• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

تشکل‌های صنفی بزرگ کارگزاران و نمایندگان بیمه در جهان

  • کد خبر : 21568
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
تشکل‌های صنفی بزرگ کارگزاران و نمایندگان بیمه در جهان
تشکل‌های صنفی بزرگ کارگزاران و نمایندگان بیمه در جهان

در جهان تشکل‌های صنفی در تمامی اصناف فعالیت دارند و نقاط قوت یک صنف محسوب می‌شوند. هدف اصلی تشکل‌های صنفی، ایجاد اتحاد بین اعضای یک صنف در رسیدن به اهداف است و منجر می‌شود تا هماهنگی‌های لازم در صنف برای توسعه روابط با صنایع مختلف، توسعه اخلاق حرفه‌ای، ارتقاء سطح دانش، نمایندگی صنف در زمینه‌های مختلف و سایر اهداف مرتفع شود. در این گزارش برخی از تشکل‌های صنفی در حوزه فروش صنعت بیمه ارائه شده است. در این صنعت، واسطه‌های فروش به دو گروه نماینده (Agent) و کارگزار (Broker) تقسیم می‌شوند که هر کدام تعاریف و عملکردهای مختص به خود را دارند.

انجمن کارگزاران بریتانیا (BIBA)

انجمن کارگزاران بیمه انگلیس (BIBA) برجسته‌ترین سازمان واسطه‌گر بیمه عمومی انگلیس است که نماینده منافع کارگزاران بیمه، واسطه‌ها و مشتریان آنهاست. در BIBA بیش از ۱۸۰۰ شرکت تحت نظارت عضو هستند که بیش از صد هزار کارمند در این شرکت‌ها مشغول به کار هستند. کارگزاران بیمه عمومی یک درصد از تولید ناخالص داخلی را در اقتصاد انگلیس کمک می‌کنند. این کارگزاران ۶۷ درصد از کل بیمه‌های عمومی را با حق بیمه‌ای به ارزش مجموعاً ۵/۶۶ میلیارد پوند به فروش می‌رسانند در بیمه‌های تجاری نیز ۸۱ درصد از قراردادهای کل حق بیمه تولیدی صنعت را منعقد می‌کنند. BIBA صدای بخش کارگزاران بیمه در مشاوره به اعضا، قانون‌گذاران، نهادهای مصرف‌کننده و سایر ذی‌نفعان در مورد مسائل کلیدی بیمه است.

پس از آنکه وزارت تجارت و صنعت خواستار انتقال کارگزاران بیمه از چهار نهاد جداگانه موجود به یک نهاد تجاری واحد شد، BIBA در سال ۱۹۷۷ به نمایندگی از کارگزاران بیمه مستقل تشکیل شد. در سال ۱۹۸۸، پس از تصویب سند خدمات مالی، این نهاد اعضای خود را توسعه داد و مشاوران مستقل مالی نیز به این نهاد پیوستند و به انجمن کارگزاران بیمه و سرمایه‌گذاری انگلیس (BIIBA) تبدیل شد. تا سال ۱۹۹۴، مشاوران مستقل مالی انگلیس تحت فشارهای فزاینده‌ای قرار گرفتند که منجر به ایجاد انجمن اختصاص داده شده برای تأمین منافع آنها شد. در نتیجه BIIBA نیروی محرکه تأسیس سازمان خواهر خود، انجمن IFA بود.

در سپتامبر ۱۹۹۹، BIIBA کلمه «سرمایه‌گذاری» را از عنوان خود حذف کرد و دوباره به BIBA تبدیل شد. طی سال‌های گذشته، نهاد نمایندگی کارگزار دیگری با عنوان مؤسسه کارگزاران بیمه (IIB) ظهور کرد و در ۱ نوامبر ۲۰۱۱، BIBA و IIB با هم ادغام شدند و تعدادی از اعضای هیئت مدیره IIB به هیئت مدیره BIBA پیوستند. امروز BIBA بزرگ‌ترین نهاد کارگزاران در انگلیس است و خود را به عنوان قدرتمندترین و معتبرترین صدای این بخش معرفی کرده است.

انجمن کارگزاران کانادا (IBAC)

IBAC یک سازمان ملی است که منافع جمعی ۱۱ انجمن کارگزاران بیمه و کارگزاران عضو آنها را نمایندگی می‌کند. به عبارت دیگر، این انجمن حاصل اجماع ۱۱ انجمن کارگزاری است که در بخش‌های مختلف کانادا در حال فعالیت هستند و هر کدام نیز چندین کارگزار بیمه را نمایندگی می‌کنند. IBAC به نمایندگی از کارگزاران و مصرف‌کنندگان بیمه فعالیت می‌کند، سطح تخصص کارگزاران را پشتیبانی و ارتقا می‌بخشد و یک کانال توزیع کارگزاری فعال و پایدار را ایجاد می‌کند.

