• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

دهقانی: برنامه افزایش سرمایه صندوق بیمه معدنی تا ۵ هزار میلیارد تومان با حمایت ایمیدرو

  • کد خبر : 54467
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
دهقانی: برنامه افزایش سرمایه صندوق بیمه معدنی تا ۵ هزار میلیارد تومان با حمایت ایمیدرو

مدیرعامل صندوق بیمه فعالیت های معدنی از برنامه افزایش سرمایه صندوق تا ۵ هزار میلیارد تومان با حمایت ایمیدرو خبر داد و گفت: این رویکرد با هدف افزایش حمایت از فعالیت های معدنی و بخش خصوصی انجام می شود و اقدامات مقدماتی آن انجام شده است.

 به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، فرید دهقانی امروز در نشست خبری صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی، افزود: سرمایه صندوق طی سال گذشته از ۵۰۰ میلیارد تومان به ۱۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.
وی افزود: ۶۰۰ میلیارد تومان رقم ذکر شده، از محل بودجه عمومی(ردیف های بودجه) تامین شده است.
مدیرعامل صندوق بیمه فعالیت های معدنی اعلام کرد: در حال حاضر سرمایه ثبتی مجموعه ۱۶۰۰ میلیارد تومان است که برنامه افزایش سرمایه تا ۵ هزار میلیارد تومان مورد توجه است در مرحله طی مراحل اداری است.

صدور ۱۹۶۷ میلیارد تومان بیمه نامه اعتباری
دهقانی گفت: سال گذشته ۱۹۶۷ میلیارد تومان بیمه نامه اعتباری صادر شد که این میزان در جهت توسعه استخراج و معدنکاری هزینه شد.

رشد ۴۰۰ درصدی صدور بیمه نامه اعتباری در سال ۱۴۰۰
وی افزود: در سال ۹۹ میزان صدور بیمه نامه ها ۴۷۹ میلیارد تومان بود که در مقایسه با عملکرد سال گذشته، حاکی از رشد چهار برابری (۴۰۰درصد) صدور بیمه نامه دارد.
دهقانی با بیان اینکه وی با بیان اینکه ۱۳۹ پرونده در بخش صدور بیمه نامه در دست بررسی است، گفت: ۷۹ پرونده در مرحله صدور بیمه نامه قرار دارد، عنوان کرد: همچنین، ۲۹۴۶ میلیارد تومان بیمه نامه آماده صدور و در مرحله مصوبه بانک برای پرداخت تسهیلات است. صندوق در این زمینه در حال تکمیل مدارک برای صدور بیمه نامه است.

اقدامات توسعه ای صندوق
مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات توسعه ای صندوق، عنوان کرد:
صندوق در حوزه “ساخت داخل ماشین آلات” حمایت های لازم از سازندگان همچون هپکو را در برنامه دارد.
وی ادامه داد: در این زمینه صندوق با اعطای یارانه سود تسهیلات به میزان چهار درصد برای خرید از سازندگان داخلی ماشین آلات را به جهت ارایه مشوق برای معدن کاران در دستور کار دارد.
مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی، همکاری بین صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی و بانک تجارت را از جمله عملکردهای این صندوق در جهت ارایه خدمات مالی ویژه به معدن داران نام برد.

حمایت از دانش بنیان ها
دهقانی همچنین با اشاره به گسترش همکاری ها بین صندوق و مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران(ایمینو)، اعلام کرد: در این همکاری حمایت از دانش بنیان ها و ایده های ارزش آفرین منتخب، مورد توجه است.
وی افزود: در بخش پوشش ریسک واحدهای نیمه صنعتی، تجاری سازی ایده ها و تامین مالی، در حال همکاری با ایمینو هستیم.
دهقانی گفت: اکنون جهش تکنولوژی ضرورتی است که بر هیچکس پوشیده نیست و صندوق حمایت از این مهم را در شمار راهبردهای خود قرار داده است.

اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان به توسعه اکتشاف
مدیرعامل صندوق بیمه فعالیت های معدنی همچنین از اختصاص اعتبار به شرکت های اکتشافی و حفاری با مساعدت ایمیدرو خبر داد و گفت: برای نخستین بار ۳۰۰ میلیارد تومان از منابع صندوق برای گسترش و توسعه اکتشاف در نظر گرفته شده است.
وی افزود: امیدوایم با اختصاص این بودجه، شرکت های حفاری که دارای قرارداد هستند، در جهت توسعه تولید ماشین آلات و نوسازی آن گام بردارند.

برنامه تاسیس شعبه “معدن و فرآوری” در یک بانک عامل بزرگ
دهقانی گفت: در راستای توسعه حمایت ها در بخش معدن و صنایع معدنی، این صندوق تاسیس شعبه “معدن و فرآوری” در یک بانک عامل بزرگ در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: رویکرد فوق یک اقدام توسعه ای در جهت تسهیل تامین مالی به ویژه برای بخش خصوصی خواهد بود.

تقسیط حق بیمه
مدیرعامل صندوق بیمه فعالیت های معدنی همچنین گفت: در راستای تسهیل معدنکاری، اقدام به تقسیط حق بیمه کرده ایم و تمام تلاش ما در صندوق این است که تسهیل گری در چارچوب قوانین این حوزه را در اولویت قرار دهیم.
دهقانی ادامه داد: بازنگری مستمر در امور با هدف کاهش بروکراسی در فرآیندهای صندوق در حال اجرا است.
مدیرعامل صندوق بیمه فعالیت های معدنی با بیان اینکه این مجموعه در اعطای بیمه نامه هیچ محدودیتی ندارد، اظهار داشت: این صندوق میزان اعتبار در بانک عامل را افزایش داده است تا بانک بدون خلق اعتبار و منابع بانکی، بیمه نامه را برای مشتریان خود به عنوان تضمین قبول کند.
وی گفت: در طرح احیا و فعالسازی معادن کوچک، ۲۸ معدن تحت پوشش حمایت های صندوق قرار گرفتند.

http://tejaratava.ir/?p=54467

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.