• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

رشد ۲۲ درصدی تولید تیرآهن در ذوب آهن اصفهان

  • کد خبر : 98701
  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵
رشد ۲۲ درصدی تولید تیرآهن در ذوب آهن اصفهان

ذوب آهن اصفهان به عنوان بزرگترین تولید کننده مقاطع ساختمانی در کشور طی چهار ماهه سال جاری رشد تولید ۲۲ درصدی تیرآهن را به ثبت رسانده است که این جهش تولید در ذوب آهن اصفهان، عمده دلیل افزایش تولید تیرآهن در کشور است. در خصوص کم و کیف این روند تولید با محمدرضا لطیفی سرپرست کارگاه نورد ۵۰۰ و سعید رحیمی معاون تولید کارگاه نورد ۶۵۰ گفتگویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید.

محمدرضا لطیفی سرپرست کارگاه نورد ۵۰۰ گفت : در چهار ماهه سال گذشته در مجموع ۱۹۰ هزار و ۱۳۴ تن انواع محصولات شامل تیرآهن از نمره ۱۲ تا ۱۸ ، انواع تیرآهن بال شیبدار ۱۲ و ۱۴ و همچنین تیرآهن های بال نیم پهن ( I۷ ) ۱۴ ، ۱۶ و۱۸ در کارگاه نورد ۶۵۰ تولید شد.

وی ادامه داد : در چهار ماهه سال جاری این تناژ تولید به ۲۳۵ هزار ۶۳۳ تن رسیده است که رشد ۲۴ درصدی را نسبت به چهار ماهه سال گذشته نشان می دهد که در رشد ۲۲ درصدی مجموع تولید تیرآهن نقش مهمی ایفا نموده است.

سرپرست کارگاه نورد ۵۰۰ اضافه کرد : در کنار این رشد تولید و به درخواست مشتری جهت صادرات نیز سه محصول جدید تیر آهن سبک  ۱۴ ، تیر آهن فوق سبک۱۴ و نیز میلگردآلیاژی Cr۲۷۰ سایز ۶۰ نیز تولید شد. همچنین تولید آزمایشی تیرآهن ۲۰ نیز با موفقیت انجام گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که تنوع محصول در چهار ماهه سال جاری در این کارگاه چه روندی داشته است نیز چنین گفت: تنوع محصول کارگاه نورد ۵۰۰ در سال گذشته ۹ محصول بود که این عدد در چهار ماهه امسال به ۱۳ نوع محصول افزایش یافته است.

لطیفی اظهار داشت : ارسال شمش از سوی بخش فولادسازی کارخانه، فروش خوب محصولات، ارتقاء روحیه و انگیزش پرسنل، برطرف شدن اشکالات جزیی در فرایند تولید و همچنین جوان گرایی در بخش مهندسی کارگاه از جمله دلایل این موفقیت ها محسوب می شوند.

سعید رحیمی معاون تولید کارگاه نورد ۶۵۰ نیز در خصوص روند تولید این کارگاه در ادامه گفت : در چهار ماهه ابتدایی سال جاری، ۱۳۷۰۰۰ تن انواع تیرآهن شامل ۲۰ – ۲۲ – ۲۴ – ۲۷ – ۳۰ در گارگاه نورد ۶۵۰ این مجتمع عظیم صنعتی تولید شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد تولید ۲۲ درصدی را نشان می دهد.

وی افزود : در کنار رشد تولید تیرآهن، به میزان ۱۰ هزار تن نیز انواع ریل در چهار ماهه ابتدایی سال جاری در ذوب آهن اصفهان تولید شده است.  

معاون تولید کارگاه نورد ۶۵۰ ذوب آهن اصفهان در پاسخ به این سوال که چه عواملی در این رشد تولید موثر بوده است چنین گفت : برنامه ریزی در سطح کلان شرکت به منظور رشد تولید محصولات ارزش افزا ،تلاش و کوشش شبانه روزی همکاران در مدیریت نورد و همچنین تعمیرات اساسی سالیانه که در این کارگاه انجام گرفت، در تحقق این مهم نقش بسزایی داشتند.

رحیمی، تولید تیر آهن بال پهن نمره ۲۴ را یکی از موفقیت های شرکت و کارگاه نورد ۶۵۰ اعلام کرد و در ادامه به چشم انداز تولید در کارگاه نورد ۶۵۰ پرداخت و اظهار داشت : ارتقاء سایز تیرآهن های بال پهن تولیدی به ۲۶ و ۲۸ و همچنین افزایش تولید انواع ریل در این کارگاه از جمله مهمترین برنامه هایی است که دنبال می شود.

معاون تولید کارگاه نورد ۶۵۰ بیان کرد : کیفیت تیرآهن تولیدی ذوب آهن اصفهان به دلیل فرآیند تولید که شامل استفاده از نیروی انسانی متخصص و با تجربه ، نظارت سختگیرانه مدیریت کیفیت جهت تولید محصول استاندارد و … است، قابل مقایسه با سایر تیرآهن های تولیدی در کشور نیست و در داخل و خارج از کشور همواره در صدر درخواست های مشتریان قرار دارد.

وی گفت : ذوب آهن اصفهان با این توان تولیدی در بخش تیرآهن، آمادگی کامل دارد که نیاز طرح نهضت ملی مسکن را در این بخش پوشش دهد.

رحیمی اظهار داشت : تیرآهن بال پهن این شرکت که از طریق فرایند نورد گرم تولید می شود قطعاً نسبت به جوشکاری نا ایمن ورق ها در صنعت ساختمان ارجحیت دارد و در کنار مقاوم سازی ساختمان ، تسریع در ساخت و ساز را نیز در پی دارد.

https://tejaratava.ir/?p=98701

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.