• امروز : چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳
3

طرح انتقال پساب به پتروشیمی خراسان تیرماه امسال بهره برداری می شود

  • کد خبر : 131728
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۸
طرح انتقال پساب به پتروشیمی خراسان تیرماه امسال بهره برداری می شود
استاندار خراسان شمالی گفت: طرح استفاده از پساب بجنورد در پتروشیمی خراسان با هدف استفاده از آب خاکستری در صنایع تیرماه امسال بهره برداری می شود.

به گزارش تجارت آوا، محمدرضا حسین نژاد روز پنجشنبه در بازدید از طرح انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی خراسان اظهار کرد: این طرح مهم با دستور رییس جمهور شهید اجرا شد و با بهره برداری از آن سالانه بیش از پنج میلیون متر مکعب آب آشامیدنی پتروشیمی خراسان آزاد و برای شرب شهر بجنورد استفاده خواهد شد.

وی افزود: رییس جمهور شهید وقتی در جریان مشکل آب بجنورد و وضعیت آبهای زیر زمینی این خطه قرار گرفتند، دستور اجرای این طرح را صادر کردند تا با این اقدام جدای از رفع مشکل آب بجنورد، دغدغه های آب پتروشیمی خراسان نیز حل شود .

حسین نژاد خاطر نشان کرد: خطوط انتقال این طرح به طول ۱۱ کیلومتر و بسیاری از بخش های ضروری این پروژه با کار جهادی انجام شده و در آستانه بهره برداری است.

طرح انتقال پساب به پتروشیمی خراسان تیرماه امسال بهره برداری می شود

طرح انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی خراسان در سفر تیرماه سال ۱۴۰۱ رییس جمهور شهید به خراسان شمالی مصوب شد تا پتروشیمی خراسان با استفاده از پسابِ تصفیه شده بخش زیادی از تقاضاهای آبی خود را مرتفع و نیازش به منابع آب زیر زمینی کاهش پیدا کند.

پتروشیمی خراسان بزرگترین بنگاه اقتصادی شمال شرق کشور است که با استمرار تولید برای بیش از یکهزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از سه هزار نفر به خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و حدود ۴۰۰ واحد صنعتی در آن دایر است؛ صنایع بزرگ استان شامل پتروشیمی، فولاد، سیمان، آلومینا است.

تغییر اقلیم و برداشت آب از سفره‌ها و آبخوان‌های زیرزمینی باعث شده است که هشت دشت از مجموع ۱۱ دشت استان در وضعیت نامناسبی از نظر ذخائر آبی قرار گیرد و به همین دلیل هرگونه توسعه بهره‌برداری و برداشت جدید در آنها به منظور تعادل بخشی به منابع آبی ممنوع شده است.

منبع: ایپنا

http://tejaratava.ir/?p=131728

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.