وی افزود : هنر و فرهنگ از نظر بسیاری یک موضوع روشنفکری و تفننی محسوب میشود. نتیجه این تفکر هم این خواهد بود که سهم هنر و فرهنگ در اقتصاد کشور سهمی حاشیهای است در حالی که بخش فرهنگ و هنردر کشورهای در حال توسعه و پیشرفته یک بخش رشد یابنده است و قابلیت توسعه با سرعتی بیش از سایر بخش های اقتصادی را دارد .در دنیا سهم اقتصاد فرهنگ نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در حوزه صنایع مربوط به خلاق دارد.
حموله افزود: محصولات صنعت اسباب بازی قابلیت تولیددر مقیاس بزرگ و تجاریسازی را داردند حتی تولید این محصولات در فضاهای محدود و بدون نیاز به زیرساختهای حجیم و حتی بهصورت مشاغل خانگی را هم وجود دارد .این مزیت میتواند به رشد و شکوفایی اقتصاد خلاق کشور کمک کند.
این کارشناس حوزه فرهنگی گفت : در حال حاضر صنعت اسباب بازی و سرگرمی به عنوان یک رشته فعالیت در یکی از دفاتر تخصصی وزارت صنعت معدن و تجارت تحت عنوان دفتر صنایع خلاق و ورزشی مدتی است شروع بکار کرده و این نشان از اهمیت موضوع دارد که وزارت صمت به این حوزه نگاه ویژه صنعت و خلاق را خواهد داشت . برهمین اساس هر انچه که باعث تقویت و نشان از دست آوردهای این حوزه باشد؛با توجه به ایده های نو و طراحی هایی که به فرهنگ و ذائقه مخاطبان ایران دارد؛ بسیار ارزشمند است. برگزاری نمایشگاه ها در سطح کشور باعث ایجاد تعامل و هم افزایی بین بخش ها خواهد شد، همچنین تولید کنندگان با ارتباط مخاطبان خود از نظرات و نکات قوت و ضعف محصولات خود مطلع خواهند شد.مناسب است با برنامه ریزی و تدبیر در هرسال تقویم برگزاری نمایشگاه ها احصا و دستگاه های متولی به همراه انجمن های تولید کنندگان و فروشندگان اسباب بازی که چندین سال است فعالیت خود را شروع کرده اند،از این فرصت ها نهایت بهره برداری خود را داشته باشند چه از جهت معرفی محصولات جدید و چه از نظر مباحث اقتصادی که قطعا با فروش اسباب بازی حوزه رونق تولید هم به شکلی مرتفع خواهد شد.با توجه به جلسات کارشناسی و مباحث تخصصی پیرامون صنعت اسباب بازی امید است نسبت به شکل گیری اتحادیه مستقل برای صنعت بازی،سرگرمی و اسباب بازی تسریع و نگاه مساعدی در سطح کشور صورت گیرد. تا بتوان برای تمام بخش های زنجیره ارزش این صنعت برنامه ریزی وگام های خوبی برداشته شود.
در ادامه معاون دفتر صنایع خلاق محسن حموله گفت :امید است تولید کننده گان در این رشته فعالیت با ارتباط با دفتر تخصصی در وزارت صمت نسبت به آشنایی به قوانین حوزه تولید ،بازار، کسب کارو فناوری های روز خود اقدام کنند تا بتوانیم حمایت های بیشتری را برای تولید کنندگان منظور نماییم.در حال حاضر با عنایت به حجم تولید و کیفیت خوب محصولات اسباب بازی ایرانی می توان با برنامه ریزی و حضور در نمایشگاه های بین المللی نسبت به تولید مشترک با برخی ازکشورها و یا صادرات تدبیر گردد. امروزه مطالعات بازار و بازاریابی ازاهمیت بالایی برخودرار است. در کشور ما سازمان هایی همچون فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سازمان توسعه و تجارت از طریق رایزان های فرهنگی و اقتصادی حامیان بسیار خوبی می توانند برای معرفی صنعت اسباب بازی کشورعزیزمان ایران در بازارهای جهانی باشند.
ششمین نمایشگاه اسباب بازی با حمایت از تولید کنندگان داخلی صنعت اسباب بازی به رشد و شکوفایی اقتصاد خلاق کشور کمک میکند
محسن حموله معاون دفتر صنایع خلاق وزارت صمت گفت: از اهداف برگزاری نمایشگاه اسباب بازی و سرگرمی، درسطح کشورکه توسط بخش خصوصی و با حمایت و نظارت بخش های مرتبط و مسوول دولتی برنامه ریزی و انجام می شود ؛ معرفی دستاوردها و ظرفیتهای تولید در صنعت اسباب بازی است.
http://tejaratava.ir/?p=102613