• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

زیر ساخت استفاده از خودرو های برقی فراهم نیست

  • کد خبر : 53457
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۴۱
زیر ساخت استفاده از خودرو های برقی فراهم نیست
مدیر عامل سایپا در دوازدهمین همایش بین المللی موتورهای درونسوز و نفت گفت: باید خودروهای تولید داخل هیبریدی شود؛ اما چون‌ زیرساخت آن‌ آماده نیست منفعتی در این زمینه وجود ندارد .


آقای محمد علی تیموری می گوید: تولید خودروهای برقی به ۲ عامل قیمت بالای باتری و زیرساخت تولید موتور بستگی دارد که در کشور این فناوری را نداریم اما به دانش آن دست پیدا کردیم.
مدیر عامل سایپا گفت: ایران خودرو و سایپا ۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری در زمینه زیر ساخت تولید خودرو کرده اند و ظرفیت تولید ۲ میلیون خودرو را دارند؛ این یعنی کشور در این زمینه هزینه کرده است.
به گفته تیموری باید خودروهای تولید داخل هیبریدی شوند؛ اما چون‌ زیرساخت آن‌ وجود ندارد منفعتی در این زمینه وجود ندارد چراکه مجبور هستیم در فناوری آن به کشورهای خارجی وابسته شویم و باید خودمان به این‌ فناوری دست پیدا کنیم. اگر بخواهیم به سمت تولید خودروهای برقی رویم، زیرساخت برق هسته ای باید تقویت شود.
مدیر عامل ایران خودرو می گوید: امسال ۵۸ درصد رشد تولید خودرو کامل نسبت به سال گذشته داشته ایم.
آقای مهدی خطیبی گفت: دیگر در خودروسازی تولید خودرو ناقص نخواهیم داشت . اگر تولید ناقص متوقف می شد ، ۲۵ درصد درصد شاخص کیفیت خودرو افزایش می یافت.
در ۴ ماه گذشته تفاهم‌نامه ۸ بندی توسط خودروسازان مبنی بر هم افزایی آنها امضا شده است تا زیرساخت ها در صنعت خودرو تقویت شود.

خودروی مشترک ایران خودرو و سایپا

همچنین مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: در راستای همکاری‌ خودروسازان، خودروی مشترک ایران خودرو و سایپا بزودی روانه بازار می‌شود.
آقای مهدی خطیبی در دوازدهمین همایش بین المللی موتورهای درونسوز و نفت از اتحاد استراتژیک ایران خودرو و سایپا خبر داد و گفت: در راستای همکاری‌های مشترک خودروسازان، توافق نامه‌ای ۸ بندی بین ایران خودرو و سایپا امضا شده است.
وی افزود: در یکی از بند‌های این توافق نامه مقرر شده که ایران خودرو قوای محرکه یعنی موتور و گیربکس در اختیار گروه سایپا قرار دهد.
خطیبی در ادامه گفت: ایران خودرو برای ۱۰ هزار دستگاه خودروی شاهین سایپا موتور و گیربکس تولید خواهد کرد.
مدیرعامل ایران خودرو درباره نوع این موتور‌ها گفت: این موتور TU۵ پلاس است که ۳ دستگاه از این موتور فردا ۲۸ اردیبهشت ماه در اختیار گروه خودروسازی سایپا قرار می‌گیرد تا کار‌های مقدماتی آن انجام شود.

http://tejaratava.ir/?p=53457

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.