• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

بهره‌برداری از ۵۱ هزار میلیارد تومان پروژه آب و برق در سال ۹۹

  • کد خبر : 9669
  • ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
بهره‌برداری از ۵۱ هزار میلیارد تومان پروژه آب و برق در سال ۹۹

تهران – تجارت آوا – وزیر نیرو گفت: پویش هر هفته الف_ب_ایران از ابتدای امسال تا کنون ۱۷۶ پروژه مهم صنعت آب و برق با سرمایه گذاری ۵۱ هزار میلیارد تومانی را برای کشورمان به ارمغان آورده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا،«رضا اردکانیان» روز سه شنبه در مراسم آنلاین افتتاح طرح های بزرگ صنعت آب و برق در دواستان تهران و گیلان از ستاد وزارت نیرو افزود: مجموع سرمایه گذاری تاکنون این پروژه ها بیش از ۵۱ هزار میلیارد تومان است و روند افتتاح طرح‌ها تا پایان سال تداوم خواهد یافت.

وی کالای آب و برق را دو کالای مهم و حساس برشمرد که در افزایش امنیت و اعتماد عمومی جامعه از یک سو از اهمیت بالایی برخوردار است و ادامه داد: از دیگر سو جایگاه مهمی در تولید و توسعه و عمران کشور دارد.

اردکانیان ادامه داد: صنعت آب و برق همواره در طول دوران جمهوری اسلامی مورد توجه دولت ها بوده که البته در شرایط ایام دفاع مقدس، تحریم‌ها و برهه‌های حساس فراز و فرودهایی در خدمت‌گزاری‌ها رخ داده  اما طی حدود ۴۰ سال گذشته تجربه در جمهوری اسلامی با یک فضای همکارانه و حس تعلق بسیار بارز و نمایان دوران حاضر یکی از دوره‌های طلایی در این بخش است.

وزیر نیرو گفت: ما در دولت دوازدهم درشرایطی کار را آغاز کردیم که کشورمان یکی از خشک ترین سال های ۵۰ سال اخیر خود را تجربه می کرد و سال ۱۳۹۶ -۹۷ به روایت آمار از خشک ترین سال های ۵۲ ساله اخیر بود و به دنبال آن سال ۱۳۹۷- ۹۸ نیز از جمله سال های تر در ۵۰ سال اخیر به ثبت رسید.

وی به موضوع تغییر اقلیم اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: اکنون در جامعه تخصصی آب و هواشناسی تغییر اقیلم از یک نظریه خارج و به عنوان پدیده مشخص با علائم و نشانه مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.

این خبر تکمیل می شود.

http://tejaratava.ir/?p=9669

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.