• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
6
مریم شیری مدیر برند گلاب و عرقیات مریم بانو خبر داد:

برگزاری جشنواره گلاب‌گیری در مجموعه ۳۰ تیر تهران

  • کد خبر : 83023
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶
برگزاری جشنواره گلاب‌گیری در مجموعه ۳۰ تیر تهران
مریم شیری مسئول برگزاری جشنواره گلاب‌گیری مجموعه ۳۰ تیر تهران گفت: جشنواره گلاب‌گیری از تاریخ ۱ تا ۱۰ اردیبهشت همه روزه در این مجموعه از ساعت ۱۷ الی ۱ بامداد و ایام تعطیل، پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۷ تا ۳ بامداد برقرار می باشد البته این احتمال وجود دارد تا رویش و برداشت گل محمدی در کاشان تمدید گردد.

علیرضا ملاحتی _ به گزارش تجارت آوا، مریم شیری مسئول برگزاری جشنواره گلاب‌گیری ۳۰ تیر در جمع خبرنگاران ادامه داد: غرفه‌‌های این جشنواره تنوع بسیاری دارند، از جمله غرفه‌های نوشیدنی که با شربت های گیاهی خودمان تهیه میشوند، غرفه تاج گل با گل محمدی تازه، لوکیشن عکاسی، غرفه گریم کودک، غرفه عرق گیری زنده که به مشتریان محصول ارائه می کند و البته همه محصولات قبل از خرید قابلیت تست را نیز دارد.
مسئول برگزاری جشنواره گلاب‌گیری ۳۰ تیر افزود: غرفه فروش و فروشگاهی عرقیات و شربت های گیاهی علاوه بر عرقیات و شربت‌ها محصولات جدید قند های گیاهی، مثل قند گل محمدی (گلاب) ، قند دارچین، قند هل، و غیره که با عرقیات طعم دار شده است را نیز عرضه می دارد. بخش های دیگری نیز در این مجموعه وجود دارد همچون بخش برنامه‌های فرهنگی سرگرمی که از ساعت ۱۹ تا ۲۲ به اجرای برنامه می پردازند و البته بازی ها و سرگرمی های رایگان برای بزرگسالان نیز در این مجموعه اضافه خواهد شد.

خانم شیری ادامه داد: برند مریم بانو ۸ سال داخل تهران جشنواره گلاب‌گیری برگزار کرده در این جشنواره‌ها عرق‌گیری به صورت زنده به اجرا در می آید. به هیچ وجه این کار در مجموعه نمادین نیست و به صورت واقعی انجام می شود.
وی افزود: روزانه حدود یک تن گل محمدی وارد مجموعه شده و دیگها از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱ بامداد روشن هستند. همچنین عرقیات هل و دارچین نیز همینجا تهیه می شوند.
مسئول جشنواره گلاب‌گیری ادامه داد: داخل این مجموعه افرادی از همکاران ما حضور دارند که مشاوره های خوبی به مردم می دهند و اطلاعات در مورد طب سنتی داشته و این اطلاعات را به بازدیدکنندگانی که ناراحتی های مختلفی دارند و نیاز به این مشاوره ها دارند ارائه خواهند کرد.

مدیر برند گلاب و عرقیات مریم بانو اضافه نمود: چهار سال است که در خیابان سی تیر غرفه دائمی داریم چون برخی از مردم بعد از جشنواره ها پیگیر خرید از ما بودند، تصمیم گرفتیم در تهران سه شعبه دائمی ایجاد کنیم که یکی از آنها داخل خیابان سی‌تیر می باشد.
خانم شیری در خصوص سوابق فعالیت گفت: این همایش هشتمین جشنواره در تهران می باشد موارد قبلی در کاخ سعدآباد، گذر گردشگری آب و آتش، فرهنگسرای اشراق، برج میلاد و سی تیر برگزار شده است. ما از همه عزیزان دعوت می کنیم به این جشنواره تشریف بیاورند و با گلاب و عرقیات آشنایی بیشتری پیدا کنند و حتی آنها را تست کنند، بسیار مناسب است که مردم بتوانند گلاب اصل را از تقلبی تشخیص دهند، البته مردم بدانند گلاب را صرفاً با عطر و بو نمی توان تشخیص داد، چون می تواند از اسانس استفاده شده باشد، ولی هرچه گلاب تلخ تر باشد مناسب تر است یعنی با درصد مناسبی از گل و آب تهیه شده و سنگین تر باشد.

این گلاب زمانی که در غذا مصرف میشود با تداخل با غذا سبک می شود و طعم و عطر آن مشخص می گردد.
وی افزود: فرایند عرق‌گیری این است که گیاه با مقدار مشخص آب داخل دیگ شده و فرایند گلاب‌گیری انجام شود همچنین ذکر کرد طریقه نگهداری گلاب، هل و بهارنارنج حتماً باید داخل یخچال باشد. البته بقیه عرقیات می تواند در جایی مثل کابینت نیز نگهداری شود. ما در اینجا دو نوع گلاب تولید می‌کنیم یکی ممتاز که فرمول آن ۳۰ کیلو گل و ۶۰ لیتر آب که در نهایت ۳۰ لیتر گلاب میدهد و دیگری گلاب دو آتیشه که ۳۰ کیلو گل و ۶۰ لیتر گلاب ممتاز داخل دیگ ریخته می شود و از آن ۳۰ لیتر گلاب گرفته می شود که خیلی سنگین و تلخ است و باید برای استفاده میزان بسیار کمی از آن مصرف شود.

موضوع بعدی تفاوت قیمت است که مردم بدانند برخی از تولیدات بازار از کیفیت مناسبی برخوردار نیست و حتی از تفاله گل استفاده میشود که معطر بوده ولی ما آن را به عنوان مصرف خوراکی در نظر نمی‌گیریم. بنابراین اینگونه گلاب ها در بازار ارزان تر ارائه می شود یا اینکه به جای ۳۰ لیتر گلاب برخی اقدام به ۴۰ یا ۵۰ لیتر گلاب‌گیری می کنند که کیفیت آن بسیار پایین بوده و سبک می شود این موضوع هم موجب کمتر شدن قیمت تمام شده آن می گردد.
وی تاکید کرد: ما همواره سعی کردیم کیفیت خود را بالا ببریم و مردم نام برند مریم بانو را به دلیل کیفیت بشناسند. همچنین در خصوص شربتها نیز گفت: رنگ استفاده شده در شربت ها از محصولات طبیعی مثل لیمو، کاهو، اسفناج، هویج و غیره گرفته شده و از رنگهای مجاز خوراکی استفاده نمی شود. البته رنگهای طبیعی قیمت بسیار بیشتری نسبت به رنگ های مجاز خوراکی دارند.

ما از این رنگ های طبیعی استفاده میکنیم شربت های ما بسیار غلیظ، خوش طعم، و سالم است که می‌تواند به جای نوشیدنی های گازدار بر سر سفره های مردم برود.

http://tejaratava.ir/?p=83023

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.