• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2
نوید نیکو مدیر مجتمع زغال‌سنگ البرز مرکزی در جمع خبرنگاران:

برنامه ما در سال جاری افزایش تولید است

  • کد خبر : 98687
  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵
برنامه ما در سال جاری افزایش تولید است

مدیر مجتمع شرکت زغال سنگ البرز مرکزی با بیان اینکه سال گذشته تولید زغال سنگ کک شو این شرکت ۱۱۴ هزار تن بود گفت: پیش بینی ما این است که طبق برنامه ریزی های انجام شده میزان تولید تا پایان امسال به بیش از ۱۲۰ هزار تن می رسد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از ایمیدرو، نوید نیکو طی نشست خبری در بازدید خبرنگاران از شرکت زغال سنگ البرز مرکزی افزود: ظرفیت اسمی کارخانه تولید کنسانتره زغال سنگ کک شو ۵۰۰ هزار تن در سال است، اما سال گذشته تولید به بیش از ۱۱۴ هزار تن رسید.

وی به برنامه تولید کنسانتره شرکت در ۵ ماهه نخست امسال اشاره کرد و افزود: برنامه تولید کنسانتره شرکت زغال سنگ البرز مرکزی در ۵ ماهه امسال باید ۴۹ هزار و ۸۲۵ تن می شد، اما آمارها نشان می دهد که در این مدت ۵۰ هزار و ۷۷۶ هزار تن کنسانتره زغال سنگ تولید شده است.

نیکو یادآورشد: این در حالی است که عملکرد شرکت در تولید کنسانتره در ۵ ماهه سال گذشته معادل ۳۸ هزار و ۸۱۳ تن بود که در مقایسه با مشابه امسال که ۵۰ هزار و ۷۷۶ تن بود، ۳۱ درصد رشد داشته است.

مدیر مجتمع شرکت زغال سنگ البرز مرکزی اظهار داشت: عملکرد خرید زغال سنگ توسط این شرکت در ۵ ماهه نخست سال گذشته به ۵۳ هزار و ۱۹۶۱ تن رسید در حالی که عملکرد خرید این محصول توسط شرکت در این مدت در سال ۱۴۰۲ به بیش ۶۸ هزار و ۹۷۱ تن رسیده که رشد ۲۸ درصدی را نشان می دهد.

حفظ محیط زیست از اولویت‌های ماست

نیکو بر رعایت مسایل زیست محیطی در تولید زغال سنگ و کنسانتره زغال سنگ کک شو بیان کرد: حفظ محیط زیست یکی از اولویت های این شرکت در استخراج زغال سنگ از معادن گلیران است و در زمان تولید در معدن کردآباد تمام تلاش ما حفظ محیط زیست منطقه خواهد بود تا به محیط زیست لطمه ای وارد نشود.

نیکو به مشکلات دپو ضایعات کنسانتره زغال سنگ در منطقه سواد کوه مازندران اشاره کرد و اظهارداشت: هرچند که بررسی‌های انجام شده نشان می دهد که این ضایعات از نظر آلاینده های زیست محیطی مشکلی ندارد اما قرار است با انجام عملیات بازیافت بخشی از این ضایعات در منطقه سوادِکوه به کمترین میزان کاهش یابد.

هدف ما تولید بیش از ۱۲۰ هزار تنی تا پایان سال است

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۲۵ درصد زغال سنگ مورد نیاز کشور توسط شرکت زغال سنگ البرز مرکزی تولید می شود، تصریح کرد: با وجود افزایش ۴۰ درصدی حقوق و دستمزد و رشد ۱۲۰ درصدی هزینه های جانبی، شرکت زغال سنگ البرز مرکزی همچنان همانند سال های گذشته سودده بوده و انتظار داریم شرکت ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به عنوان مالکان این شرکت معدنی برای دستیابی به اهداف این شرکت در تکمیل زیرساخت های مورد نیاز حمایت های لازم را داشته باشد.

مدیر مجتمع شرکت زغال سنگ البرز مرکزی بیان کرد: هم اکنون حدود ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر دیگر به صورت پیمانکاری در این شرکت مشغول به کار هستند و هدف ما تولید بیش از ۱۲۰ هزار تن زغال سنگ کک شو در این شرکت در پایان سال ۱۴۰۲ است.

https://tejaratava.ir/?p=98687

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.