب در ادامه با تاکید بر اینکه امیدواریم با شعار «هر نمایشگاه باید بتواند یک مسئله از صنف و صنعت خود را حل کند» که در ابتدای سال جاری ترسیم شد؛ بتوان مشکلات صنفهای نمایشگاهی را رفع کرد، گفت: بنا بر این نیست که ما نمایشگاه تکراری برگزار کنیم و دید و بازدید تکراری رخ دهد. امیدوارم این صنعت مهم بتواند به فعالینی که در این عرضه فعالیت دارند، ایجاد مدارس آموزشی در حوزههای ساختمانی و مواردی از این قبیل کمک کند. چه بسا که علاوه بر ارائه محصولات و بحثهای تجاری و برگزاری، در خصوص رفع مشکلات این اصناف و.. نیز باید اقداماتی را انجام دهند.