• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
2

فراخوان دعوت از ورزشکاران و ورزش‌دوستان برای ترویج مصرف بهینه آب

  • کد خبر : 131370
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۹
فراخوان دعوت از ورزشکاران و ورزش‌دوستان برای ترویج مصرف بهینه آب
مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر الگوپذیری افراد جامعه از گروه‌های نخبه ازجمله ورزشکاران در شکل‌گیری رفتارهای اجتماعی و فردی، جامعه ورزش کشور را در آستانه آغاز فصل گرما به ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب فراخواند.

“بهنام بخشی” با اشاره به بیست‌ونهمین هفته رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران که شب گذشته در هفت شهر کشور برگزار ‌شد، گفت: با هوشمندی سازمان لیگ برتر فوتبال ایران، حساس‌ترین هفته این رقابت‌ها به عنوان صرفه‌جویی در مصرف آب نام‌گذاری شد.

به گفته وی، طی ماه‌های اخیر پویشی در استان تهران و پایتخت با عنوان “تهران، شهر حساس به آب” راه‌اندازی شده که این حساسیت از منظر دلسوزی، توجه و مدیریت مصرف آب مدنظر بوده است.

وی اظهار داشت: جامعه هوشمند ورزشی که همیشه در کنار افتخارآفرینی‌ها، منشا فرهنگ‌سازی در جامعه نیز بوده ‌است، دیشب در ورزشگاه‌های محل برگزاری رقابت‌های هفته ۲۹ لیگ برتر به صورت فراگیر موضوع مدیریت مصرف آب و توجه به این ثروت بی‌بدیل الهی را به مردم یادآوری کرد.

وی با بیان اینکه آب برای ورزشکاران گواراترین نوشیدنی است، افزود: همزمان با شروع بازی‌های شب گذشته نوجوانانی ملبس با لباس‌هایی که روی آن عبارت “آب بهتر است یا ثروت” نقش بسته است، همراه با بازیکنان و داوران وارد زمین بازی شده و پیام مدیریت مصرف آب را به تمامی اهالی ورزش، مردم و تماشاچیان انتقال دادند.

وی با اعلام اینکه آب ثروت‌آفرین است و چنانچه آب نباشد، هیچ ثروتی ایجاد نخواهد شد، تصریح کرد: با نبود آب سلامتی افراد، آینده نوجوانان و ورزشکاران ما تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به بارندگی‌های خوب هفته‌های اخیر پس از ماه‌ها خشکسالی، گفت: این نکته را در نظر داشته باشیم که بارندگی‌ها دلیلی بر پرمصرفی و بدمصرفی نباید باشد اما متاسفانه همچنان مشاهده می‌شود که برخی افراد ماشین، فرش، محیط پیرامونی و … را با آب شرب شست‌وشو می‌دهند و ضروری است تا با تغییر نگرش و تغییر رفتار نسبت به موضوع آب حساس شوند و در کنار مدیریت تامین و توزیع آب که وظیفه شرکت‌های آبفا است، همه با هم در کنار یکدیگر موضوع مدیریت مصرف آب را مدنظر قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: همان‌گونه که نقش آب در سلامتی ورزشکاران در میدان‌های ورزشی از ضرورت‌ها است و قابل کتمان نیست، امروز نیازمند یاری و همراهی ورزشکاران و ورزش‌دوستان به‌ویژه فوتبالیست‌های عزیز هستیم تا در این شرایط یاری‌دهنده ما درانتقال پیام مهم مدیریت مصرف آب باشند.

دیدارهای هفته ۲۹ بیست‌وسومین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران که به عنوان “صرفه‌جویی در مصرف آب” نام‌گذاری شده است، دیشب از ساعت ۲۰ با برگزاری هشت مسابقه در ورزشگاه‌های مختلف پیگیری ‌شد که در حساس‌ترین مسابقه‌ها تیم استقلال تهران در ورزشگاه آزادی از تیم گل‌گهر سیرجان کرد و تیم پرسپولیس تهران صدرنشین کنونی جدول رده‌بندی این پیکارها در ورزشگار سردار آزادگان قزوین میهمان تیم شمس‌آذر این شهر بود.

در سایر بازی‌های این هفته، تیم‌های فولاد خوزستان و پیکان تهران در ورزشگاه فولاد آرنا شهر اهواز، هوادار تهران و نساجی مازندران در ورزشگاه پاس قوامین تهران، آلومینیوم اراک و سپاهان اصفهان در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک، مس رفسنجان و استقلال خوزستان در استادیوم شهدای مس، تراکتور تبریز و ملوان انزلی در ورزشگاه یادگار امام تبریز و ذوب‌آهن اصفهان و صنعت نفت آبادان در استادیوم فولادشهر به مصاف هم رفتند.

شرکت آب و فاضلاب استان تهران با هماهنگی سازمان لیگ برتر فوتبال برنامه‌های ویژه‌ای را برای ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب در جریان دیدار حساس تیم‌های استقلال تهران و گل‌گهر سیرجان در ورزشگاه بزرگ آزادی تهران ازجمله تبلیغات پیرامون ورزشگاه با پیام‌های “تهران، شهر حساس به آب” و “شهروندی در مدار آب” تدارک دیده بود.

همچنین به پیشنهاد روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان تهران برنامه‌های مشابهی در سایر ورزشگاه‌های محل برگزاری رقابت‌های این هفته لیگ برتر فوتبال اجرا شد که پیام “ایران، کشور حساس به آب” از آن جمله بود.

http://tejaratava.ir/?p=131370

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.