• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
6

چرا مردم استانبول فکر می کنند در بهترین شهر دنیا هستند؟

  • کد خبر : 19800
  • ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
چرا مردم استانبول فکر می کنند در بهترین شهر دنیا هستند؟
می توان گفت مردم دنیا ترکیه را با استانبول می شناسند و این شهر زیبا سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر از سراسر نقاط دنیاست. استانبول قلب اقتصاد ترکیه می باشد و بخشی از آن در آسیا و بخشی دیگر در اروپا واقع شده است و اغلب سرمایه گذاران این شهر را برای سرمایه گذاری و زندگی انتخاب می کنند و معمولا خریداران املاک نیز استانبول را به عنوان اولین گزینه خود انتخاب می کنند.

می توان گفت مردم دنیا ترکیه را با استانبول می شناسند و این شهر زیبا سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر از سراسر نقاط دنیاست. استانبول قلب اقتصاد ترکیه می باشد و بخشی از آن در آسیا و بخشی دیگر در اروپا واقع شده است و اغلب سرمایه گذاران این شهر را برای سرمایه گذاری و زندگی انتخاب می کنند و معمولا خریداران املاک نیز استانبول را به عنوان اولین گزینه خود انتخاب می کنند.

در ادامه به این خواهیم پرداخت که چرا مردم استانبول معتقدند در بهترین شهر دنیا زندگی می کنند.

ضمنا اگر قصد خرید ملک در ترکیه بخصوص هر گونه خرید ملک در استانبول را دارید کافیست با کارشناسان شرکت پرشین استار تماس بگیرید تا بهترین و لوکس ترین پروژه ها را با قیمت های مناسب به شما معرفی کنند و ضمنا می توانید جهت اخذ پاسپورت ترکیه نیز با کارشناسان این شرکت به نشانی www.persianstargroup.com در تماس باشید.

۱- استانبول شهر افسانه هاست

اگر دیوارهای شهر استانبول در کشور ترکیه زبان باز می کردند صدها داستان و افسانه نهفته در دل برای بازگو کردن داشتند، افسانه هایی جذاب از خدایان اساطیری، پیشگویی های به واقعیت تبدیل شده و داستان وصال و فراق عشق های جاویدان. می توان از تنگه بسفروس به عنوان محل تولد افسانه فانی زیبا یو (Io) نام برد، در اسطوره های یونان باستان زئوس عاشق یو شده بود، هرا از این عشق باخبر شد و زئوس ناچارا یو را با هدف مخفی کردن و حفاظت از وی در برابر همسر کینه توزش به شکل گاوی سفید درآورد. اما هرا فریب نخورد و با اسبی پرنده یو را نیش زد، جسمشش را منهدم نمود و وی را در پشت تنگه افسانه ای رها کرد. تنگه ای که از آن به عنوان گذرگاه گاو نیز یاد می شود. 

۲- جنگ سه امپراطور بر سر تصاحب این شهر به عنوان سرمایه و پایتختشان.

در طول تاریخ امپراطوری های قدرتمندی نظیر رم، بیزانیس و عثمانی بر سر تصاحب این شهر و به دست آوردن سرمایه و امتیاز تجارت بین دریای سیاه و مدیترانه با یکدیگر جنگیدند.

۳- معماری های این شهر چه باستانی چه معاصر باشکوه و خیره کننده است.

گویی تمام شاهکارهای معماری از بناهای باستانی یونان تا سازه های مدرن امروزی در این شهر جمع شده اند، بناهایی جادویی نظیر هیپودرم (Hippodrome) باستانی، پل های قرن بیستمی بسفروس، ایستگاه قطار آگوست جاسموند سیرکجی (August Jasmund’s Sirkeci) و مسجد سلیمانیه هنری ماندگار از معمار سینان. 

۴- استانبول جایگاه بناهای متعدد عضو سایت میراث جهانی یونسکو در رو و زیرزمین می باشد.

بیش از ۶۵۰ هکتار از مساحت شهر قدیمی در لیست سایت میراث جهانی یونسکو قرار دارد که از مهم ترین آنها می توان به کاخ توپکاپی (Topkapı Palace)، ایاصوفیه (Hagia Sophia) و باسیلکا سیسترن (Basilica Cistern) اشاره کرد.

۵- تمام بناها و آثار تاریخی این شهر توسط مجرب ترین هنرمندان ساخته شده اند.

