• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
2

فرایند افزایش سرمایه شرکت بیمه حافظ به ۳۰۰۰ میلیارد ریال و ورود به سرزمین اصلی کلید خورد

  • کد خبر : 69934
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷
فرایند افزایش سرمایه شرکت بیمه حافظ به ۳۰۰۰ میلیارد ریال و ورود به سرزمین اصلی کلید خورد

معاون مالی و اداری بیمه حافظ از تایید افزایش سرمایه شرکت به ۳۰۰۰ میلیارد ریال توسط سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد و گفت: به زودی اقدام های لازم (برگزاری مجمع و …) جهت افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی های شرکت و آورده نقدی سهامداران صورت خواهد گرفت.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی بیمه حافظ، خدایاری با بیان اینکه از ابتدای فعالیت مدیریت جدید شرکت هدفگذاری برای ورود به سرزمین اصلی صورت گرفته بود، افزود: در راستای این هدف سال ۹۹ مجوز افزایش سرمایه از مبلغ ۱۲۲ میلیارد ریال به۱۵۰۰ میلیارد ریال دریافت شد؛ چراکه یکی از الزامات ورود شرکت های بیمه به سرزمین اصلی داشتن حداقل سرمایه ۱۵۰۰ میلیارد ریالی بود.

به گفته خدایاری، در مدت زمانی که بیمه حافظ اقدامات لازم در خصوص افزایش سرمایه را انجام داد و مجوز مربوطه را دریافت کرد، بخشنامه ای از سوی هیات وزیران ابلاغ شد که بر اساس آن حداقل سرمایه شرکت های بیمه برای ورود به سرزمین اصلی ۳۰۰۰ میلیارد ریال شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیمه حافظ فرایند افزایش سرمایه خود تا ۵۰۰ میلیارد ریال را طی کرده و اقدامات لازم را انجام داده بود، افزایش سرمایه شرکت در مرحله اول در انتهای سال ۱۴۰۰ نهایی و مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان در حساب ها ثبت شد.

معاون مالی و اداری بیمه حافظ تاکید کرد: افزایش سرمایه با تایید اعضای هیات مدیره و یا توجه به بخشنامه هیات وزیران مستقیما برای سرمایه ۳۰۰۰ میلیارد ریالی در دستور کار قرار گرفت.

وی عنوان کرد: پیرو انجام کلیه اقدامات لازم توسط شرکت بیمه حافظ، سازمان بورس و اوراق بهادار طی مجوز شماره ۱۳۹-۰۱۴/۱۹۲۱۰۱۴ مورخ ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۱ برگزاری مجمع عمومی فوق العاده سهامداران جهت بررسی و تایید افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال به ۳ هزار میلیارد ریال را مورد تایید قرار گرفت.

خدایاری با اشاره به تایید صورت گرفته برای افزایش سرمایه گفت: در مدتی بسیار کوتاه و بلافاصله پس از تایید مجمع شرکت، در مرحله اول این اقدام سرمایه شرکت از ۵۰۰ میلیارد ریال به ۱،۸۵۹ میلیارد ریال (افزایش به میزان ۱،۳۵۹ میلیارد ریال معادل ۲۷۲ درصد سرمایه فعلی) از محل تجدید ارزیابی دارایی های شرکت افزایش خواهد یافت و بلافاصله پس از آن و در مرحله بعدی سرمایه شرکت به ۳۰۰۰ میلیارد ریال (به میزان ۱،۱۴۱ میلیارد ریال معادل ۶۱ درصد سرمایه جدید – ۱،۸۵۹ میلیارد ریال ) از محل آورده نقدی سهامداران خواهد رسید.

وی تاکید کرد: یکی از علت‌های اصلی این افزایش سرمایه گسترش فعالیت شرکت بیمه حافظ به کل سرزمین زیبای ایران است که بلافاصله پس از ثبت افزایش سرمایه و اخذ مجوزهای لازم عملیاتی خواهد شد.

افزایش سرمایه «یک تیر و چند نشان»

معاون مالی و اداری بیمه حافظ اظهار کرد: برای فعالیت های بیمه گری، داشتن دارایی های مناسب و نقدینگی لازم برای سرمایه گذاری های سودده یکی از مهم ترین فاکتورها است تا بتوان سودآوری مناسب برای منابع ورودی بیمه گذاران به ویژه بیمه های عمر و سرمایه گذاری را فراهم کرد.

به گفته خدایاری، فارغ از اینکه بیمه حافظ در سرزمین اصلی فعالیت کند یا نه؛ این افزایش سرمایه یکی از فاکتورهای اصلی دیگری است که به شرکت توانایی انجام صحیح فعالیت های بیمه گری خود را می دهد.

وی همچنین به اهمیت توانگری شرکت های بیمه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با روند مناسب فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته سطح توانگری شرکت با ۱۵۴ درصد به سطح یک ارتقا پیدا کرده است و جزو شرکت های بیمه ای با سطح توانگری بسیار مناسب محسوب می شود.

معاون مالی و اداری بیمه حافظ از تاثیر افزایش سرمایه شرکت های بیمه ای بر ارتقاء  ظرفیت نگهداری خبر داد و اظهار کرد: زمانی که بیمه نامه ای توسط شرکت بیمه صادر می شود بر اساس محاسبات بیمه مرکزی مشخص می شود که آن شرکت تا چه میزان می تواند ریسک آن بیمه نامه را نزد خود نگاه دارد و اگر از سطح تعیین شده بیمه مرکزی عبور کند باید به شرکت های اتکایی واگذار شود. از این رو بیمه حافظ با افزایش سرمایه توانسته است با یک تیر چند نشان بزند و علاوه بر ارتقا توانگری خود، ظرفیت نگهداری ریسک خود را نیز افزایش دهد و عملاً فعالیت بیمه گری را برای خود انجام دهد و در نهایت یکی از شروط اصلی ورود به سرزمین اصلی را محقق کند.

ورود بیمه حافظ به سرزمین اصلی تا نیمه اول ۱۴۰۲

خدایاری تشریح کرد: چهار شرط لازم برای ورود به سرزمین اصلی وجود دارد که یکی از آنها افزایش سرمایه ۳۰۰۰ میلیارد ریالی بود که با دریافت مجوزهای لازم در حال تحقق است.

وی ادامه داد: در این راستا شرکت باید سهامی عام باشد که بیمه حافظ از سال ۹۲ این شرط را محقق کرده است و همچنین قوانین مربوط به حاکمیت شرکتی در آن رعایت شود که در حال حاضر  بیش از ۹۰ درصد از آن محقق شده است.

معاون مالی و اداری بیمه حافظ با اشاره به چهار نکته یاد شده برای دریافت تایید بیمه مرکزی جهت ورود به سرزمین اصلی اظهار کرد: طبیعتاً پس از افزایش سرمایه ۳۰۰۰ میلیارد ریالی و با توجه به گزارش های توجیهی ارسال شده و هماهنگی های صورت گرفته به سرعت این روند طی خواهد شد. در این راستا، تصور بر این است که تا نیمه سال آینده ورود بیمه حافظ به سرزمین اصلی محقق شود.

http://tejaratava.ir/?p=69934

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.