• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1
محمد شکری خبر داد:

پروژه پتروشیمی دهدشت، آماده جهش پیشرفت در سال ۱۴۰۲

  • کد خبر : 78469
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۲
پروژه پتروشیمی دهدشت، آماده جهش پیشرفت در سال ۱۴۰۲
سرپرست شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت با اعلام پیشرفت ۳۲.۷۷ درصدی پروژه از برنامه‌ریزی برای جهش پیشرفت پروژه در سال ۱۴۰۲ خبر داد.


به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت، در نشستی با حضور برخی از مدیران شهرستان کهگیلویه و مجموعه شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت، آخرین وضعیت و مسائل این پروژه بررسی شد.
سرپرست شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت در این جلسه گفت: طرح پلی اتیلن سنگین دهدشت با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن در سال و مساحت ۱۰۲ هکتار در حال اجرا می‌باشد.
محمد شکری تصریح کرد: در این پروژه سهم ۱۰۰ درصد طراحی پایه و تفصیلی بخش یوتیلیتی، طراحی تفصیلی بخش پروسسی و انجام فعالیت‌های ساختمان و نصب و همچنین بیش از ۶۳ درصد از ساخت تجهیزات پروژه به سازندگان و تامین کنندگان داخلی تخصیص یافته است.
وی ادامه داد: مصرف سالیانه ۳۰۵ هزارتن اتیلن تولیدی درپتروشیمی گچساران به عنوان خوراک اولیه (از طریق خط اتیلن دنا) انتقال می‌یابد.
سرپرست شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت گفت: در راستای تولید سالیانه ۳۰۰هزارتن پلی اتیلن سنگین با تولید ۲۳ انواع مختلف با هدف تامین کسری نیاز بازار داخلی و ارز آوری به کشور از محل صادرات این مجموعه پتروشیمی صورت می‌گیرد.
وی تاکید کرد: ایجاد اشتغال در منطقه محروم کهگیلویه با جذب حداکثری نیرو‌های بومی در زمان اجرای پروژه و بهره‌برداری و کمک به اقتصاد منطقه یکی از شاخص‌های اصلی این طرح است.
شکری تصریح کرد: پیشرفت کل پروژه ۳۲/۷۷ است و انشاالله در سال آینده اتفاقات و پیشرفت بسیار خوبی خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه پروژه هیچ گونه مشکلی ارزی و ریالی ندارد گفت: میزان صرفه جویی ارزی بابت واگذاری خریدهای خارجی به سازندگان داخلی تاکنون بیش از ۲۴ میلیون یورو برآورد شده است.
او با اشاره به بالا بودن قیمت پیشنهادی تامین کنندگان داخلی نسبت به تامین کنندگان خارجی در برخی از تجهیزات، نداشتن تجربه و دانش فنی لازم توسط شرکت‌ها با وجود اعلام آمادگی جهت ساخت تجهیز توسط آن‌ها، مشکلات ناشی از سفارش‌گذاری و تامین برخی اقلام بدلیل تحریم‌های بین‌المللی، در تجهیزاتی که این اقلام باید توسط سازنده داخلی و برای تکمیل تجهیز، از سازندگان خارجی تامین شود را از عمده مشکلات پیش روی این طرح عنوان کرد.
شکری با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای سال آینده گفت: با همه توان و تلاش سعی خواهیم کرد با بهترین شکل ممکن این پروژه را رو جلو ببریم تا به سرانجام مناسب برسد.

قول فرماندار کهگیلویه برای تسریع در اجرای پروژه
سید عبدالعزیز موسوی فرماندار شهرستان کهگیلویه در این دیدار نیز بیان داشت: راه‌اندازی پروژه پتروشیمی دهدشت یکی از آرزوهای مردم شهرستان کهگیلویه است.
وی گفت: از تمام ظرفیت‌های درون مجموعه شهرستان و استان استفاده خواهیم کرد تا مشکلات این پروژه به حداقل برسد.
موسوی با اشاره به انتخاب مدیرعامل جدید مجموعه شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت، تصریح کرد: الحمدلله جناب آقای شکری انسان با ارتباط و تعامل بالا است.
سید علی اصغر پوربهشت فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کهگیلویه در نشست گفت: پتروشیمی دهدشت نیاز به یک روابط عمومی قوی و با توان بالا دارد.
پوربهشت تصریح کرد: ایجاد یک پایگاه مقاومت کارگری در مجموعه شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت، پیشنهاد ما است و می‌تواند کمک خوبی به این مجموعه کند.

سلیمان کریمی رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان کهگیلویه با اشاره به تعداد زیاد افراد جویای کار گفت: امیدوارم این پروژه رو به جلو برود و تعدادی از این عزیزان در این مجموعه مشغول بکار شوند.
کریمی بیان داشت: مجموعه پتروشیمی دهدشت باید تمام تلاش خود را برای تحقق برنامه‌های پیشرو در سال آینده انجام دهد.
سید ابراهیم موحد رئیس دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار داریم مجموعه شرکت صنایع پتروشیمی و شرکت‌های زیر مجموعه پیمانکاران قوی و با توان بالا انتخاب کنند تا سرعت پروژه افزایش یابد.

http://tejaratava.ir/?p=78469

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.