• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
4

شهرسازی مدرن باید بر پایه آرمان شهر اسلامی باشد

  • کد خبر : 37954
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹
شهرسازی مدرن باید بر پایه آرمان شهر اسلامی باشد

اراک – رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اراک گفت: آرمانشهر اسلامی مکانی است دارای ساختار سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی که سعادت و خوشبختی انسان‌ها را تضمین می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین کلانتری عصر شنبه در اولین همایش ملی حکمت اسلامی و تعالی عمران، معماری و شهرسازی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار شد، اظهار کرد: علوم انسانی از اهمیت بالایی برخوردار است که همگی به ارزش آن واقف هستیم و با توجه به اینکه قدرت یک کشور بر دو مقوله استوار است یکی قدرت نرم و دیگری قدرت سخت، هر دو قدرت ضامن امنیت، رفاه، پیشرفت و آبادانی یک ملت و یک کشور است.

وی ادامه داد: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است و دارای پیام فرهنگی برای جهان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اراک بیان کرد: علوم انسانی مایه پیشرفت کشور است و نیازمند انجام کارهای جهادی با نیت الهی است و امیدواریم آرام آرام در این زمینه گام برداریم.

دبیر کمیسیون تخصصی همایش اظهار کرد: در این همایش تعداد ۱۱۴ مقاله که در قالب همایش به ستاد مرکزی ارسال شده بود دریافت شد و چکیده مقالات توسط داوران بررسی شده است.

کلانتری ادامه داد: از تعداد ۸۴ مقاله با پیگیری دوستان ۷۳ مقاله تأیید شده است و ۱۶ مقاله هم به صورت سخنرانی و پوستر و در نهایت ۶ مقاله به صورت ارائه امروز انجام می‌پذیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک گفت: آرمانشهر اسلامی مکانی است دارای ساختار سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی که سعادت و خوشبختی انسان‌ها را تضمین می‌کند.

وی ادامه داد: اندیشه خلاق آرمانشهر اسلامی در تمامی مکاتب و اندیشه‌ها وجود داشته است و قدمتی به تاریخ بشر دارد. جایی که از تبعیض به دور باشد که با ظهور اسلام، این دین خصوصیات ویژه ای را برای آرمانشهر بیان می‌کند که تمام فلاسفه و اندیشمندان اسلامی همچون ابن سینا، فارابی، استاد مطهری و آیت الله جوادی آملی به تبیین آرمانشهر پرداختند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی گفت: آرمانشهر مهدوی با توجه به فراز و نشیب‌هایی که داشته است، ویژگی‌هایی دارد. آرمان شهر مهدویت در عدالت گرایی و برپایی عدالت، در طهارت و پاکی و در اصلاح، امنیت، سلامت، زندگی و حیات طیبه انسانی می‌پردازد.

کلانتری در پایان به ویژگی‌های خوب یک مکان از دیدگاه امام علی و نهج البلاغه پرداختند و افزود: از ویژگی‌های یک مکان خوب می‌توان به مکان سبز با باغات زیبا که در قرآن و احادیث آورده شده است همراه با استفاده از رنگ‌های روشن و ملایم در شهرسازی آن و داشتن آب کافی و سالم و و نور کافی اشاره کرد که مردم در آن مکان محله محور و همسایه محور همراه با امنیت و آرامش زندگی می‌کنند. دارای جاده‌های مناسب و امن و دارای مکان‌های آموزشی برای همه افراد جامعه به صورت بهره مندی یکسان از امکانات جامعه است.

http://tejaratava.ir/?p=37954

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.