• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

طرح اکوتکنوپارک برای بوشهر اجرایی می‌شود

  • کد خبر : 10252
  • ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
طرح اکوتکنوپارک برای بوشهر اجرایی می‌شود

تهران – تجارت آوا – تفاهم‌نامه اجرای طرح اکو تکنوپارک بوشهر در وزارت نیرو امضا شد.

به‌گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، این تفاهم‌نامه در چارچوب اجرای طرح اکو تکنوپارک بوشهر (Bushehr Eco Science and Technology Park, BEST Park)  به عنوان بستر اجرای فعالیت‌های علمی، فناوری، فرهنگی و اجتماعی هدفمند و موثر با هدف توسعه پایدار، جامعه سبز، ترویج و عمومی سازی رفتارهای سازگار با محیط زیست، توسعه فناوری‌های مرتبط با بخش آب، انرژی و محیط زیست در ۶ ماده منعقد شده است.

موضوع این تفاهم‌نامه، ایجاد اکو تکنوپارک بوشهر در ناحیه نوآوری بندر بوشهر در چارچوب اجرای برنامه‌های توسعه کشور و نواحی نوآوری شهری و پهنه‌های فناوری در شهر بوشهر است.
بنا بر این گزارش، با توجه به وجود مزیت‌ها و ظرفیت‌های لازم در بخش بهره‌برداری از منابع آب نامتعارف، نمک‌زدایی و شیرین سازی آب و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، هدف از این تفاهم‌نامه توسعه ظرفیت‌های علمی و فناوری مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر، شیرین‌سازی آب، گلخانه دریایی، باغ گیاهان گرمسیری با هدف ترویج، فرهنگ مصرف بهینه آب و انرژی و معرفی گیاهان سازگار با شرایط کم آبی در قالب طرح اکوتکنوپارک بوشهر است.

تفاهم‌نامه اجرای طرح اکو تکنوپارک بوشهر روز دوشنبه به امضای «محمد صالح اولیا» معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو، «عبدالکریم گراوند» استاندار بوشهر و «عبدالمجید مصلح» رییس دانشگاه خلیج فارس رسید.
 

http://tejaratava.ir/?p=10252

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.