• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
7

نحوه خرید برخط سیمان در بورس کالا چگونه است؟

  • کد خبر : 42199
  • ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹

جواد فلاح مدیر توسعه بازار فیزیکی بازار بورس کالا در گفت و گو با شبکه خبر سیما، جزییات نحوه خرید آنلاین سیمان از بورس کالای ایران را تشریح کرده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جواد فلاح مدیر توسعه بازار فیزیکی بازار بورس کالا در رابطه با شرایط خرید سیمان از بورس کالا گفت: در این مدل گواهی سپرده کالایی سیمان شرکت‌های سیمانی را به عنوان انبار بورس کالا پذیرش کرده‌ایم. اکنون ۲۶ شرکت سیمانی انبارشان در بورس کالا پذیرش شده و همچنان در حال پذیرش ۱۴ انبار دیگر هستیم.

او ادامه داد: در روزهای دوشنبه و سه شنبه هر هفته سیمان در تابلوی بورس کالا عرضه می‌شود و افراد می‌توانند با همان کد سهامداری خرید کنند، خریدار می‌تواند با پرداخت مبلغی به کارگزار وارد معامله شود. البته سیمانی که از بورس می‌توان خریداری کرد حداقل باید ۱۰ تن باشد اگر تقاضای خرید کمتر باشد، امکان خرید از این بازار وجود ندارد.

فلاح گفت: ۱۰ تن برای سیمان عدد بزرگی نیست و برای یک پروژه مسکونی خرید ۱۰ تن محموله سنگینی محسوب نمی‌شود. البته ما در بورس کالا علاقه‌مند به میزان کمتر هم بودیم، اما مدل بارگیری و بسته بندی شرکت‌های سیمانی به شکلی است که نازل‌هایی که کیسه سیمان بر آن قرار می‌گیرد و کیسه از روی نقاله به روی ماشین حمل و نقل می‌شود، امکان بارگیری کمتر از ۱۰ تن ممکن نیست. 

او ادامه داد: به این ترتیب هر فردی که کد سهامداری داشته باشد می‌تواند خرید داشته باشد. افراد با مراجعه به کارگزاری می‌توانند کد را دریافت و به صورت آنلاین اقدام به خرید کنند. نمادهای معاملاتی هم در سایت tsetmc.com در بخش بورس کالا و قسمت گواهی سپرده کالایی نمادهای سیمان وجود دارد.

فلاح گفت: حداکثر در جلسه معاملاتی افراد می‌توانند ۱۰۰ تن سیمان خریداری کنند. این سیمان تیپ دو و در کیسه‌های ۵۰ کیلویی است.

او در رابطه با شرایط تحویل این محصولات گفت: مشتری بعد از دادن سفارش و خرید باید با کارگزار خود تماس بگیرد و اطلاعات مربوط به حمل را به کارگزار خود دهد و شرکت کارگزار خریدار اطلاعات را به شرکت کارگزار فروشنده منتقل می‌کند و آن نیز به شرکت سیمانی انتقال می‌دهد. معاملات از ۹ آذر در حال انجام است و تاکنون ۱۶ جلسه معاملاتی انجام شده و حدود هزار خریدار هم به این روش سیمان خریداری کرده‌اند.

http://tejaratava.ir/?p=42199

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.