• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

بررسی تأثیر اعلام خسارت مالی بدون گزارش پلیس به صورت آنلاین بر هزینه‌ها

  • کد خبر : 21789
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
بررسی تأثیر اعلام خسارت مالی بدون گزارش پلیس به صورت آنلاین بر هزینه‌ها
اعلام خسارت بدون گزارش پلیس و به صورت آنلاین، هزینه‌های بیمه‌گر و هزینه‌های طرفین حادثه را کاهش می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده بیمه، در سال ۹۸ در ایران نزدیک به ۲۴ میلیون بیمه‌نامه شخص ثالث صادر شده که از این تعداد حدود ۵درصد به خسارت منجر شده است. حال آنکه فراوانی خسارت‌های بیمه شخص ثالث از نوع خسارت‌های مالی بیش از ۷۰ درصد می‌باشد؛ لذا ارائه خدمات در این بخش بسیار اهمیت دارد و نظر به اینکه از بین ۷۰ درصد خسارت‌های مالی شخص ثالث، تعداد قابل توجهی از آنها خسارت‌های بدون گزارش پلیس و کمتر از تعهدات قانونی مالی شخص ثالث هستند؛ لذا ارائه خدمات مناسب در این بخش اهمیت زیادی دارد و در صورت تسهیل و تسریع این امر، هزینه‌های بیمه‌گری، هزینه‌های مادی و روانی زیان‌دیدگان و مقصران این حوادث، آسیب‌های محیط زیست، اتلاف وقت در ترافیک و … کاهش چشمگیری خواهد یافت.

بر این اساس، گزارش پژوهشی «بررسی تأثیر اعلام خسارت مالی بدون گزارش پلیس به صورت آنلاین بر هزینه‌ها» به سفارش پژوهشکده بیمه و توسط احمد سازگار(کارشناس بیمه و مشاور میز تخصصی بیمه‌های اتومبیل پژوهشکد بیمه) و آزاده بهادر (مسئول میز تخصصی بیمه‌های اتومبیل پژوهشکده بیمه) نگاشته شده است. هدف از انجام این پژوهش، حصول نتایج کاربردی و رفع محدودیت‌های موجود در صنعت بیمه در زمینه پرداخت خسارت بیمه‌های شخص ثالث بوده است. در این گزارش روش‌های شرکت‌های بیمه در چند کشور منتخب و سوابق ۵۰ساله پرداخت خسارت در ایران بررسی و راهکارهای تغییر فرایند و رسیدگی و پرداخت خسارت‌های آنلاین تشریح شده است.

بر اساس یافته‌های پژوهش، ایجاد سامانه اعلام خسارت آنلاین از طریق نرم‌افزارها و به‌خصوص برنامه‌های کاربردی تلفن همراه، به منظور ارسال مستندات مربوط به حوادث رانندگی، نیاز به اعزام خودروهای رسیدگی به خسارت سیار و یا مراجعه طرفین حادثه به شرکت بیمه برای اعلام خسارت و رسیدگی تا پرداخت آن را ندارد. همچنین با توجه به امکانات موجود در کشور و افزایش ضریب نفوذ استفاده از اینترنت و تلفن همراه هوشمند، امکان ارسال مستندات به صورت آنلاین و غیرحضوری فراهم است. بر پایه این گزارش، پرداخت خسارت باید با استفاده از زیرساخت‌های اینترنتی و فناوری اطلاعات به نحوی صورت گیرد که صرفا محدود به تغییر روندها و فرایندها نباشد، بلکه باید با استفاده از امکانات الکترونیکی و بانک‌های اطلاعاتی و با مدل‌سازی و استفاده از یادگیری ماشین و الگوهای دقیق آن را هوشمند ساخت.

علاقه‌مندان برای دسترسی به متن کامل گزارش پژوهشی “بررسی تأثیر اعلام خسارت مالی بدون گزارش پلیس به صورت آنلاین بر هزینه‌ها” می‌توانند به وب‌سایت پژوهشکده بیمه و یا به نشانی http://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/4946/Articles/view/14643/1320/  مراجعه نمایند.

http://tejaratava.ir/?p=21789

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.