در اواخر دوران بیزانس ترمیم کلیسای کورا توسط دولتمند بزرگ تئودورُ متوکیدیس (Theodore Metochites) انجام شد و دیواره های آن با موزائیک های طلایی و نقاشی های آسمانی مزین گردید. در دوران عثمانی سید قاسم غباری (Seyyid Kasim Gubari) با هنر بی بدیلش در زمینه خوشنویسی دیواره های مسجد بلو را با آیات قرآن متبرک نمود، این آیات با طلا و به کمک هنر دست این خوشنویس به نام نوشته شدند. در ساخت و تزئین این مسجد از بیش از ۲۰۰۰۰ کاشی آبی (Iznik tiles) استفاده شده، از این رو از آن به نام مسجد بلو (آبی) نیز یاد می شود.

۶- استانبول میزبان کاخ های عثمانی متعددی است، کاخ هایی که می توان در آن استراحت نمود و دوباره احیا شد.

گرچه دوران سلطنت پادشاهان عثمانی به پایان رسیده اما هنوز هم می توان در کاخ های مجاور بسفر شادی و نشاط را تجربه نمود. می توان از هتل های چراغان پالاس کمپینسکی (چیراعان پَلِس) و فور سیزنز استانبول به عنوان دو مقصد برتر برای تجربه نهایت آرامش، نشاط و شکوه نام برد. هتل هایی که در مجارت بسفروس قرار گرفته اند و با ارائه چشم اندازی تماشایی دارای رستوران های برتر و امکانات لازم در کنار استخر برای استراحت و تمدد انرژی می باشند.

۷- در فصل زمستان در این شهر می توان برف بازی کرد.

در طول فصل زمستان تپه های هفت تایی استانبول به یک سرزمین عجایب زمستانی تبدیل می شود. سرزمینی که از ماه دسامبر با پایین آمدن درجه حرارت به زیر صفر جادویی تر می شود. اگر می خواهید یک روز زمستانی خاطره انگیز را در این شهر تجربه نمایید برف بازی در پارک و میدان سلطان احمد که توسط ایاصوفیه و مسجد آبی پوشیده و در برف احاطه شده را به هیچ وجه از دست ندهید.

۸- و اما آب تنی در تابستان

با افزایش رطوبت هوا در ماه ژوئن زمان مناسب برای رفتن به سواحل جزایر پرینسس و برگزاری میهمانی و پارتی در ساحل سوما (Suma Beach) در امتداد دریای سیاه فرا می رسد. در این فصل رویایی آفتاب گرفتن در کنار استخر در جزیره مصنوعی سوآدا (Suada) بسیار لذت بخش خواهد بود. 

۹- غروب آفتاب با تلالوء های طلایی در خط افق آسمان در تمام طول سال.

غروب آفتاب در استانبول تا حدی خیره کننده است که زبان از توصیفش قاصر می باشد. این زیبایی ها در کنار پخش صدای اذان در سراسر شهر دوچندان می شود. تماشای غروب آفتاب از طریق برج گالاتا و رستوران های روباز روی تراس همراه با بارهای واقع در شهر قدیمی و منطقه بی اغلو قطعا نفس را در سینه هر بیننده ای حبس می نماید. برای ثبت بهترین عکس از خط افق استانبول در هنگام غروب آفتاب سوار بر قایق شوید و از کاراکوی (Karaköy) به کادی کوی (Kadıköy) بروید.

۱۰- ترکیب بقایای بازمانده از قرن ها پیش با زوایای زندگی مدرن امروزی

در این شهر لذت های وافری از قدم زدن در بازار هفتگی سلطان احمد که با عطر و رنگ های جادویی عجین شده تا انجام یک سفر دریایی با کروز در امتدا بسفر و برگزاری جشن تولد و عروسی در برج میدِن یکی از جاذبه های مربوط به قرن پنجم قبل از میلاد را می توان تجربه نمود. بقایای بازمانده از ۸۵۰۰ سال که حال و هوای تاریخی و کهن هنوز هم در آنها کاملا لمس می شود.

۱۱- وجود شهر دیگری در زیر استانبول.

جاذبه های تاریخی استانبول تنها به سطح شهر خلاصه نمی شود و بدون رفتن به سطح زیزمینی آن نمی توان تمام این شگفتی ها را کشف نمود. در این شهر تورهای گردشگری برنامه ریزی شده علاقمندان را به صورت مستقیم به دوران گذشته از تاریخ بیزانس تا کاخ های کهن، مساجد زیرزمینی و کلیساهای کوچک نهفته شده در زیر مغازه های قالی فروشی سلطان احمد می برد. فضاهایی که اجداد و نیاکان این سرزمین از آنها به عنوان آب انبار استفاده می نمودند و امروزه محل قرار گرفتن رستوران ها و سالن های عروسی می باشد. چنانچه تصمیم به بازدید از این شهر زیرزمینی گرفتید تماشای موزه کاخ بزرگ موزائیک (Museum of Great Palace Mosaics) در میدان سلطان احمد، آب انبار (Basilica) در مجاورت ایاصوفیه و سلطان سارنیچ (Sultan Sarnıç) که یک سالن عروسی امروزیست را به هیچ وجه از دست ندهید. 

