• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

دولت به تعهدات خود در تکمیل راه آهن اردبیل عمل می‌کند

  • کد خبر : 12498
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹
دولت به تعهدات خود در تکمیل راه آهن اردبیل عمل می‌کند

اردبیل-ایرنا-معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: پروژه راه آهن اردبیل – میانه مورد توجه جدی دولت تدبیر و امید بوده و دولت مصمم به تحقق تمام تعهدات خود در تکمیل این پروژه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، خیرالله خادمی  چهارشنبه در جریان بازدید از پروژه راه‌آهن اردبیل- میانه افزود: اعتبارات لازم برای این پروژه تامین شده و پیش بینی می‌شود  اوایل سال ۱۴۰۰ این پروژه به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه عملیات پروژه راه آهن اردبیل –میانه روند مطلوبی دارد، افزود:میزان پیشرفت فزیکی روسازی این پروژه به ۴۴ درصد و زیر سازی هم به بیش از ۸۵ درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: پیمانکاران پروژه متعهد هستند تا پایان سال میزان ریل‌گذاری را به ۱۰۰ کیلومتر برسانند.

خادمی گفت: بهره‌برداری به موقع از این پروژه یکی از اولویت‌های دولت است و مصمم هستیم  به عنوان یکی از طرح‌های ملی و اساسی  اجرای این پروژه را در زمان مقرر به بهره برداری برسانیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه  توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور با جدیت پیگیری می‌شود، افزود: پروژه راه آهن اردبیل بعنوان یک پروژه استراتژیک در اولویت وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است تا مطالبه اصلی مردم استان اردبیل تحقق یابد.

خادمی درباره پروژه جاده اردبیل –سرچم هم گفت: چهاربانده کردن سه قطعه از مسیر ۱۷۰ کیلومتری این جاده تا  سه سال آینده به اتمام می‌رسد و ۳۵ کیلومتر دیگر هم در دست مطالعه است.

اکبر بهنامجو استاندار اردبیل هم  با بیان اینکه روند عملیات اجرایی راه‌آهن اردبیل – میانه مطلوب است، گفت: تاکنون ۴۴ کیلومتر از این پروژه ریل‌گذاری شده است.

وی افزود: تلاش بر این است تا پایان سال میزان ریل‌گذاری راه آهن اردبیل به ۱۰۰ کیلومتر برسد.

استاندار اردبیل  با اشاره به عملیات زیرسازی این پروژه بیان کرد: طبق جدول زمان‌بندی و اعلام گزارش پیمانکاران تاکنون زیرسازی این پروژه ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

استاندار اردبیل از اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به  پروژه راه‌آهن خبر داد و اضافه کرد: به تازگی هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از سوی سازمان برنامه و بودجه و ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل فاینانس بانک ملی به پروژه اختصاص یافته است و تمام تلاش‌ها بر افتتاح آن تا پایان دولت معطوف شده ست.

عملیات اجرایی راه‌آهن میانه – اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر در سال ۸۴ شروع شده و عملیات آن پس از سال‌ها توقف در دولت تدبیر و امید آغاز شد.

مرتفع‌ترین پل ریلی کشور به ارتفاع ۸۱ متر در مسیر آرپاچایی در این پروژه در حال احداث است و علاوه بر آن در طول مسیر ۲۷ کیلومتر تونل و هفت کیلومتر گالری نیز بازگشایی شده و در حال اجراست.

در طرح راه‌آهن اردبیل – میانه ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۳ هزار و ۸۱۰ متر، چهار کیلومتر پل دره‌ای بزرگ، سه کیلومتر پل آبرو و ۱۰ دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر اجرا می‌شود.

https://tejaratava.ir/?p=12498

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.