• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
4
وزیر راه و شهرسازی :

ذوب آهن اصفهان آماده تولید ریل کریدور شرق

  • کد خبر : 129601
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۵
ذوب آهن اصفهان آماده تولید ریل کریدور شرق
مهرداد بذر پاش وزیر راه و شهرسازی 29 اردیبهشت ماه در روز اول یازدهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، تجهیزات و خدمات وابسته در گفتگو با خبرنگاران از آمادگی ذوب آهن اصفهان برای تولید ریل کریدور شرق خبر داد .

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به  اینکه ذوب آهن اصفهان تنها تولید کننده ریل در غرب آسیاست ، از اتمام خط ریلی رشت – کاسپین خبر داد که به‌زودی افتتاح می‌شود و گفت: تکمیل زنجیره‌های کریدوری شرقی غربی و همچنین دوخطه کردن بسیاری از محورهای راهبردی از جمله پروژه‌های اولویت‌دار راه‌آهن است.
به گفته وزیر راه و شهرسازی، تاکنون توافقات بسیار خوبی با شرکت‌های بزرگ صنعتی از جمله با ذوب‌آهن اصفهان در زمینه تأمین ریل ملی، انجام شده است .
بذرپاش همچنین از اراده صنایع بزرگ همچون ذوب آهن اصفهان برای افزایش بهره گیری از حمل و نقل ریلی اشاره نمود که می تواند موجب رونق بیشتر این بخش گردد .
مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز به تامین ۱۸۰ هزار تن انواع ریل برای خطوط بین شهری و متروی کلان شهرها در این مجتمع عظیم صنعتی اشاره کرد و گفت : ذوب آهن آمادگی دارد به میزان لازم ریل مطابق با استاندردهای جهانی تولید نموده و نقش پیشرانی خود در توسعه حمل و نقل ریلی را گسترش دهد.
مدیرعامل ذوب آهن همچنین از تامین ریل برای کریدور شرق خبر داد و گفت : این مجتمع عظیم صنعتی طبق توافق با وزارت راه و شهرسازی ریل لازم برای کریدور شرق را شامل مشهد – زاهدان ، زاهدان – خاش ( ریل گذاری شده ) و خاش – چابهارتامین می کند.
شایان ذکر است ذوب آهن اصفهان به عنوان تنها تولید کننده ریل در غرب آسیا و همچنین پیشران توسعه راه آهن سراسری و متروی کلان شهرها در سالن ۱۱ – ۱۰ با ارائه سبد متنوع محصولات ریلی در این نمایشگاه مورد توجه ویژه بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
امسال در این نمایشگاه ۸۰ شرکت حمل و نقل ریلی داخلی و ۱۰ شرکت حمل و نقل خارجی از کشورهای چین، روسیه، آذربایجان، هند و کره شرکت کرده اند.
گفتنی است این نمایشگاه تخصصی که در ۱۴ هزار متر مربع امروز افتتاح شد تا یکم خردادماه از ساعت ۹ تا ۱۶ پذیرای علاقمندان عرصه حمل و نقل ریلی خواهد بود.

http://tejaratava.ir/?p=129601

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.