• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
4
رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور:

مؤدی مداری و رفع دغدغه مؤدیان باید اولویت همه تصمیم‌گیری‌ها باشد

  • کد خبر : 80098
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰:۲۲
مؤدی مداری و رفع دغدغه مؤدیان باید اولویت همه تصمیم‌گیری‌ها باشد

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: سازمان امور مالیاتی خادم مردم و مؤدیان ارجمند است و مؤدی مداری و رفع دغدغه‌های مؤدیان باید اولویت همه تصمیم‌گیری‌ها در ادارات کل مالیاتی سراسر کشور باشد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از پایگاه خبری – تحلیلی مالیاتی ایران (اینتا)، اجلاس سراسری مدیران مالیاتی کشور با شعار «هوشمندسازی، مؤدی مداری، عدالت مالیاتی» به مدت دو روز در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۱۷ و ۱۸ اسفندماه هم‌زمان با میلاد یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) به میزبانی استان هرمزگان برگزار شد.

براساس این گزارش، دکتر داود منظور، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور همراه با معاونان و مدیران کل امور مالیاتی سراسر کشور با حضور در این اجلاس، ضمن ارزیابی فعالیت‌ها و عملکرد سال ۱۴۰۱ و همچنین میزان پیشرفت مصوبات اجلاس گذشته، چارچوب خط‌مشی‌ها و سیاست‌های سازمان در سال آتی را بررسی و تدوین کردند.

دکتر منظور با بیان اینکه نظام مالیاتی با پشت سر گذاشتن یک سال پرتلاش و ایجاد تحولات و تفاوت‌های چشمگیر نسبت به دوره‌های قبل، کارنامه درخشانی را در سال ۱۴۰۱ بر جای گذاشته است، اظهار داشت: دستاوردهای به دست آمده در یک سال گذشته و افزایش خوش‌بینی‌ها و انتظارات دولت و مجلس به نظام مالیاتی کشور، محصول تغییر روندها و بازبینی مسیرها جهت بهبود مستمر امور محوله است.

وی با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از دیدگاه صاحب‌نظران و تعامل نزدیک با مؤدیان در اداره نظام مالیاتی کشور افزود: نظام مالیاتی در دوره تحول‌آفرینی با بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان درون و برون‌سازمانی بیش از هر زمان بر پایه خرد جمعی حرکت می‌کند و غالب تصمیم سازی ها براساس مشورت با صاحب‌نظران و تعامل نزدیک با مؤدیان اتخاذ می‌شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه جایگاه مالیات جایگاه بسیار مهم و حساسی است، اضافه کرد: احترام به مردم، مؤدی مداری و مؤدی محوری، برقراری عدالت در تعامل با همکاران، توزیع پاداش‌ها و مراقبت و صیانت از همکاران از دیگر موضوعاتی است که مدیران کل سازمان باید آن را با جدیت پیاده کنند.

وی تصریح کرد: به طور قطع در یک سال گذشته به برکت تلاش‌ همه مدیران جهادگر و همکاران سخت‌کوش نظام مالیاتی توانستیم به دستاوردهای خوبی از جمله هوشمندسازی نظام مالیاتی، شناسایی مودیان جدید و تحقق درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده در قانون بودجه دست پیدا کنیم که هم مورد توجه دولت و هم مجلس قرار گرفته است.

گفتنی است با افزایش سهم درآمدهای مالیاتی در تأمین منابع عمومی بودجه و ضرورت استقلال بودجه از درآمدهای نفتی، سازمان امور مالیاتی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارگان‌های تنظیم‌گری و تأمین‌کننده منابع مالی کشور در جایگزینی با درآمدهای نفتی مورد توجه قرار گرفته است.

http://tejaratava.ir/?p=80098

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.