• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

وبینار ششم تحول دیجیتال به میزبانی بیمه ملت برگزار شد

  • کد خبر : 38764
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
وبینار ششم تحول دیجیتال به میزبانی بیمه ملت برگزار شد

ششمین وبینار از سلسله وبینارهای تحول دیجیتال در صنعت بیمه روز دوشنبه ۲۴ آبان‌ماه ۱۴۰۰ به میزبانی بیمه ملت برگزار شد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی بیمه ملت، در وبینار ششم، موضوع کشف و مسیریابی زندگی مشتری مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این نشست با حضور مهناز منطقی‌پور مسئول میز داده‌کاوی پژوهشکده بیمه، محمدجواد حیدری سرپرست گروه پژوهشی بیمه الکترونیک پژوهشکده بیمه، سینا مومنی مدیرعامل آژانس تبلیغاتی یکتانت، شیوا صالح‌نیا هم‌بنیان‌گذار استارتاپ لین‌دیزاین و امیرحسین قربانی معاون بازاریابی و فروش بیمه ملت برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این وبینار که در قالب پنل برگزار و از طریق لایو اینستاگرام شرکت بیمه ملت، پژوهشکده بیمه و مرکز نوآفرینی پلنت در دسترس عموم قرار گرفت، هم‌بنیان‌گذار استارتاپ لین‌دیزاین به موضوع به کارگیری تفکر طراحی در حل مسائل سازمانی پرداخت و جزییات آن را تشریح کرد.
شیوا صالح‌نیا گام‌های حل مساله با تفکر طراحی را همدلی وکشف، تعریف مساله، ایده‌پردازی و خلق، نمونه‌سازی و پیاده‌سازی و آزمون بیان کرد.
صالح‌نیا در ادامه به موضوع شناخت ذی‌نفعان و شناخت پرسونای مشتری اشاره و الزامات و گام‌های نقشه سفر مشتری را نیز بیان کرد و به اشتباهات رایج در بررسی نقشه سفر مشتری پرداخت.

مدیرعامل آژانس تبلیغاتی یکتانت نیز به موضوع بازاریابی دیجیتال در نقشه سفر مشتری پرداخت.
سینا مومنی در ابتدا به مفهوم نقشه سفر مشتری و اهمیت آن در فضای کسب و کار امروزی اشاره کرد و در ادامه به توضیح گام‌های اساسی سفر مشتری که شامل آگاهی، مقایسه و تصمیم‌گیری پرداخت.
مومنی مدل وفاداری مشتری در فضای دیجیتال را نیز بررسی کرد و با اشاره به ویژگی‌های سفر مشتری گفت: این سفر باید سریع طی شده، شخصی‌سازی شده و ساده باشد.

مسئول میز داده‌کاوی پژوهشکده بیمه نیز در این نشست، به موضوع فناوری‌های تحول‌آفرین در طراحی نقشه سفر مشتری پرداخت.
مهناز منطقی‌پور در ابتدا فناوری هوش مصنوعی را مدنظر قرار دادا و رشد چشم‌گیر آن در سال ۲۰۶۰ را بیان کرد.
منطقی‌پور، گسترش اینترنت و توسعه شبکه‌های اجتماعی را زمینه‌ساز تغییر نیازها و ذائقه مشتریان قلمداد کرد و گفت: همین امر باعث تغییر رویکرد بیمه‌گران در خصوص نحوه ارائه خدمات و محصولات خواهد شد.
مسئول میز داده‌کاوی پژوهشکده بیمه در بخش دیگری به بررسی بیشترین نوآوری‌های مرتبط با تجربه مشتری در بخش‌های مختلف زنجیره ارزش شرکت‌های بیمه پرداخت و در انتها نیز با بررسی تاثیر قرارداد هوشمند و اینترنت اشیا در مسیر خلق سفر جذاب برای مشتری موضوعاتی را ارائه داد.

در بخش دیگری از ششمین وبینار تحول دیجیتال، سرپرست گروه پژوهشی بیمه الکترونیک پژوهشکده بیمه به موضوع بیمه‌های الکترونیک و خلق تجربه جدید برای مشتری پرداخت.
محمدجواد حیدری در ابتدا مفهوم بیمه‌های الکترونیک را مطرح کرد و گفت: این مفهوم، به معنای به کارگیری فناوری‌ها برای تولید و توزیع محصولات بیمه‌ای است.
حیدری در ادامه به صورت مختصر موضوع سفر مشتری و تجربه در بیمه را از زاویه دید خود تشریح و به چگونگی استفاده از بیمه‌های الکترونیک برای خلق و بهبود تجربه مشتری پرداخت و گفت: بیمه‌های الکترونیک از طریق بازطراحی و یکپارچه‌سازی فرآیندهای بیمه‌ای در طول تمامی زنجیره ارزش بیمه می‌توانند به بهبود تجربه مشتری منجر شود.

امیرحسین قربانی نیز به عنوان رئیس پنل به طرح سوالات مختلف از اعضای پنل پرداخت و نتیجه سخنان افراد را جمع‌بندی کرد.

گفتنی است؛ وبینارهای تحول دیجیتال، به صورت هر هفته یک نشست در قالب میزگرد تخصصی با ارائه‌های تخصصی برگزار می‌شود.
شایان ذکر است؛ سلسله وبینارهای تحول دیجیتال که به میزبانی بیمه ملت برگزار می‌شود بر آن است تا در ۸ هفته متوالی به موضوعات مربوط به تحول دیجیتال بپردازد. در این مجموعه نشست‌ها تلاش شده تا ذی‌نفعان کلیدی این حوزه به مباحث مرتبط پرداخته و در خصوص موارد چالشی بحث و تبادل نظر کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از جدول زمان‌بندی ارائه‌ها به صفحه اینستاگرام بیمه ملت به آدرس Mellatinsurance_official مراجعه و برای مشاهده وبینارهای تحول دیجیتال از طریق آدرس‌های زیر اقدام کنند.
· Mellatinsurance_official
· Bimeh_markazi
· Ircacir
· Plannet_ir

این رویداد با حمایت بیمه مرکزی ج.ا.ا، پژوهشکده بیمه، هلدینگ فناپ، مرکز نوآفرینی پلنت و شرکت سامانه‌نگار حامی بیمه برگزار می‌شود.

http://tejaratava.ir/?p=38764

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.