• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

مصرف بیش از ۲ هزار مگاوات برق نسبت به مدت مشابه پارسال

  • کد خبر : 10229
  • ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
مصرف بیش از ۲ هزار مگاوات برق  نسبت به مدت مشابه پارسال

تهران – تجارت آوا – میزان مصرف برق کل کشور عصرروز گذشته به عدد ۳۹ هزار و ۹۴۰ مگاوات رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال دو هزار و ۵۳۵ مگاوات افزایش نشان می دهد.

براساس تازه ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران روز هفتم دیماه و در ساعت۱۸ و ۳۰ دقیقه درحالی میزان مصرف برق از ۳۹ هزار مگاوات گذشت که پارسال و در همین بازه زمانی ۳۷ هزار و ۴۰۵ مگاوات برق مصرف شده بود.

بررسی خبرنگاراقتصادی ایرنا از گزارش جدید شرکت مدیریت شبکه برق در روز دوشنبه ( هشتم دیماه) نشان می دهد که میزان مصرف در ساعت۱۱ و ۴۴ دقیقه روز گذشته نیز به عدد ۳۸ هزار و ۳۱۶ مگاوات رسید.

این درحالی است که پارسال و در همین زمان میزان مصرف ۳۳ هزار و ۸۲۳ مگاوات بود که رشدی چهار هزار و ۴۹۳ مگاواتی را نشان می دهد.میزان مصرف درحالی است که ذخیره نیروگاه ها یک هزار و ۲۸۱ مگاوات بوده و میزان تولید برق از منابع تجدید پذیر هم سه هزار و ۱۷۵ مگاوات بود.

آمارهای مورد بررسی نشان دهنده افزایش مصرف برق در کشور است که با توجه به افزایش مصرف گاز در بخش خانگی میزان گاز رسانی به نیروگاه ها کاهش یافته که تداوم روند افزایش مصرف امکان خاموشی ها را افزایش خواهد داد.

براین اساس و با هدف کاهش مصرف شرکت توانیر تلاش خود را برای بهینه سازی مصرف در معابر عمومی بکار بسته و آن طور که ” مصطفی رجبی مشهدی” سخنگوی صنعت برق گفته اعمال خاموشی یک در میان روشنایی معابر، برای جلوگیری از اعمال خاموشی در بخش خانگی انجام شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح خاموشی روشنایی معابر و روشنایی بزرگ راه‌ها ( بشیوه یک در میان) پس از ساعت ۲۱ گفت: باتوجه به محدودیت شبانه تردد در شهرهای نارنجی و قرمز، روشن بودن تابلوهای بانک‌ها یا بیلبوردهای تبلیغاتی غیر ضروری است و نتیجه‌ای جز هدررفت سرمایه ملی ندارد، بنابراین صنعت برق اقدام به صرفه جویی را از هفته پیش آغاز کرده و با یکی درمیان کردن روشنایی معابر و حذف روشنایی غیر ضروری در جاده‌ها حداقل به میزان ۵۰۰ مگاوات صرفه جویی ایجاد کرده است.

 وزارت نیرو و شرکت توانیربرای بهینه سازی مصرف در معابر عمومی را بکار بسته اند، اما اعمال مدیریت مصرف از سوی مردم نیز ضروری است، مدیرعامل شرکت توانیر گفته که صرفه جویی کنندگان از پاداش خوش مصرفی هم برخوردار خواهند شد.

http://tejaratava.ir/?p=10229

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.