IBAC توسط گروهی از کارگزاران بیمه آینده‌نگر ایجاد شد. در سال ۱۹۲۱ تعدادی از انجمن‌های کوچک‌تر کارگزاران بیمه از سراسر کانادا به هم پیوستند و این سازمان ملی را برای حمایت از منافع کارگزاران بیمه و مصرف‌کنندگان تشکیل دادند. قدمت این سازمان اکنون به نزدیک یک قرن می‌رسد.

در حال حاضر IBAC دارای ۱۱ انجمن عضو است که در مجموع بیش از ۳۸ هزار کارگزار بیمه را نمایندگی می‌کنند. مأموریت این انجمن حمایت و ارتقاء تخصص کارگزاران بیمه، حمایت از حقوق مشتری و فعالیت به عنوان صدای واحد در مورد موضوعات مرتبط با صنعت بیمه است.

اهداف

• ارتقاء و افزایش تخصص کارگزاران بیمه اموال و تلفات و سیستم توزیع کارگزاران

• تسهیل ارتباط و همکاری بین کارگزاران با یکدیگر و با ذی‌نفعان صنعت بیمه

• ترویج منافع انجمن‌های عضو و نمایندگی منافع مشترک آنها

• تقویت روابط کارگزاران با دولت مرکزی و مردم

انجمن ملی کارگزاران استرالیا (NIBA)

NIBA مهم ترین نهاد واسطه‌گری بیمه در استرالیاست و نمایندگی حدود ۳۶۰ شرکت و بیش از ۲ هزار کارگزار شخصی بیمه (QPIB) عضو در سراسر استرالیا را دارد. در حدود ۹۰ درصد از کل کارگزاران بیمه در استرالیا در NIBA عضویت دارند.

از سال ۱۹۸۲ NIBA نیرویی محرک برای تغییر در صنعت کارگزاری بیمه استرالیا بوده است. این برنامه از اصلاحات خدمات مالی حمایت می‌کند، استانداردهای آموزش عالی را برای کارگزاران بیمه از طریق NIBA و سایر ارائه‌دهندگان ترویج می‌کند و «دستورالعمل فعالیت و عملکرد کارگزاران بیمه» کارگزاران بیمه را برای اعضا منتشر می‌کند. شرکت‌های عضو همه دارای پروانه خدمات مالی استرالیا (AFS) هستند که توسط کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری استرالیا (ASIC) تحت قانون ثبت شرکت‌ها صادر شده است که به آنها امکان می‌دهد در مورد محصولات بیمه‌ای معامله یا مشاوره ارائه دهند.

اعضای NIBA شامل کارگزاران بزرگ بیمه چند ملیتی، کارگزاران بزرگ بیمه متعلق به استرالیا و بیش از ۳۰۰ شرکت واسطه کوچک و متوسط بیمه واقع در شهرها، ایالت‌ها و مناطق سراسر استرالیا هستند. در سطح بین‌المللی، NIBA عضو شورای انجمن کارگزاران بیمه آسیا و اقیانوس آرام (CAPIBA) و فدراسیون جهانی واسطه‌های بیمه (WFII) است.

استراتژی‌های اصلی NIBA

تمام فعالیت‌های NIBA تحت سه رکن اصلی نمایندگی، تخصص‌گرایی و توسعه جامعه انجام می‌شود.

نمایندگی: NIBA تلاش می‌کند تا منافع کارگزاران بیمه را از طرف مشتریان (بیمه‌گذاران) در مقابل دولت‌ها، قانون‌گذاران، ذی‌نفعان صنعت، رسانه‌ها و جامعه نمایندگی کند.

تخصص‌گرایی: NIBA هدف خود را ایجاد و ارتقاء استانداردهای بالای حرفه‌ای برای کارگزاران بیمه در استرالیا به نفع مشتریان و جامعه قرار داده است. این امر از طریق آموزش، دستورالعمل فعالیت و عملکرد کارگزاران بیمه و چارچوب‌های حرفه‌ای برای افزایش سطح استانداردهای رفتار اخلاقی و حرفه‌ای توسط اعضا تحقق می‌یابد.

توسعه جامعه: فرصت‌هایی را برای ملاقات، اشتراک، یادگیری، رشد و شکوفایی اعضا فراهم می‌کند. نقش و ارزش کارگزاران بیمه را به جامعه ارتقاء می‌دهد و کارگزاری بیمه را به عنوان یک حرفه قابل احترام ارتقاء می‌دهد.

