• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3
در گزارش موردی شماره پنجاه و هشت می خوانیم

ضرورت آینده‌نگری و لزوم آمادگی در برابر ریسک‌های نوظهورِ آینده

  • کد خبر : 10268
  • ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
ضرورت آینده‌نگری و لزوم آمادگی در برابر ریسک‌های نوظهورِ آینده
با توجه به ضرورت آینده‌نگری و لزوم آمادگی در برابر ریسک‌های نوظهورِ آینده، پنجاه‌و‌هشتمین گزارش موردی پژوهشکده بیمه به موضوع "چشم‌انداز ریسک‌های آینده" اختصاص یافته و در قالب بسته فرهنگی بیست‌و‌هفتمین همایش ملی بیمه و توسعه با موضوع " گزارش ریسک‌های آینده: گروه آکسا و اوراسیا" ارائه شده است.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده بیمه، ریسک‌های نوظهور می‌توانند چشم‌انداز جهانی ریسک را تحت تأثیر قرار دهند. این در حالی است که عدم دسترسی به داده‌های تاریخی به عنوان راهنمای قابل اعتماد برای مقابله با تأثیرات احتمالی این ریسک‌ها در آینده، پیش‌بینی دقیق مسیر ریسک‌های جدید را بسیار دشوار کرده و تعریف خصوصیات و تأثیر بالقوه این ریسک‌ها به دلیل ماهیت نامعلوم آن‌ها بسیار چالش برانگیز است. به این ترتیب تمرکز بر درک و شناسایی ریسک‌های نوظهور، ضمن تأثیر بر رفتار و عملکرد تمامی واحد‌های مرتبط، می‌تواند اقدام خوبی برای آمادگی در مواجهه با این ریسک‌ها باشد.

شرکت بیمه آکسا(AXA) به عنوان یک بیمه‌گر جهانی برای ششمین سال متوالی با انجام یک نظرسنجی ساختاریافته از بیش از ۱۷۰۰ متخصص ریسک در ۵۸ کشور دنیا، تلاش کرده تا چشم‌انداز ریسک‌های آینده را مشخص کند و به منظور گنجاندن روندهای ژئوپلیتیک جهانی، این نظرسنجی با همکاری شرکت مشاور گروه اوراسیا انجام شده است.

بر اساس یافته‌های این نظرسنجی، تغییرات اقلیمی، ریسک‌های امنیت سایبری، بی‌ثباتی ژئوپلیتیک، نارضایتی اجتماعی و تعارضات محلی، مدیریت منابع طبیعی، هوش مصنوعی و کلان داده، آلودگی، بیماری‌های همه‌گیر و عفونی، تهدیدهای جدید امنیتی و ریسک‌های اقتصاد کلان، مهمترین ریسک‌های نوظهور بر اساس نظرسنجی متخصصان ریسک در سال ۲۰۱۹ شناسایی شده است.

تغییرات اقلیمی و ریسک‌های امنیت سایبری برای چهارمین سال متوالی در میان مهم‌ترین ریسک‌های نوظهور و در بالاترین رتبه نظرسنجی قرار دارند و بی‌ثباتی ژئوپلیتیک با جهش یازده پله‌ای و برای اولین بار در سال گذشته به جمع سه ریسک مهم پیوسته است. سایر ریسک‌‌ها هم در سه گروه اصلی شامل نگرانی‌های مربوط به محیط طبیعی، فناوری‌های جدید و فضای سیاسی اجتماعی جای می‌گیرند.

علاقه‌مندان جهت دسترسی به متن کامل این گزارش می‌توانند به پورتال کتابخانه دیجیتال پژوهشکده بیمه به نشانی http://lib.irc.ac.ir/302/-/document_library_display/3fKM/view/102299  مراجعه نمایند. همچنین این گزارش در قالب بسته فرهنگی بیست‌و‌هفتمین همایش ملی بیمه و توسعه از طریق سایت همایش به نشانی http://seminar.irc.ac.ir/fa-IR/seminar.irc.ac/5312/page/  قابل دسترسی است.

http://tejaratava.ir/?p=10268

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.