• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
3

بازدهی قابل توجه سبد‌های ”تفارس“/ تحقق سود خالص ۲۹۵ میلیارد تومانی ”تفارس“/ صندوق بازنشستگی تکمیلی خلیج فارس در مرحله موافقت اصولی قرار دارد

  • کد خبر : 131211
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۲
بازدهی قابل توجه سبد‌های ”تفارس“/ تحقق سود خالص ۲۹۵ میلیارد تومانی ”تفارس“/ صندوق بازنشستگی تکمیلی خلیج فارس در مرحله موافقت اصولی قرار دارد
مجمع عمومی عادی سالیانه تامین سرمایه خلیج فارس در روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۰۷ برگزار شد.

براساس این گزارش، در این مجمع، محمدابراهیم پور زرندی، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه خلیج فارس اظهار کرد: می‌دانید که سرمایه شرکت در سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان بود. مقرر شد طبق تصویب مجمع افزایش سرمایه به ۱۰۰۰ میلیارد تومان برسد، در بهمن ماه فرایند افزایش سرمایه کامل شد و مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان به سرمایه اضافه شد. بنا بر الزام سازمان بورس و وعده‌ای که به مجمع داده بودیم، با این این رقم یک ملک خریداری شد.

وی ادامه داد: اول قرار بود این ساختمان فقط برای تامین سرمایه خریداری شود، اما هیات مدیره هلدینگ خلیج فارس تصمیم گرفت به دلیل اینکه شکل گیری گروه مالی خلیج فارس و تجمیع شرکت کارگزاری خلیج فارس و شرکت‌هایی که قرار است در آینده اضافه شوند، در یک واحد اداری، تصمیم بر این شد که با سه شرکت سرمایه گذاری مدبران، کارگزاری خلیج فارس و تامین سرمایه خلیج فارس در این ساختمان فعالیت کنیم. ۴۵۰ میلیارد تومان را تامین سرمایه خلیج فارس و ۴۵۰ میلیارد تومان را دو شرکت دیگر پرداخت کردند. این ساختمان با زیربنای ۴۳۰۰ متر و در ۹ طبقه در خیابان بخارست واقع شده است.

مدیرعامل تامین سرمایه خلیج فارس بیان کرد: سهامداران “تفارس” شامل هلدینگ خلیج فارس ۴۵ درصد، مدیران ۱۸.۸ درصد باقی نیز سهامداران خرد و صندوق بازارگردانی است. اعضای هیات مدیره از بهترین‌های بازار سرمایه هستند.

پورزرندی خاطرنشان کرد: روند تغییرات شاخص ارزش شرکت در مقایسه با صنعت و شاخص بورس تقریبا نسبت به رقبا بهتر بوده است. 

همچنین، در “تفارس” کمیته حسابرسی ۱۶ جلسه، کمیته ریسک و پایش ۴ جلسه و کمیته انتصابات ۵ جلسه برگزار شده که تمامی این گزارشات به هیات مدیره ارائه و حسابرس و بازرس قانونی نیز همه این موارد را ملاحظه کرده است.

وی با اشاره به عملکرد تامین سرمایه خلیج فارس ادامه داد: اگر فعالیت تامین سرمایه‌ها را به دو بخش مدیریت ثروت و تامین مالی تقسیم بندی کنیم، یک معاونت در این بخش داریم که ۴ صندوق فعال دارد. در مجمع سال گذشته که اولین سال تاسیس تامین سرمایه خلیج فارس بود، ۲ صندوق داشتیم. امسال دومین سال فعالیت تامین سرمایه خلیج فارس است. صندوق نفت ۶۲۰۰ میلیارد تومان، صندوق ساحل ۵۰۰ میلیارد تومان، صندوق گنجینه مینو که یک صندوق سهامی است ۲۶۰ میلیارد تومان و صندوق تضمین اصل سرمایه بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان است. مجوز‌های این صندوق‌ها در آذر و دی ماه سال گذشته دریافت شده است.

مدیرعامل “تفارس” در خصوص صندوق‌های در حال تاسیس توضیح داد: مجوز تاسیس صندوق بازنشستگی تکمیلی خلیج فارس مجوز اخذ شده و در مرحله دریافت موافقت اصولی آن هستیم. صندوق سپرده انرژی را با بورس انرژی پیگیری کردیم که در مرحله صدور مجوز موافقت اصولی قرار دارد. همچنین، مجوز تاسیس صندوق بخشی و صندوق خبره صنعت را نیز دریافت کردیم و به زودی وارد پذیره نویسی خواهند شد. 

