• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
7

شناور پاک‎سازی آلودگی‎‌های نفتی در بوشهر به آب‎ انداخته شد

  • کد خبر : 16263
  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
شناور پاک‎سازی آلودگی‎‌های نفتی در بوشهر به آب‎ انداخته شد

بوشهر- تجارت آوا- شناور “دریاپاک ۱” ویژه پاک‎سازی آلودگی‌‎های نفتی در خلیج فارس روز پنجشنبه در آیینی با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بوشهر به آب‎ انداخته شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در این آیین گفت: این شناور از نظر کاربری وفناوری به کار رفته در سیستم رانش و تجهیزات ویژه مقابله با آلودگی نفتی و جمع آوری در منطقه بی‌نظیر است.

سیاوش ارجمندزاده افزود: شناور دریاپاک١ با طول ۵۵.۵، آبخور چهار  و عرض ۱۳ متر مجهز به سیستم رانش دیزل الکترونیک است که قادر است با سرعت ۱۶ گره دریایی برای عملیات‌های ساحلی و فراساحلی خلیج فارس در زمینه پاک‌سازی و مقابله با آلودگی نفتی در دریا فعالیت کند.

وی ادامه داد: این کشتی به عنوان شناور ویژه مقابله با آلودگی نفتی دارای سیستم جمع آوری، جداسازی، ذخیره و حمل مواد نفتی ریخته شده در دریا است.

ارجمندزاده گفت: شناور یاد شده مجهز به ۳۵۰متربوم دریایی برای محصورکردن، هدایت و محاصره  لکه‌های نفتی، سیستم پاشش دیسپرسنت یا مواد زایل کننده نفتی، بازوهای هدایت لکه‌های نفتی به اسکیمرهای کارگذاشته در شناور، انواع اسکیم‌ها، پمپ انتقال مواد نفتی و مخزن ۵۵۰ متر مکعبی ذخیره است.

وی یادآور شد: میزان سرمایه‌گذاری سازمان بنادر ودریانوردی برای ساخت این شناور معادل ۲۱ میلیون یورو به ارزش (۶ هزار و ۴۶۸ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال) است که این رقم نشان از اهمیت ویژه سازمان بنادر ودریانوردی به حفاظت از محیط زیست دریایی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: بدون شک، توان بالای این شناور و قابلیت ویژه تجهیزات آن، کمک شایانی به ارتقای جایگاه سازمان و اداره کل بنادر ودریانوردی استان بوشهر برای حضور به موقع در دریا، برای پاک‌سازی آلودگی‌های نفتی در حوزه خلیج فارس است.

ارجمندزاده اظهار داشت: استان بوشهر بیشترین میدان‏‌های نفتی را در بین سواحل کشور دارا است و در شرایط طبیعی روزانه بیش از ۶۰۰ هزار بشکه تولید میدان‌‏های واقع در آب‏‌های این استان و به طور متناوب نیز آلودگی‏‌هایی در این محدوده دریایی ایجاد می‏‌شود.
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی روز پنجشنبه به منظور افتتاح چند طرح بندری به بوشهر سفر کرده‌است.

http://tejaratava.ir/?p=16263

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.