• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0
به زودی محقق خواهد شد

افزایش تولید ۱۲۵۰ لیتر در ثانیه آب تهران

  • کد خبر : 99314
  • ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
افزایش تولید ۱۲۵۰ لیتر در ثانیه آب تهران
معاون بهره‌برداری شرکت تامین و تصفیه آب و فاضلاب تهران گفت: 1250 لیتر در ثانیه بر ظرفیت تولید آب شرب تهران از طریق تصفیه‌خانه ششم افزوده خواهد شد.

محمدحسین خانجانی‌خانی با اشاره به کمبود حجم ذخایر سدهای سامانه شرقی تهران (لار و لتیان) نسبت به سد امیرکبیر گفت: بخشی از کسری آب سامانه‌های شرقی استان تهران، از طریق افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه ششم آب تهران جبران خواهد شد.

🔹️خانجانی‌خانی افزود: این میزان آب از طریق خطوط انتقال داخلی و پیرامونی که بخشی از رینگ آبرسانی شهر تهران هستند به سامانه‌های شرقی و جنوب شرقی استان انتقال خواهد یافت.

🔹️او به ارتقای فنی و تجهیزاتی این تصفیه‌خانه اشاره کرد و ادامه داد: با تجهیز یک واحد زلال‌ساز، پنج واحد فیلتراسیون، اصلاح سیستم تزریق مواد شیمیایی، نصب تجهیزات آتلاین پایش کیفیت و ایجاد سیستم برگشت پساب، امکان افزایش ظرفیت تولید و تصفیه آب در تصفیه‌خانه ششم آب تهران فراهم شده است.

🔹️او با بیان اینکه تصفیه‌خانه ششم آب تهران در حال حاضر با ظرفیت ۲۵۰۰ لیتر بر ثانیه در مدار بهره‌برداری قرار دارد گفت: با اقدامات انجام شده ظرفیت این تصفیه‌خانه به ۳۷۵۰ لیتر در ثانیه ارتقا می‌یابد.

🔹️تصفیه‌خانه ششم آب تهران با ظرفیت تصفیه اسمی ۷۵۰۰ لیتر آب در ثانیه در شمال غرب تهران واقع شده و فاز نخست آن در آبان ماه سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسید.

🔹️این تصفیه‌خانه برای بهره‌گیری موثر از ظرفیت منابع آبی غرب تهران به ویژه سد امیرکبیر طراحی شده است.

https://tejaratava.ir/?p=99314

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.