• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

گلایه فعالان اقتصادی کیش از عدم اجرای کامل قوانین و مقررات

  • کد خبر : 64201
  • ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۳
گلایه فعالان اقتصادی کیش از عدم اجرای کامل قوانین و مقررات
نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش گفت: قوانین وضع شده برای مناطق آزاد و اقتصادی ایران پاسخگوی تمامی سرمایه گذاران اعم از داخلی و خارجی است اما متاسفانه این قوانین به درستی به اجرا در نیامده است.


به گزارش تجارت آوا به نقل از رصد بورس، رحمان سادات نجفی ضمن بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: اگر اهداف تعیین شده در مناطق آزاد تحقق پیدا نکرده است اجازه اجرای کامل قوانین داده نشده و قانونی که هنوز اجرایی نشده را نمی شود رد یا تغییر داد.
وی با اشاره به پروژه عظیم شهر پدیده کیش گفت: این پروژه عظیم تحت دلایلی توسط قوه قضاییه متوقف شد و در حال حاضر قوه قصاییه متولی راه اندازی مجدد این پروژه عظیم است که جای مسرت و خوشحالی هم برای سرمایه گذاران کیش و هم بخش خصوصی دارد و موجب دلگرمی سرمایه گذاران شده است که این پروژه نادیده گرفته نشده و مجددا در حال راه اندازی است و ما هم به عنوان بخش خصوصی از این عملکرد دولت و قوه قضاییه استقبال می کنیم .
نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش با اشاره به بکر بودن مناطق آزاد ایران گفت : منطقه کیش پاشنه آشیل مناطق آزاد است که امروز ه مورد نقدهای جدی قرار گرفته است اما نه به این دلیل که ما به عنوان بخش خصوصی نتوانستیم کار خود را به درستی انجام دهیم بلکه به دلیل تغییر مکرر قوانین و مقررات است.
سادات نجفی به چالش های موجود در امر سرمایه گذاری در مناطق آزاد کیش اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به آن که یکی از شاخص ترین جاذبه های جذب سرمایه گذاری، مشوق هایی است که قانون گذار وضع کرده است اما هنگامی که این مشوق ها تحت شعاع تغییر قرار می گیرد متاسافنه نمی توانیم توقع داشته باشیم که سرمایه گذار در مناطق آزاد سرمایه گذاری کند .
مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگان کیش یکی از خسران های اصلی عدم سرمایه گذاری در مناطق آزاد را خروج سرمایه از کشور دانست و گفت : متاسفانه با اجرایی نشدن قوانین موجود، کارآفرینان که پنانسیل بالایی برای ایجاد ارزش افزود در کشور را دارند از چرخه اقتصادی کشور خارج می شوند که جبران آن برای کشور امکان ناپذیر است .
نجفی  از کیش به عنوان یک پروژه ملی یاد کرد و ادامه داد: ما از مسئولین تقاضا داریم که قوانین موجود و وضع شده برای مدت ۲ سال به صورت کامل اجرایی شود و اگر ضعف یا مشکلی وجود داشت قابل اصلاح و تغییر باشد. اما اینکه قانونی که هنوز اجرایی نشده را چرا باید به دنبال اصلاح آن باشیم .
وی مدعی شد: یکی از کامل ترین و دقیق ترین قوانینی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تصویب شده است قانون چگونگی اداره مناطق ازاد است و خیلی از کشورهای همسایه ما قانون مناطق آزاد خود را با اقتباس از قوانین مناطق آزاد ایران وضع کرده و اداره می کنند ولی متاسفانه مسئولین کشور ما کمتر به این موضوع توجه کرده و وزارت اقتصاد مستقیما به استناد ماده ۲۳ برنامه ششم توسعه باید ناظر بر عملکرد مناطق آزاد باشد که تقاضا داریم بیشتر به این امر توجه کرده و حامی مناطق آزاد باشد زیرا بسیاری از دستگاه هایی که مشوق های سرمایه گذاری را تحت تاثیر قرار می دهند از زیر مجموعه های وزارت اقتصاد به شمار می روند.
وی از موانع داخلی موجود در کشور گلایه کرد و ادامه داد : در خیلی از موضوعات کلان کشور متغیرهای بیرونی اقتصاد ایران را تحت شعاع قرار می دهد اما در خصوص مناطق آزاد مسائل داخلی است که مشکلات را به وجود می آورد و مطالبه اصلی بخش خصوصی از دستگاه حاکمیتی نیز همین است که قانون به صورت کامل اجرا شود و اگر بعد از اجرای کامل و دقیق مشکلاتی به وجود آمد به دنبال تغییر و یا اصلاح آن باشیم .
عضو هیات مدیره جامعه بازاریان کیش در خصوص تغییرات مدیریتی در مناطق آزاد گفت: هیچ جای دنیا این تعداد دفعات تغییر مدیریتی در لایه های میانی کشور به وقوع نمی پیوندد که این امر موجب آسیب به روند سرمایه گذاری در مناطق آزاد می شود.

http://tejaratava.ir/?p=64201

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.