• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

کسب افتخاری بزرگ برای آلومینیوم کشور/ رکورد بی سابقه تولید آند در یک ماه

  • کد خبر : 58790
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲
کسب افتخاری بزرگ برای آلومینیوم کشور/ رکورد بی سابقه تولید آند در یک ماه

به همت جوانان متخصص، توانمند، پرتلاش و جهادی مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو) لامرد، افتخاری بزرگ در صنعت آلومینیوم کشور رقم خورد و رکورد بی سابقه و بی نظیر تولید آند در مدت یک ماه ، در بزرگترین و مدرن ترین کارخانه آلومینیوم کشور به ثبت رسید.

 به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب لامرد، در سالی که از سوی رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی به عنوان سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین نامگذاری شده است، جوانان متخصص، توانمند، سخت‌کوش و جهادی مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو) لامرد، موفق شدند افتخاری بزرگ را در صنعت آلومینیوم کشور رقم زده و رکورد بی سابقه و بی نظیر تولید آند در طول مدت یک ماه از زمان افتتاح و بهره برداری در این واحد عظیم صنعتی را به نام خود ثبت کنند.
رکوردی که در تمام مجتمع های آلومینیوم کشور بی‌سابقه است. بنا به این گزارش ، در حالی که بیشترین تعداد بلوک آند تولید شده در مدت یک ماه، از ابتدای افتتاح و راه اندازی تاکنون و در فروردین ماه سال جاری ۱۲۱۲۲ بلوک بوده است ، اما علیرغم وجود مشکلات فراوان در تامین برخی از تجهیزات اصلی و یا مشکل کمبود برق ، این تعداد در تیرماه ۱۴۰۱به ۱۵۴۵۰ بلوک رسید که این میزان تولید ، نه تنها در صنعت آلومینیوم کشور یک رکورد محسوب می‌شود، بلکه از متوسط مقدار ماهیانه آند تولیدی به میزان ۱۴۸۳۰ بلوک آند که در طراحی این واحد صنعتی و در شرایط ایده‌آل پیش‌بینی شده است ، فراتر می باشد.
اضافه می شود آند نقشی اساسی در فرایند تولید آلومینیوم ایفا می‌کند.بلوک های آند یک تنی ، ضمن انتقال جریان الکتریکی، در واکنش احیاء آلومینیوم مصرف می گردد. کیفیت آند های تولیدی، تاثیر بسیار زیادی در کیفیت شمش های تولید شده و فرایند آن دارد و در واقع آند با کیفیت مناسب در سلول‌های احیا، تسهیل کننده فرایند تولید و تضمین کننده محصول می باشد.
شمش های تولیدی در مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب ، دارای خلوص ۹۹/۷درصد تا ۹۹/۹ درصد می باشند .
کارخانه آندسازی سالکو با ظرفیت تولید سالانه ۱۶۴ هزار تن آند، متشکل از بخش های کاربردی تولید آند خام ،پخت آند و میله گذاری است که با تولید متوسط روزانه ۴۵۰ آند نیاز واحد احیا را مرتفع می سازد.

http://tejaratava.ir/?p=58790

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.