۱۲- با فرا رسیدن بهار سراسر شهر با میلیون ها لاله رنگ آمیزی می شود

در ماه آوریل همزمان با رفتن زمستان بیش از ۲۰ میلیون شکوفه لاله شکفته می شوند و شهر را غرق در رنگ و زیبایی می کنند. این اتفاق با جشنواره بین المللی سالانه لاله استانبول مصادف خواهد شد. جشنواره ای زیبا و رنگارنگ که همه در آن دوربین به دست به پارک های امیرگان و گلحانه برای بازدید و ثبت یکی از زیباترین نمایش های شهر می روند. 

۱۳- پشت بام های استانبول چشم اندازی را ارائه می دهد که همانندش در هیچ جای دنیا وجو ندارد.

در این شهر جادویی در حالیکه در تراس یک رستوران روی پشت بام نشسته اید به تحسین زیبایی های شهر و تماشای دو قاره در یک قاب بپردازید. انتخاب های متعددی برای تجربه این لذت وجود دارد که از محبوب ترین آنها می توان به میکلا (Mikla) و لبی دریا (Leb-I derya) در بی اعلو واقع در قسمت آسیایی نام برد. 

۱۴- هالیوود اسیر و شیفته استانبول شده است

یکی دیگر از افتخارات استانبول قرار گرفتن آن در صفحه نمایش های نقره ای سراسر دنیا به عنوان بهترین شهر می باشد. فیلمبرداری فیلم هایی نظیر ربوده شده ۲، آب شناس، بسیاری از سری فیلم های کلاسیک جیمزباند و دوزخ در استانبول انجام شده، فیلم هایی پرفروش که در عرصه سینما به خوبی درخشیده اند و برجسته ترین ویژگی های این شهر را به نمایش گذاشتند.

۱۵- کلوب های مجاور بسفر مکان هایی فوق العاده برای دیدن و ملاقات کردن

Reina Club, Istanbul, Turkey

رستوران های متعدد، چشم اندازی دلربا به بسفر و پارتی های شبانه همگی از عواملیند که این منطقه را به یکی از برترین و دوست داشتنی ترین مقاصد برای انجام فعالیت های پرشور و نشاط شبانگاهی تبدیل نموده. کلوب رِینا (Reina) و سورتی (Sortie) در اولین پل بسفر یا کلوب آنجلیک (Anjelique) در اورتاکوی بهترین و اولین انتخاب ها برای رقص و پایکوبی می باشند.

۱۶- اما در واقع مردم استانبول بیرون رفتن های تصادفی و بدون برنامه را ترجیح می دهند

استانبول خیلی کم در سکوت و خواب فرو می رود، اغلب مردم این شهر در حالیکه یک شلوار جین و تی شرت بر تن دارند به کوچه های پرهیاهوی خیابان استقلال (ایستیکلال) برای تجربه هیجانات پرانرژی می روند. در این مکان تمام گزینه ها از موسیقی جهانی تا سبک آر اَند بی (R&B) و هیپ هاپ و هنرنمایی گروه های موسیقی زنده برای راضی کردن تمام افراد با هر سلیقه ای اجرا می شود.

۱۷- استانبول الهام بخش کارهای هنرمندان است

مارک تواین (Mark Twain)، ارنست همینگوی (Ernest Hemingway) و بانو آگا کریستی (Agatha Christie) همگی در آثارشان از استانبول الهام گرفته اند و از زیبایی هایش شگفت زده شده اند. نویسنده ترک اورحان پاموک (Orhan Pamuk) به دلیل نوشته هایش در وصف استانبول به عنوان نخستین ترک تبار موفق به کسب جایزه نوبل ادبیات شد. نویسندگان بی نظیر، ترانه سرایان افسانه ای، شاعران، طراحان و عکاسان بسیاری الهامات و خیال های خلاقانه متعددی را از این شهر دریافت کرده اند.

۱۸- صحنه هنرهای معاصر در سطح جهانی است.

جشنواره های بین المللی تجلیل از تئاتر، فیلم، موسیقی، جاز، هنرهای تجسمی و فرهنگی به صورت سالانه در صحنه های مرکزی برگزار می شوند، جشنواره هایی که به عنوان مکمل رویدادهای منظم در موزه هنرهای مدرن استانبول (Istanbul Modern)، موزه پرا (Pera Museum)، سانترال استانبول (Santral Istanbul)، سالن کنسرت گاراج استانبول (Garajistanbul) و گالری های هنر توپحانه برپا می شوند. 

