• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

تخلیه ۴۲ میلیون تن کالا یکی از دستاوردهای مهم بندر شهید رجایی است

  • کد خبر : 9841
  • ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
تخلیه ۴۲ میلیون تن کالا یکی از دستاوردهای مهم بندر شهید رجایی است

بندرعباس- تجارت آوا – معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ۵۰ درصد از کل سهم حمل و نقل دریایی کشور در بندرشهید رجایی انجام می‌شود، گفت: تخلیه و بارگیری ۴۲ میلیون تن در سال جاری یکی از دستاوردهای خوب بندر شهید رجایی بوده است.

محمد راستاد روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع بندری شهید رجایی اظهارداشت: یکی از اهداف این سفر بررسی و ارزیابی عملیاد ورود کشتی‌ها و تخلیه و بارگیری است که خوشبختانه روند خوبی را شاهد بودیم.

وی ادامه داد : در حال حاضر به صورت همزمان  تخلیه و بارگیری ۲۹ کشتی درحال انجام است که نشانگر ظرفیت بالای بندر شهید رجایی در این عرصه است.

معاون وزیر راه یکی دیگر از اهداف این سفر را بازدید از طرح‌های توسعه‌ای بندر شهید رجایی عنوان کرد و افزود: طرح توسعه اسکله‌های نفتی بندر شهید رجایی با یک روند خوبی در حال اجرا است.

راستاد اظهارامیدواری کرد: حداکثر تا پایان بهمن ماه سال جاری شاهد پهلوگیری کشتی نفت کش به یکی از سه پست اسکله در حال احداث باشیم.

وی گفت: با تکمیل این سه پست اسکله در مجموع ۳۰ میلیون تن به ظرفیت سالانه بندر شهید رجایی اضافه خواهد شد که یک توسعه مهمی برای کشور محسوب می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به زمان بهره‌برداری از سه پست اسکله نفتی شهید رجایی، گفت: امیدواریم این سه پست اسکله حداکثر تا خرداد سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

راستاد اضافه کرد: برای نخستین بار در کشور ساخت و تجهیز اسکله‌های نفتی با استفاده از توان داخلی صورت گرفته که یکی از دستاوردهای مهم این پروژه بوده است.

وی با اشاره به پروژه مهم دیگر در بندرشهید رجایی گفت: توسعه پایانه کانتینری بندر شهید رجایی در فاز ۳ یکی دیگر از طرح‌های مهم این بندر است که برنامه‌ریزی شد تا پایان سال جاری از مجموع ۱۴۰۰ متر اسکله فاز ۳ حدود ۹۰۰ متر را تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

۵۰۰ هزار تن کالای اساسی در بندرشهید رجایی وجود دارد

معاون وزیر راه برج کنترل ترافیک دریای بندر شهید رجایی را از دیگر طرح‌های مهم این بندر دانست و عنوان کرد: برج کنترل ترافیک دریایی بندر شهید رجایی با ارتفاع ۶۲ متر در حال احداث است و برنامه‌ریزی شده حداکثر طی یک سال آینده این برج کاملا تکمیل، تجهیز و به بهره‌برداری برسد.

راستاد در بخش دیگری به توزیع کالاهای اساسی اشاره کرد و افزود: روندی که در بنادر کشور حاکم و هماهنگی که میان دستگاه های متولی ایجاد شده به گونه ایی است که شاهد بهبود وضعیت خروج کالاهای اساسی از بنادر هستیم.

وی ادامه داد: حجم عمده کالاهای اساسی در بنادر امام خمینی متمرکز است منتهی به لحاظ سیاستی که ما برای توزیع کالاهای اساسی بین بنادر کشور داشته‌ایم در حال حاضر در بندر شهید رجایی نیز حدود ۵۰۰ هزار تن کالای اساسی موجود است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: در مجموع افزون بر ۷ میلیون ۵۰۰ هزار تن از انواع کالا های که در بنادر کشور موجود است که حدود چهار میلیون تن آن کالای اساسی هستند.

راستاد افزود: روند خروج کالا از بنادر  به گونه‌ایی است که انتظار می‌رود میانگین ماندگاری کالا تا حداکقر ممکن کاهش یابد.

http://tejaratava.ir/?p=9841

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.