وی افزود: در خصوص دارایی‌های تحت مدیریت شرکت باید گفت که سال گذشته ۵۹۰۰ میلیارد تومان داشتیم که در سال جاری عملکرد به ۷۳۸۰ میلیارد تومان رسیده است. 

پورزرندی با اشاره به عملیات بازار بیان کرد: در این بخش تقریبا برای بازارگردانی ۱۳ اوراق در حال فعالیت هستیم. از طرفی جمع فروش اوراق در سال ۱۴۰۲ تقریبا ۴۸۰۰ میلیارد تومان رسید در حالی که این رقم در سال گذشته ۱۹۰۰ میلیارد تومان بوده است. بخش معاونت سرمایه گذاری تامین سرمایه خلیج فارس کار دو سبدگردانی را نیز آغاز کرده که یکی برای پذیره نویسی پتروشیمی اروند و دیگری پتروشیمی تندگویان بوده و برای هر کدام ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیارد تومان سبد تشکیل داده است. این سبد‌ها از نیمه دوم سال ۱۴۰۲ بود که بازدهی قابل توجهی برای سهامداران داشت. تعهد پذیره نویسی و بازارگردانی اوراق بدهی شرکت، از انتشار اوراق ۱۵۵۰۰ میلیارد تومان ۶۸ درصد برای هلدینگ و مجموعه شرکت‌های پتروشیمی بوده و ۳۲ درصد برای بیرون از هلدینگ انجام شده است. در تعهدات پذیره نویسی برای بازارگردانی ۱۹۰۰ اوراق را انجام می‌دادیم که به ۴۸۰۰ اوراق رسید. تعهد پذیره نویسی سهام از ۲۵۰ به ۱۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است. 

وی بیان کرد: همچنین در بخش مشاوره به عنوان یکی از بخش‌های تامین مالی، مشاوره افزایش سرمایه، مشاوره پذیرش و مشاوره ارزشگذاری و انتشار اوراق، بین تامین سرمایه‌ها اولین رتبه و از نظر اعتبار رتبه ششم را داریم. ارزشگذاری ما در سال گذشته ۳ و امسال به ۱۰ رسیده که شرکت‌های مهمی را ارزشگذاری کرده ایم. پذیرش شرکت پتروشیمی اروند را اخذ کردیم که به زودی عرضه می‌شود. شرکت پتروشیمی بندر امام را نیز در برنامه داریم.

مدیرعامل تامین سرمایه حلیج فارس در خصوص ابزار‌های نوین گفت: اوراق بیمه اتکایی، اوراق وکالت و انتشار اوراق ارزی را در دستور کار داریم و به محض اینکه مجوز‌های عملیاتی آن‌ها اخذ شود نسبت به انتشار آن‌ها اقدام خواهد شد. 

وی با اشاره به عملیات مالی “تفارس” عنوان کرد: درآمد شرکت نسبت به سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان، سود خالص ۲۹۵ میلیارد تومان بود. ما ۵۳۰ میلیارد تومان سرمایه داشتیم و براساس این درآمد ۵۰ درصد سود کسب کردیم. حاشیه سود عملیاتی ۵۱ درصد، حاشیه سود خالص ۴۹ درصد، جمع بدهی به حقوق صاحبان سهام ۶۱ درصد، نسبت سود انباشته به دارایی ۱۵ درصد است که البته به دلیل اینکه بیش از ۹۰ درصد از سود در سال گذشته تقسیم شده، این میزان کم است. 

پورزرندی افزود: در بین ۱۲ تامین سرمایه فعال در کشور، فقط میزان سرمایه تامین سرمایه خلیج فارس هزار میلیارد تومان بوده و باقی تامین سرمایه‌ها ۲ هزار میلیارد و بالاتر هستند. 

مدیرعامل “تفارس” گفت: در مجمع حاضر صورت مالی ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تصویب می‌شود. معاملات ماده ۱۲۹ تفویض شود. همچنین، پیشنهاد می‌کنیم اگر سهامداران موافق باشند، سود به حداقل ممکن برسد اگر موافق نباشند ما تابع سهامداران هستیم.

http://tejaratava.ir/?p=131211

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.