• امروز : شنبه - ۹ تیر - ۱۴۰۳
1

پتروشیمی ارومیه سالانه ۴۰هزار تن سولفات پتاسیم تولید می‌کند

  • کد خبر : 131910
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۴
پتروشیمی ارومیه سالانه ۴۰هزار تن سولفات پتاسیم تولید می‌کند
مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه‌ گفت: شرکت پتروشیمی ارومیه سالانه ۴۰ هزار تن محصول استراتژیک سولفات پتاسیم تولید و روانه بازار می‌کند.

به گزارش تجارت آوا، اکبر اسماعیلی شامگاه شنبه در جلسه بررسی و رفع چالش‌های ثبت سفارش و تخصیص ارز خوراک و تجهیزات پتروشیمی ارومیه که با حضور معاون امور معدنی وزیر صمت برگزار شد افزود: تا سال قبل واحد تولید سولفات پتاسیم با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت داشت اما از آذرماه سال گذشته با ۱۰۰ درصد ظرفیت تولید به کار خود ادامه می‌دهد.

وی گفت: فعالیت ۱۰۰ درصدی واحد سولفات پتاسیم مستلزم تامین خوراک و مواد اولیه است که انتظار داریم وزارت صمت با تایید بموقع ثبت سفارش‌ها این موضوع را تسهیل کند.

اسماعیلی با بیان اینکه با گذشت ۱۰۰ روز از سال جاری هنوز سهمیه ارزی شرکت پتروشیمی ارومیه تخصیص نیافته‌است، افزود: پتروشیمی ارومیه در راستای جهش تولید امکان تهاتر ارز با هم‌گروهی‌های خود را دارد.

مدیرعامل پتروشیمی ارومیه با اشاره به اجرای پروژه پلی آلومینیوم کلراید، اولین واحد تولید جامد این محصول در کشور گفت: این واحد با ظرفیت ۲۳هزار تن در سال بزودی آماده بهره‌برداری می‌شود.

در این جلسه محتشمی‌پور، معاون وزیر صمت برای پیگیری و حل چالش‌های مطرح شده در اسرع وقت، قول مساعدت داد.
به گزارش ایرنا سولفات پتاسیم (K2SO4) جزء ترکیبات معدنی محسوب می شود. این ماده در آب محلول بوده و معمولا برای تامین پتاسیم و گوگرد مورد نیاز خاک به عنوان کود شیمیایی کاربرد دارد و با عنوان تجاری سولو پتاس شناخته می شود و در رشد گیاهان و میوه ها بسیار تاثیرگذار است.

منبع: ایپنا

http://tejaratava.ir/?p=131910

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.