• امروز : جمعه - ۱ تیر - ۱۴۰۳
3

رونمایی از نماد استاندارد محصولات و بازی‌های علوم شناختی

  • کد خبر : 102098
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶
رونمایی از نماد استاندارد محصولات و بازی‌های علوم شناختی
نماد استاندارد محصولات و بازی‌های علوم شناختی (هوشا) صبح امروز با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور رونمایی شد.

در این رونمایی آیدین مهدی‌زاده رئیس شورای بازی‌های علوم شناختی گفت: مخاطب بازی‌های علوم شناختی دانشگاه‌ها، تولید کنندگان و خانواده‌ها هستند. 
وی افزود: هم اکنون ۲۶ شرکت و کداختصاصی مطرح در این مسیر قدم گذاشتند و ۲۶ نماد و نشان اهدا شده روی بسته‌ها و بازی‌های علوم شناختی قرار گرفته است.

سید محمد مهدوی رئیس ستاد علوم و فناوری علوم شناختی در ادامه این مراسم گفت: در قانون علوم شناختی همه حوزه‌های مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. برای مثال حوزه سلامت و علوم شناختی دو محور اصلی ارزیابی و شناختی مدنظر قرار گرفته است و جامعه هدف ما، انسان‌ها هستند.
وی گفت: در دو بازه سنی کودکان و نوجوانان و سالمندان، بازی‌ها موردهدف قرار گرفته است. 
وی با بیان اینکه ۸۵ درصد از موقعیت‌های شغلی وابسته به این موفقیت‌های علوم شناختی است، گفت: شکل بازی‌ها در بازه سنی بزرگسال و جوانان است و دغدغه این است که چطور می‌توان به ارتقاء سرمایه شناختی با استفاده از ظرفیت سرگرمی و بازی‌ها کمک شود.

در ادامه دکتر روح‌الله دهقانی معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: نقش بازی در زندگی افراد بسیار مهم است و یکی از مشغله‌های خانواده‌ها، انتخاب ابزار سرگرمی برای بچه‌ها محسوب می‌شود. 
وی افزود: فناوری در سال‌های اخیر در این حوزه ورود پیدا کرده و بازار حوزه و اقتصاد بیشتری را می‌طلبد و تمرین و آموزش مهارت‌های شناختی برای مغز و حفظ ذخایر شناختی برای بزرگسالان مورد توجه قرار گرفته است. 
دهقانی با بیان اینکه باید بستر بازی‌ها مورد توجه قرار گیرد گفت: استانداردسازی بازی‌ها برای خانواده‌ها یک فرصت است و ایجاد کردن یک نشان استاندارد، تنظیم قواعد دقیق برای شخص هم برای مصرف کننده و هم برای افراد مهم تلقی می‌شود. 

در ادامه کمال خرازی موسس ستاد علوم شناختی گفت: بازی جزو سرشت انسان محسوب می‌شود و بازی برای کودکان و نوجوانان می‌تواند به اهمیت آن کمک کند. 
وی گفت: جوانان کشور در بازی‌های مختلف استعداد خودر را نشان دادند و در حال حاضر بازی‌های رایانه‌ای و فیزیکی با تحولات جهانی شکل گرفته است. 
موسس ستاد علوم شناختی با بیان اینکه امروز عصر دیجیتال و هوش مصنوعی است گفت: اگر به موقع در این حوزه عمل نکنیم عقب می‌افتیم و ستاد توسعه علوم شناختی به دنبال استفاده از هوش مصنوعی برای تاثیر گذاری در بازی است.

http://tejaratava.ir/?p=102098

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.