علیرضا واحدپور مدیر امور استانها و بازاریابی پست بانک ایران با تشریح اقدامات و دستاوردهای ادارات کل بازاریابی و توسعه بازار، بانکداری خرد و امور باجه ها و امور شعب در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ گفت: اقدامات و دستاوردهای اداره بازاریابی و توسعه بازار به دو بخش گزارش اقدامات و رویدادهای مهم نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۱ و عملکرد خدمات کارت اعتباری الماس تقسیم می شود.
به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران، وی افزود: بر این اساس اقدامات اداره کل مذکور در بخش اقدامات و رویدادهای مهم نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۱ که در خردادماه سالجاری برگزار شد، بازاریابی از شرکت های حاضر در این رویداد در راستای معرفی پست بانک، بازاریابی و انتخاب شرکت ها و تیم های حاضر جهت ارائه مدل کسب و کار و محصولات در غرفه پست بانک و ارزیابی توسط کارگروه نوآوران قابل ذکر است.
مدیر امور استانها اظهار داشت: برگزاری نشست و مذاکره با نمایندگان شرکت ها، مراجعه کنندگان و مشتریان، برگزاری جلسات بررسی محصولات و مدل کسب و کار شرکت های انتخاب شده در کارگروه نوآوران، برگزاری پنج دوره ترویج و آموزش معرفی خدمات بانکداری باز بصورت حضوری و پخش عمومی در اینستاگرام پست بانک ایران، برگزاری یک دوره ترویج و معرفی مدل های رایج ارائه تسهیلات به مشتریان حقیقی و حقوقی بصورت حضوری و پخش عمومی در اینستاگرام توسط اداره کل بازاریابی و توسعه بازار و امضای تفاهم نامه های همکاری با معاونت علمی ریاست جمهوری و شرکت دیجی کالا و دیجیپی از دیگر اقدامات صورت گرفته در نمایشگاه اینوتکس بوده است.
واحدپور با اشاره به عملکرد خدمات کارت اعتباری الماس توسط اداره کل بازاریابی و توسعه بازار تصریح کرد: براساس مصوبه ۱۲۴۷ مورخ ۱۴/۱۱/۱۳۹۹ هیات مدیره و تایید پیشنهاد طرح کارت اعتباری الماس، بخشنامه مربوطه با شماره ۲۵۹/۹۹/ب مورخ ۲۶/۱۲/۹۹ به استانهای پایلوت از جمله؛ اصفهان، خراسان جنوبی، قزوین، منطقه شرق تهران و شعبه مستقل مطهری ابلاغ گردید که در این راستا استان خراسان جنوبی ۹ فقره و استان اصفهان یک فقره قرارداد ارائه خدمات کارت اعتباری الماس منعقد و بر روی دستگاه POS منصوبه عملیاتی نموده است .
همچنین شعبه مستقل مطهری یک فقره قرارداد ارایه کارت الماس با شرکت پاکشوما منعقد نموده و در منطقه شرق تهران و استان قزوین تاکنون پیگیر عقد قرار داد همکاری با شرکتها هستیم و قراردادی منعقد ننموده اند.
واحدپور در ادامه به تشریح اقدامات انجام شده توسط اداره کل بانکداری خرد و امور باجهها در سه ماهه اول ۱۴۰۰ پرداخت و افزود: تمدید طرح نیکان تا پایان سال ۱۴۰۰، فعال سازی فاز اول طرح سفیران جهت بازاریابی ضمانت ها برای باجههای بانکی روستایی منتخب، تهیه طرح توسعه نصب و راه اندازی دستگاه صدور کارت آنی برای ۲۰ درصد دیگر باجههای بانکی روستایی، پیگیری و اقدام جهت ایجاد حداقل ۲۲ سطح دسترسی جدید برای باجههای بانکی روستاییاز مهمتریناقدامات صورت گرفته در این حوزه می باشد.
وی در ادامه گفت: اخذ مجوز پروانه فعالیت ۱۰۰۰ باجه دیگر (که تاکنون تعداد ۲۰۰۰ پروانه فعالیت برای باجهها اخذ شده است)، پیگیری و اقدام جهت فعال سازی فاز دوم طرح سفیران جهت بازاریابی خدمات ارزی، برنامه ریزی و اقدام جهت نصب و راه اندازی حداقل ۱۰۰ دستگاه کش لس در باجههای بانکی روستایی، ایجاد سطح دسترسی برای کلیه باجههای بانکی روستایی برای استعلامات حساب جاری و تسهیلات، فعال سازی سرویس بانکداری عاملی برای کلیه باجههای بانکی روستایی، تهیه و تدوین طرح پست بانکی شو برای باجههای بانکی روستایی و ابلاغ آن، برگزاری جلسه ویدئو کنفرانس با۲۰۰ باجه طلایی، پیگیری و اقدام جهت فعالسازی سرویس ساتنا برای باجههای بانکی روستایی منتخب از دیگر قعالیتهای قابل ذکر در این بخش است.
مدیر امور استانها و بازار یابی تصریح کرد: پیگیری و اقدام جهت فعالسازی سرویس همراه بانک، اینترنت بانک و تلفن بانک برای تمامی باجههای بانکی روستایی، تهیه و تدوین کتاب شمول مالی در مناطق روستایی و انتشار و ارسال آن به دستگاه ها و سازمان های ذیربط، نصب و راه اندازی تعداد ۴۵۰ دستگاه صدور کارت آنی در باجههای بانکی روستایی منتخب، برنامه ریزی و اقدام جهت برگزاری جشنواره روستایی در شش ماهه دوم سال، تهیه و تدوین دستورالعمل اجرایی نصب و راه اندازی کش لس در باجههای بانکی روستایی، تهیه RFP برای ایجاد و راه اندازی سامانه جامع اطلاعات باجههای بانکی روستایی، ایجاد سطح دسترسی به سامانه صیاد بانک مرکزی برای کلیه باجههای بانکی روستایی، ایجاد سطح دسترسی ویرایش اطلاعات مشتریان برای باجههای بانکی روستایی درجه ۳ و ۴ و تهیه بروشور خدمات ویژه باجه های بانکی روستایی از دیگر اقدامات صورت گرفته این اداره کل در سه ماهه اول سالجاری می باشد.
مدیر امور استانها و بازاریابی پست بانک ایران در پایان در خصوص اهم اقدامات انجام شده توسط اداره کل امور شعب اظهار داشت: طرح های رویش و میزبان، بررسی عملکرد شعب ضعیف در سال ۱۳۹۹، بازدید و سرکشی از مدیریت شعب استانها و شعب کشور و برگزاری جلسات مصاحبه با روسا و معاونین شعب درجه و ممتاز کشور از اهم اقدامات و عملکرد اداره مذکور در این بازه زمانی بوده است.