• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
4

لزوم تعامل صنایع برای رونق صنعت اسفراین

  • کد خبر : 72621
  • ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
لزوم تعامل صنایع برای رونق صنعت اسفراین

لزوم تعامل صنایع با یکدیگر در راستای رفع مشکلات و ایجاد رونق در تولید و صنعت شهرستان، پیشنهادی بود که از سمت مدیرعامل شرکت لوله گستر اسفراین مطرح و فرماندار شهرستان بر اجرای آن تاکید کرد.

در این بازدید که به بررسی مشکلات تولید پرداخته شد، مهندس زند مدیرعامل لوله گستر اسفراین خاطرنشان کرد؛ لوله گستر در حال حاضر بزرگترین مساله ای که دارد تامین مواد اولیه و شمش است چراکه قیمت تمام شده مجتمع فولاد اسفراین بسیار بالاست و درآینده نزدیک این موضوع ممکن است چالش ساز شود.

مهندس زند همچنین نقل کرد «در مذاکراتی که با هیات مدیره فولاد داشتیم پیشنهاد تامین مواد اولیه مورد نیاز فولاد(آهن اسفنجی) را مطرح کردیم چراکه درحال حاضر فولاد بدلیل معضل نقدینگی نمی‌تواند مواد اولیه خود را تامین کند، لوله گستر درحال خاضر امکان تامین آهن اسفنجی برای فولاد را دارد که اگر این پیشنهاد از طرف هیات مدیره مجتمع صنعتی پذیرفته و اجرایی شود، مشکل هر دو صنعت حل می‌گردد.

به گزارش روابط عمومی لوله گستر اسفراین، این پیشنهاد در حالی مطرح شده که لوله گستر برای مواد اولیه(شمش) مورد نیاز خود با دو‌تامین کننده داخلی دیگر قرارداد منعقد کرده و مشکلی از این بابت ندارد اما به جهت مسئولیت همجواری صنایع و همچنین مسئولیت اجتماعی، تلاش میکند تا با ارائه راه‌حل های عملیاتی به برون رفت مجتمع از چالش فعلی کمک کند.

مورد ذکر شده یکی از تدابیر مدیرعامل لوله کستر در شرایط بحرانی مجتمع فولاد بود که با تصدیق فرماندار اسفراین تاکید شد: این تدابیر و ابتکار عمل ها با گردهمایی و همفکری صنایع ممکن می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان شد این همفکری ها و ارتباطهای بین صنایع باید ابتدا در شهرستان شکل بگیرد و پس از حصول نتیجه در سطح استانی پیگیر اجرای آن باشیم .

مهندس نوری فرماندار شهرستان همچنین از عدم توقف تولید در لوله گستر با وجود مشکلاتی که تمام صنایع درگیر آن هستند از مدیران و پرسنل جهادگر این کارخانه تقدیر و تشکر کرد.

https://tejaratava.ir/?p=72621

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.