انجمن نمایندگان مستقل بیمه آمریکا (IIABA)

این انجمن با عنوان اختصاری Big “I” در سال ۱۸۹۶ تأسیس شد و فدراسیونی است که شامل انجمن ملی و ۵۱ انجمن ایالتی مستقل است که هر یک توسط یک مدیر اجرایی، کارکنان و یک تیم رهبری داوطلب رهبری می‌شوند. بسیاری از ایالات نیز دارای بخش‌های محلی هستند. هنگامی که یک شرکت به انجمن فعال در یک ایالت می‌پیوندد به طور خودکار به عضویت ملی Big “I”  پیوسته و به یک نام تجاری مورد اعتماد (®) تبدیل می‌شود. این انجمن در حال حاضر تقریباً از ۲۵ هزار آژانس مستقل بیمه‌ای در سراسر کشور پشتیبانی می‌کند. Big “I” نماینده و کارگزاران بین‌المللی عضو نیز دارد.

نمایندگان مستقل، شرکت‌های بیمه متعددی را نمایندگی می‌کنند و به مشتریان خود امکان انتخاب، سفارشی‌سازی و پشتیبانی را ارائه می‌دهند. اعضای Big “I” انواع بیمه‌ها را از جمله اموال، تلفات، زندگی، درمان، برنامه‌های مزایای کارمندان و محصولات بازنشستگی به مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهند. Big “I” منابع، حمایت و پشتیبانی را برای کمک به اعضا در ایجاد و رشد تجارت خود فراهم می‌کند. آژانس‌های عضو به محصولات، خدمات و آموزش‌های اختصاصی ایجادشده دسترسی دارند.

ساختار

Big “I” توسط یک کمیته اجرایی و یک هیئت ملی اداره می‌شود. کمیته اجرایی متشکل از هفت عضو منتخب است و دارای یک صندلی نماینده است. هیئت ملی دارای یک مدیر عامل داوطلب از هر انجمن ایالتی است. اولویت‌های اصلی Big “I” شامل نمایندگی مؤثر برای اعضای خود در تمام سازمان‌های دولتی و بخش‌های بیمه و همچنین ارتباطات مؤثر از طرف نمایندگان مستقل و کارگزاران و مشتریان آنها است.

مأموریت

انجمن نمایندگان مستقل بیمه و کارگزاران آمریکا، یک انجمن تجارت ملی است که تلاش می‌کند با تجهیز اعضای مختلف به ابزار و سایر مزایا، رقابتی پایدار را در بازار بیمه، برای نمایندگان و کارگزاران بیمه مستقل فراهم کند و منابع، و حمایت و پشتیبانی را برای حفظ تعالی در کسب و کار و خدمت به مشتری فراهم کند.

انجمن نمایندگان بیمه ماساچوست (MAIA)

انجمن نمایندگان بیمه ماساچوست (MAIA) یکی از پیشروترین اتحادیه‌های تجاری با بیش از ۱۲۰۰ کارگزار مستقل بیمه در ماساچوست است که بیش از ۹ هزار کارمند در آن مشغول به کار هستند. MAIA به تقویت و اعتلای سیستم کارگزاران مستقل بیمه از طریق حمایت و ارتقاء، آموزش با کیفیت، ارائه بینش و مشاوره کلیدی و دسترسی به بازار و محصولات اساسی اختصاص یافته است.

اهداف

حمایت و تبلیغ: صدای کارگزاران و نمایندگان بیمه در امور قانون‌گذاری، نظارتی و سیاست‌گذاری که بر نمایندگان و مشتریان آنها تأثیر می‌گذارد و در عین حال سیستم نمایندگی مستقل را به عنوان کانال اصلی توزیع محصولات بیمه تبلیغ می‌کند.

آموزش با کیفیت: منبع اصلی آموزش و تربیت مستمر با کیفیت بالا برای تمام سطوح پرسنل بیمه به رهبری مربیان با تجربه و حرفه‌ای

بازارها و محصولات ضروری بیمه: این انجمن به اعضای خود دسترسی برتری به بیمه خطا و غفلت نمایندگان (E&O) (که به بیمه مسئولیت تخصصی نیز معروف است)، بازارهای سطح اول بیمه و محصولات نمایندگی انحصاری را ارائه می‌کند.

بینش و مشاوره کلیدی: اطلاعات، بینش و مشاوره به موقع و دقیق در مورد روندهای نوظهور و شیوه‌های کسب و کار در صنعت بیمه

* نشریه داخلی سندیکای بیمه گران ایران

http://tejaratava.ir/?p=21568

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.