• امروز : شنبه - ۲۷ مرداد - ۱۴۰۳
0
با اتکا به تخصص کارشناسان تعمیرگاه مرکزی فولاد سبا انجام شد؛

اصلاح و بهینه‌سازی ترمزهای اصلی پل جرثقیل‌های سقفی کارگاه تکمیل مجتمع فولاد سبا

  • کد خبر : 141273
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶
اصلاح و بهینه‌سازی ترمزهای اصلی پل جرثقیل‌های سقفی کارگاه تکمیل مجتمع فولاد سبا
با هدف پیشگیری از کاهش عملکرد ایمنی و وارد آمدن هرگونه خسارت، عملیات اصلاح و بهینه‌سازی ترمزهای اصلی پل جرثقیل‌های سقفی کارگاه تکمیل مجتمع فولاد سبا با اتکا به دانش و تخصص کارشناسان تعمیرگاه مرکزی این مجتمع انجام شد.

منوچهر بهرامی، رئیس تعمیرگاه مرکزی سبا، ضمن اعلام این خبر گفت: مکانیسم ترمزهای پل جرثقیل سقفی انبار کارگاه تکمیل نورد از نوع مگنت و دیسک است. با توجه به حساسیت عملکرد این‌گونه ترمزها در مواقع بارگیری و حمل و در قطع و وصل‌های متعدد، خطاهایی مشاهده می‌گردید که گاهی خسارت یا کاهش ایمنی عملکرد جرثقیل را به دنبال داشت.

وی با بیان اینکه این ترمزها ساخت یک شرکت خارجی و از جمله اقلام وارداتی است، افزود: به دلیل مشکلات تأمین، این ترمزها برای مدتی از یک تأمین‌کننده داخلی تهیه گردید؛ اما به دلیل طولانی شدن و عدم تأمین به‌موقع ترمزها و قطعات یدکی آن‌ها، عملکرد جرثقیل‌های مذکور با مشکل جدی مواجه شده بود؛ به‌طوری‌که این جرثقیل‌ها با عملکرد ضعیف سیستم ترمز و با ریسک زیاد کار می‌کردند.

احمدرضا حسن‌پور، سرپرست آماده‌سازی و برنامه‌ریزی تعمیرگاه مرکزی نیز در این‌ باره گفت: با توجه به پیوستگی کار و خرابی ترمزها، این موضوع در جلسات متعدد مشترک واحد جرثقیل‌ها، دفاتر فنی تعمیرات و تعمیرگاه مرکزی سبا بررسی گردید و در نهایت مقرر شد تا زمان خرید و تأمین ترمزها، تعمیرگاه مرکزی سبا براساس مدارک و نقشه‌های تأییدشده تعدادی از ترمزهای فعلی را با طرح جدید بهینه‌سازی کند. با انجام کار کارشناسی توسط کارشناسان واحدهای مختلف، منشأ وجود عیب و ضعف طراحی و کم بودن ضریب اطمینان عملکرد ترمز جرثقیل شناسایی گردید و در نهایت سیستم ترمز سیلندری با پمپ هیدرولیک، جایگزین سیستم قبلی گردید.

داود کاظمی، تکنسین آماده‌سازی تعمیرگاه مرکزی هم تصریح کرد: پس از تهیه مدارک فنی و نقشه‌های بهینه‌سازی و تأیید بهره‌بردار و دفاتر فنی، سیستم ترمز فعلی، اصلاح و بهینه‌سازی شد. سپس یکی از آن‌ها روی پل جرثقیل نصب و عملکرد آن برای چند ماه تحت کنترل قرار گرفت و در نهایت بهره‌بردار عملکرد سیستم ترمز جدید را تأیید کرد.

منوچهر بهرامی، رئیس تعمیرگاه مرکزی سبا؛ در خاتمه ضمن قدردانی از حمایت‌های مجموعه مدیریت مجتمع فولاد سبا در به ثمر نشستن این پروژه، تأکید کرد: با انجام این پروژه، مشکل ترمز جرثقیل‌های مذکور رفع و عملکرد و ضریب ایمنی تجهیز به نحو قابل‌توجهی افزایش یافته است.

https://tejaratava.ir/?p=141273

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