• امروز : سه شنبه - ۲۵ دی - ۱۴۰۳

اخبار ویژه

پیام تبریک دکتر محمد هاشم نجفی مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره پتروشیمی جم به مناسبت فرارسیدن سیزدهم رجب ،سالروز میلاد با سعادت مولای متقیان حضرت امیرالمومنین علی (ع) و روز پدر اصلاح آیین‌نامه معاملات هلدینگ خلیج‌فارس با رویکرد حمایت از ساخت داخل ابلاغ شد/ تولیدکنندگان داخلی به رعایت همه استانداردها و زمان‌بندی متعهد باشند/ انتخاب قطعی ما بین بخش دولتی و خصوصی برای تأمین تجهیزات و قطعات، بخش خصوصی خواهد بود/ مبنای خریدهای ما از این به بعد، کیفیت خواهد بود / دائمی شدن دبیرخانه نمایشگاه ایران پتروکم و پتروفن در دستور کار پیام تبریک محمد شریعتمداری به مناسبت میلاد امام علی(ع) نهاد تخصصی سرمایه‌گذاری هلدینگ خلیج‌فارس در حوزه نوآوری مجوز گرفت/ برقراری پیوند صنعت و دانش‌بنیان‌ها با پتروکم/ صندوق نوآوری و شکوفایی پشتوانه ضمانت‌نامه دانش‌بنیان‌هاست رقابت شرکت‌های ابزاردقیق ایران با شرکت‌های بین‌المللی تدوین سند کربن گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس برای افق ۲۰۵۰/ موفقیت هلدینگ خلیج‌فارس در مدیریت و کاهش ۳۷ میلیون‌تنی کربن سوزی در سال/ ۲ میلیارد فوت مکعب گاز همراه نفت در بیدبلند خلیج‌فارس به ثروت تبدیل شد امضای ۱۴ تفاهم نامه و ۳ قرارداد همکاری دستاورد پتروشیمی نوری از ایران پتروکم ۱۴۰۳ پیام دکتر جمشیدی به مناسبت میلاد امام علی (ع) و روز مرد

0

ورود «ایدرو» به توسعه میدان گازی/ بیمه‌ها شناورهای ایرانی را پوشش نمی‌دهند

  • کد خبر : 163082
  • ۱۹ دی ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۷
ورود «ایدرو» به توسعه میدان گازی/ بیمه‌ها شناورهای ایرانی را پوشش نمی‌دهند
معاون وزیر صمت گفت: شناورهایی که برای صیادی و حمل بار استفاده می‌شوند، کشتی‌رانی جمهور اسلامی ایران و مجموعه‌های دیگری که در این فضا فعالیت می‌کنند با محدودیت‌هایی مواجه هستند به طور مثال سوخت بیشتری برای به حرکت درآوردن شناورها نیاز است، وزن آنها بالا و سرعت آنها پایین است و یا به دلیل فرسودگی بالای این شناورها بیمه‌ها قبول نمی‌کنند که آنها را پوشش دهند و یا برای پوشش‌دهی وجه بیشتری را مطالبه می‌کنند.

 فرشاد مقیمی، معاون وزیر صمت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از عزم دولت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل دریایی خبر داد و گفت: مقام معظم رهبری از سال گذشته سیاست‌های مرتبط با توسعه صنایع دریامحور را ابلاغ کردند و بر همین اساس دولت تمرکز ویژه‌ای بر توسعه در این امر داشته است و ما هم در تلاش هستیم زیرساخت‌های لازم را در این زمینه به کار بگیریم، کشور ما از نظر زیرساخت‌های تولید ناوگان حمل و نقل دریایی وضعیت خوبی دارد اما از این ظرفیت به میزان کافی استفاده نمی‌شود، برخی از صنایع فعال در این عرصه با نیمی از ظرفیت واقعی به تولید مشغول هستند و تولید در برخی دیگر متوقف است.   وی افزود: موضوع قابل توجه در مورد ناوگان حمل و نقل ایران فرسودگی بالای آن است تا جایی که این فرسودگی سبب شده شماری از کسب و کارهای مرتبط با اقتصاد دریا مخاطره‌آمیز باشد و یا تهدیدهایی برای آن ایجاد شود.  مقیمی خاطرنشان کرد: شناورهایی که برای صیادی و حمل بار استفاده می‌شوند، کشتی‌رانی جمهور اسلامی ایران و مجموعه‌های دیگری که در این فضا فعالیت می‌کنند با محدودیت‌هایی مواجه هستند به طور مثال سوخت بیشتری برای به حرکت درآوردن شناورها نیاز است، وزن آنها بالا و سرعت آنها پایین است و یا به دلیل فرسودگی بالای این شناورها بیمه‌ها قبول نمی‌کنند که آنها را پوشش دهند و یا برای پوشش‌دهی وجه بیشتری را مطالبه می‌کنند.  معاون وزیر صمت تصریح کرد: بر همین اساس برنامه پنج ساله‌ای تدوین شده برای بررسی اینکه کشور به چه میزان شناور در انواع مختلف نیاز دارد و پیگیر اجرای این برنامه هستیم و در واقع در موضوع حمل و نقل دریایی نوسازی را در پیش داریم و حتی معتقدیم در نقاطی باید فناوری به کل عوض شود. وی خاطرنشان کرد: برخی شناورهای صیادی کشور به دلیل مشکلات یادشده این امکان را ندارند که به آب‌های آزاد بروند و در نتیجه از بهره‌برداری از پتانسیل این فضا و صید در این آب‌ها محروم هستند.  مقیمی در پاسخ به اینکه ایدرو چه برنامه‌هایی برای کاهش چالش‌های برآمده از کمبود انرژی صنایع دارد، اظهار کرد: ایدرو در زمینه توسعه میدان گازی اقداماتی را در دستور کار دارد و در زمان مقتضی در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهیم کرد به علاوه در موضوع انرژی خورشیدی نیز تجمیع تقاضایی در حال انجام است. 

https://tejaratava.ir/?p=163082

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.