• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

تسهیلات ویژه‌ای برای بازسازی خانه های آسیب دیده سی‌سخت اختصاص می‌یابد

  • کد خبر : 14925
  • ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
تسهیلات ویژه‌ای برای بازسازی خانه های آسیب دیده سی‌سخت اختصاص می‌یابد

یاسوج- تجارت آوا- رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت:تسهیلات بلاعوض و وام های ارزان قیمت بانکی،طراحی و پروانه ساختمان،نظارت و آواربرداری رایگان از جمله حمایت های دولت برای کمک به بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از زلزله در شهرستان دناست.

به گزارش ایرنا،علیرضا تابش روز جمعه در نشست بررسی پیامدهای زلزله سی سخت در فرمانداری دنا  اظهار داشت: هم اکنون کار ارزیابی میزان خسارت های وارد شده به واحدهای مسکونی مناطق شهری و روستایی در حال انجام است و این ارزیابی به منظور اخذ اعتبار از هیات دولت برای بازسازی خانه های خسارت دیده انجام می شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: مردم مناطق زلزله زده برای بازسازی خانه های آسیب دیده خود در زلزله نگرانی نداشته باشند و دولت با تمام امکانات در خدمت انها خواهد بود.

تابش عنوان کرد: سقف تسهیلات بلاعوض و بانکی برای خانه های آسیب دیده زلزله همانند تسهیلات در نظر گرفته برای حادثه سیل خوزستان خواهد بود و با افزایش قابل ملاحظه ای پرداخت می شود.

وی تاکید کرد: مسئولان دستگاه های اجرایی مختلف مانند کمیته امداد، ستاد فرمان اجرایی ،بنیاد مشتضعفان با کمک به بنیاد مسکن برای بازسازی خانه های زلزله زدگان در شهر سی سخت کهگیلویه و بویراحمد مشارکت می کنند.

وی ابراز داشت: در حادثه کرمانشاه ۱۹۰میلیارد تومان کمک های مردمی به بازسازی مناطق آسیب دیده اختصاص یافت و در این زلزله نیز قطعا هلال احمر کمک های مردم نوعدوست را جمع آوری خواهد کرد.

تابش ابراز داشت:بنیاد مستضعفان با اهدای سیمان رایگان و کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز با پرداخت تسهیلات بلاعوض به مبلغ ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان برای بازسازی خانه های خسارت دیده مشارکت می کنند. 

تابش ضمن قدردانی از صبر و حوصله مردم شهرستان دنا درباره اسکان موقت ساکنان خانه های آسیب دیده گفت: ۲۰ میلیون تومان تسهیلات برای مالکان هر یک از واحدهای مسکونی پیش بینی شده می شود تا ساکنان در مدت زمان کمتر با استقرار در مکان مناسب برای بازسازی خانه های خود اماده شوند.

براساس برآوردها سه هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در شهرستان دنا ۶۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیده است.

زلزله ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر ساعت ۲۲ و پنج دقیقه و ۳۴ ثانیه چهارشنبه شب ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ شهر سی ‌سخت مرکز شهرستان دنا را لرزاند. مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرد که این زلزله در عمق هشت کیلومتری زمین اتفاق افتاده است. 

بر اساس این گزارش زلزله در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌ سخت، ۱۹ کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است. 

http://tejaratava.ir/?p=14925

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.