• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
4
پژوهشکده بیمه برگزار کرد:

سخنرانی با موضوع فرازهایی از روش‌های نوین ارزیابی ریسک در صنایع با گرایش صنایع فرایندی

  • کد خبر : 38549
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
سخنرانی با موضوع فرازهایی از روش‌های نوین ارزیابی ریسک در صنایع با گرایش صنایع فرایندی
سخنرانی با موضوع «فرازهایی از روش‌های نوین ارزیابی ریسک در صنایع با گرایش صنایع فرایندی» و با حضور آقای عباس گلچینیان، 24 آبان 1400 به صورت مجازی در پژوهشکده بیمه برگزار شد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، صنایع فرایندی، صنایعی هستند که مواد شیمیایی را تغییرات فیزیکی و شیمیایی، به مواد واسطه و یا محصول اولیه تبدیل می‌نمایند به گونه‌ای که فراورده نهایی می‌تواند شامل مواد شیمیایی و بَسپاری(پلیمری)، دارویی، خوردنی و آشامیدنیِ دیگر گردد. ویژگی مشترک در صنایع فرایندی این است که حجم بسیار زیادی از تجهیزات و تاسیسات در یک مجموعه کوچک و فشرده تحت کنترل تعدادی نیروی کار قرار گرفته است. این ویژگی سبب می شود که تاثیر خطای نیروی کار کمتر قابل مشاهده باشد ولی خسارت‌های ایجاد شده توسط آن‌ها به آسانی قابل جبران نباشد.

 با توجه به اهمیت این موضوع، سخنرانی با موضوع «فرازهایی از روش‌های نوین ارزیابی ریسک در صنایع با گرایش صنایع فرایندی» توسط اداره امور پژوهشی با همکاری میز تخصصی بیمه‌های آتش‌سوزی پژوهشکده بیمه در تاریخ دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ برگزار گردید.

در نشست حاضر که با سخنرانی آقای عباس گلچینیان و حضور مجازی جمعی از علاقه‌مندان برگزار شد، محورهای اصلی شامل «کلیات موضوع؛ اهداف، ضرورت‌ها، مزایای ارزیابی ریسک، پیامدهای ناگوار روش‌های کنونیِ مورد استفاده» و «کاربرد مدیریت ریسک، مهندسی تخیل پیش‌نیاز ارزیابی ریسک» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست ضمن معرفی ویژگی‌ها و الزامات ارزیاب ریسک، فهرستی از پرسش‌های ثانویه که ارزیاب خسارت باید در مورد نیروی کار بپرسد، ارائه شد.

همچنین در پایان جلسه سوالی پیرامون استفاده از دانش مهندسی تخیل در ارزیابی ریسک و تفکیک و تعدیل ریسک مطرح گردید. علاقه‌مندان می‌توانند متن سوال را از اینجا دریافت و پاسخ‌های خود را حداکثر تا پایان ۳۰ام آبان ماه به صفحه اینستا گرام پژوهشکده بیمه  به نشانی https://instagram.com/ircacir  ارسال نمایند.

برای دریافت فایل ارائه سخنرانی و فهرست پرسش‌های ثانویه که ارزیاب خسارت باید در مورد نیروی کار بپرسد کلیک کنید.

http://tejaratava.ir/?p=38549

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.