۱۹- در این شهر با پرداخت کمتر از ۲ دلار از اروپا به آسیا بروید.

می توان از استانبول به عنوان تنها شهر دنیا نام برد که در دو قاره قرار گرفته و حمل و نقل عمومی در این شهر بسیار ارزان است. حتی برای پراخت هزینه ای کمتر برای رفت و آمد می توان از استانبول کارت استفاده نمود. کارت هایی که از طریق کیوسک های کنار خیابان قابل تهیه اند.

۲۰- ساکنین این شهر در هنر ترکی کیف و حال استادند 

در کافه ها، خانه ها و مراکز اداری استانبول با کیف و حال از میهمانانشان استقبال می کنند. ساکنین این شهر عاشق دورهمی های دوستانه می باشند و برای ساعت ها می توانند از صحبت کردن، نوشیدن و صرف غذا با دوستانشان لذت ببرند.

۲۱- بعدازظهرهای لذت بخش با نوشیدن قهوه ترکی

بنا بر گفته ساکنین این شهر با نوشین یک فنجان قهوه ترک ارزش ۴۰ سال دوستی مشخص می شود و نقوش باقی مانده در کف فنجان آینده این دوستی را نمایان می نماید و وفاداری ها و پابرجابودنشان را بیان می کند. انسان های کنجکاو می توانند با گرفتن فال قهوه از آینده شان مطلع گردند. برای گرفتن فال قهوه می توانید به کافه های خیابان ایستیکلال و منطقه گازی کوی بروید.

۲۲- ساکنین این شهر میهمان نوازی را به عنوان یک وظیفه کاری انجام نمی دهند بلکه آن را به عنوان شیوه ای از زندگیشان می دانند.

مردم این شهر بر این باورند که میهمان هدیه ای از طرف خداست، بنابراین همیشه از آنها به بهترین شکل ممکن استقبال می کنند. آنها همیشه سعی دارند میهمان هایشان بهترین غذاها را امتحان کنند، از محبوب ترین مکان های اطراف شهر دیدن نمایند و فرهنگ ترکی را به خوبی تجربه کنند.

۲۳- صبحانه های ترکی بهترین وعده روز آنهاست

گوجه فرنگی های پخته، خیارهای ترد، زیتون های بی نظیر، تخم مرغ، مربا و نان های تازه عضوی جدانشدنی از میز صبحانه ترکی است. 

۲۴- غذاهای ترکی مانند غذاهای کشور ما بسیار متنوع اند

غذاهای این سرزمین از سه امپراطوری، هشت کشور همسایه، چهار دریای مجاور و قومیت های بی شمار تاثیر پذیرفته اند. غذاهای ترکیبی بی نظیری که از فرهنگ غذایی متعدد نظیر ادویه های جنوب شرقی آسیا تاثیر پذیرفته اند. غذاهایی وسوسه انگیز که همانند آنها را در هیچ جایی نخواهید یافت.

۲۵- هر یک از محله های این شهر ویژگی های منحصربه فرد خودش را دارد.

وجود شیوه ها و عادت های زندگی در محله ها و مناطق مختلف این شهر خالق شگفتی های و تنوعات زیادی در آن شده است. به طور مثال در محله پرطرفدار و محبوب گردشگری سلطان احمد مردم در کافه ها نشسته اند و خوشگذرانی می کنند، می توانید با کارمندان بوهمی گالاتا به صحبت و جشن پرداخته و برای تجربه لذت های غذایی به کاراکوی بروید. همچنین رفتن به گازی کوی و مودآ (Moda) نیز خالی از لطف نیست، مکان هایی که به تازگی در میان جوانان بسیار محبوب شده اند.

۲۶-  هیچ شکی وجود ندارد که استانبول یکی از برترین مقاصد است

با توجه به رتبه بندی های مستر کارت، استانبول به عنوان یکی از پربازدیدترین شهرهای دنیا در سال ۲۰۱۳ شناخته شد و تریپ ادوایزر از آن به عنوان یکی از برترین مقاصد گردشگری توریسم در سال ۲۰۱۴ نام برد. شهری با تاریخ ۸۵۰۰ ساله، مراکز خرید برتر، بارهای دوست داشتنی، مردم مهربان و غذاهای خوشمزه. ویژگی هایی برتر که این شهر افسانه ای را در این لیست صاحب جایگاه کرده است.

۲۷- حتی ناپلئون هم از استانبول سخن گفته و درباره آن می گوید اگر کل زمین در یک کشور خلاصه می شد قطعا استانبول پایتخت آن می بود

https://tejaratava.ir/?p=19800

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.