• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3

قیمت بلیت نوروزی قطارها گران نمی‌شود

  • کد خبر : 15213
  • ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
قیمت بلیت نوروزی قطارها گران نمی‌شود

تهران- تجارت آوا- مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد:‌ باوجود دریافت ۱۵ درصد تسهیلات کرونایی، بلیت قطار نوروز امسال با همان نرخ مصوب قبلی به فروش خواهد رسید و گران نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «سعید رسولی» امروز (دوشنبه) در حاشیه نشست خبری در جمع خبرنگاران درباره میزان خسارت کرونا به سفرهای نوروزی ۹۹ افزود: در مجموع یک میلیون و ۴۸۳ هزار بلیت در نوروز ۹۹ به مسافران مسترد شد و مجموع مبالغ بازگشتی به مردم ۱۳۳ میلیارد تومان بود.

به گفته وی، بیش از ۱۹ میلیون نفر کاهش مسافر قطار در سال جاری به دلیل شیوع کرونا رخ داد که با احتساب میانگین هر بلیت ۱۰۰ هزار تومان، یک‌هزار و ٩٨٠میلیارد تومان به شرکت‌های ریلی ضرر وارد شد.

مدیرعامل شرکت راه آهن درخصوص اعطای تسهیلات کرونایی به شرکت‌های ریلی نیز گفت: دولت ۹۴۰ میلیارد تومان برای اختصاص به شرکت‌های ریلی تصویب کرد که تا به امروز بانک‌ها ۱۴۱ میلیارد تومان معادل ۱۵ درصد کل تسهیلات مصوب به شرکت‌های ریلی پرداخت کرده‌اند.

وی افزود: دو بانک ملی و ملت برای پرداخت تسهیلات در نظر گرفته شد که پرداخت از سوی بان ملی به صورت کامل انجام شد، اما بخش عمده تسهیلات کرونایی را بانک ملت بر عهده گرفت که باوجود پیگیری‌های گسترده این بانک از پرداخت تسهیلات خودداری می‌کند.

رسولی ادامه‌داد: شرکت‌های ریلی تحت فشار هستند اما نیروهای خود را تعدیل نکرده اند، حتی قرار شد واگن‌های شرکت‌های ریلی به عنوان وثیقه تسهیلات از سوی بانک مذکور در رهن بانک برود، ستاد کرونا نیز این موضوع را تایید کرد و بانک مرکزی هم به بانک عامل دستور داد تا واگن مسافری به عنوان وثیقه تسهیلات پذیرفته شود.

وی ابراز امیدواری کرد تسهیلات کرونایی به شرکت‌های ریلی تا پایان امسال پرداخت شود.

معاون وزیر راه اضافه‌کرد: امسال در پی شیوع کرونا بیش از  ۲۹ هزار و ۸۴۱ قطار کاهش سفر داشتیم و بقای شرکت‌های ریلی به حمایت مالی نیازمند است.

وی درباره جابه‌جایی افراد مبتلا به کرونا از طریق شبکه ریلی گفت: تاکنون در زمان استعلام فروش بلیت، برای یک‌هزار و ۵۰۰ نفر مبتلا به کرونا بلیت صادر نشد، در دو مرحله دیگر استعلام‌گیری برای بیش از ۱۲۰ مسافر کرونایی بلیت صادر نشد و بسیاری از مسافران را از قطار به خانه برگرداندیم.

این مقام مسوول ادامه‌داد: در مجموع در مرحله غربال‌گری و با همکاری سامانه شناسایی افراد مبتلا به کرونا با عدم صدور بلیت، از جابه‌جایی بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ نفر فرد مبتلا به کرونا جلوگیری شد.

وی همچنین درباره وضعیت حمل بار با قطار گفت: امسال در بخش تناژ ۶ درصد افزایش حمل بار و در بخش تن –کیلومتر هشت درصد افزایش به ثبت رسید، همچنین هشت درصد نیز افزایش بهره وری را شاهد بودیم. 

رسولی ادامه‌داد: در بندر شهید رجایی ۱۱۲ درصد در بخش تناژ و ۱۱۰ درصد در بخش تن- کیلومتر رشد حمل بار  اتفاق افتاد و این موضوع در بندر امیرآباد به ۴۱۲ درصد افزایش رسیده است.

وی بیان‌داشت: امسال حمل مستقیم غلات و کالاهای اساسی از کشتی به قطار برای نخستین بار انجام شد که سرعت تخلیه و بارگیری را افزایش داد.

مدیرعامل شرکت راه آهن خاطرنشان‌کرد: امسال به‌طور کلی ۵.۸ درصد افزایش حمل بار در کشور، ۱۰.۳ درصد افزایش حمل بار ریلی ترانزیتی، ۱۳.۱ درصد افزایش حمل بار ریلی داخلی، ۱۵ درصد افزایش بار ریلی وارداتی و ۲۴ درصد کاهش صادرات ریلی رخ داده است.

http://tejaratava.ir/?p=15213

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.