• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

شرکت‌های بیمه جدید، قدیمی‌های صنعت بیمه را به پوست اندازی وادار خواهند کرد

  • کد خبر : 18234
  • ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
شرکت‌های بیمه جدید، قدیمی‌های صنعت بیمه را به پوست اندازی وادار خواهند کرد
مدیرعامل شرکت بیمه زندگی خاورمیانه در گفتگوی گفت: شرکت‌های جوان بیمه کشور با نوآوری‌هایی که در بخش سرمایه‌گذاری و بیمه‌گری انجام می‌دهند می‌توانند سهم خود از بازار را افزایش دهند و در آینده نزدیک بیشتر دیده خواهند شد.

“مهدی نوروزی” یکی از گزینه‌های پیش‌روی شرکت بیمه زندگی خاورمیانه در سبد سرما‌یه‌گذاری سال ۱۴۰۰ را بازار سرمایه دانست و گفت: فعالیت شرکت بیشتر در زمینه بیمه‌نامه‌های اندوخته‌دار بلندمدت است؛ به همین دلیل نوع نگاه ما به بازار سرمایه هم کوتاه مدت نیست.

وی افزود ما در بیمه‌زندگی‌خاورمیانه با توجه به آیین‌نامه سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه، با احتیاط و دقت لازم و استفاده از تجربه خبرگان این حوزه در این بازار حضور داریم و فعالیت می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت بیمه‌زندگی‌خاورمیانه اظهار داشت: در بخش سرمایه‌گذاری به دلیل آنکه حجم سرمایه شرکت‌های جوان‌تر صنعت بیمه نسبت به شرکت‌های بیمه قدیمی‌تر کمتر بود؛ چابکی بیشتری در عملکرد داشتند و این مزیت باعث شد این شرکت‌ها بتوانند به نسبت نتایج بهتری از فعالیت در بازار سرمایه بگیرند.

وی اذعان داشت: شرکت‌های جوانتر صنعت بیمه تمام تلاش خود را می‌کنند تا بتوانند سهم بیشتری از پرتفوی صنعت بیمه کشور را به خود اختصاص دهند و به نظر می‌سد که با نوآوری و تلاش‌هایی که انجام می‌دهند در آینده نزدیک بیشتر دیده ‌شوند و در بخش سرمایه‌گذاری و بیمه‌گری سهم خود از بازار را افزایش دهند.

مدیرعامل شرکت بیمه‌زندگی‌خاورمیانه، در خصوص تأثیر حضور بیمه‌گران جدید در عرصه صنعت بیمه کشور گفت: در آینده نزدیک شاهد رقابت بیشتری بین شرکت‌های بیمه‌ای  هستیم زیرا وقتی شرکت‌های بیمه جدید می‌آیند تمام تلاششان این است که بتوانند سهمی از بازار بیمه کشور را به خود اختصاص دهند و این موضوع رقابت را بین فعالین این حوزه بیشتر می‌کند.

نوروزی افزود: اما به دلیل امکانات و فرصت‌های بیشتری که برای شرکت‌های بیمه قدیمی‌تر وجود دارد ممکن است در سال‌های اول شرکت‌های که بتازگی مجوز گرفته‌اند خیلی به چشم نیایند اما حضور شرکت‌های بیمه جدید زنگ خطری را برای شرکت‌های بیمه قدیمی‌تر به صدا در می‌آورد که آنها هم باید پوست اندازی کنند و در عرصه رقابت نگاه جدیدی به بازار داشته باشند.

واقعیت این است که رویکردهای سنتی دیگر  پاسخگوی رقابت در بازار بیمه نیست و باید نوآوری‌ مدنظر قرار گرفته و از تجربه‌ها و روش‌های جدید و نیروی انسانی متخصص در شرکت‌های بیمه‌ای استفاده شود تا بتوانند سهم از بازار خود را حفظ کنند.

http://tejaratava.ir/?p=18234

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.