• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

در هلدینگ صباانرژی برگزار شد: نشست هم‌اندیشی “صندوق بازنشستگی کشوری در آینه برنامه هفتم توسعه” / دکتر زمان‌پور: دستاوردهای صباانرژی نتیجه اجرای مردمی‌سازی اقتصاد است

  • کد خبر : 122501
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶
در هلدینگ صباانرژی برگزار شد: نشست هم‌اندیشی “صندوق بازنشستگی کشوری در آینه برنامه هفتم توسعه” / دکتر زمان‌پور: دستاوردهای صباانرژی نتیجه اجرای مردمی‌سازی اقتصاد است
عصر سه‌شنبه 22 اسفند 1402، مصادف با اولین روز ماه مبارک رمضان، هلدینگ صبا انرژی میزبان مدیرعامل و مدیران ارشد بنگاه‌های اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری در نشست هم‌اندیشی "صندوق بازنشستگی کشوری در آینه برنامه توسعه هفتم" بود.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری (هلدینگ صباانرژی)، این مراسم با حضور محسن زنگنه و روح‌الله ایزدخواه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مهدی مسکنی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به همراه معاونین و مدیران عامل و اعضای هیات مدیره هلدینگ‌های تابعه صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد.


بنابر این گزارش دکتر علیرضا زمان‌پور مدیرعامل هلدینگ صباانرژی، در سخنانی با تاکید بر محوریت سودآوری و مردمی‌سازی اقتصاد در هلدینگ صباانرژی گفت: ما در سال ۱۴۰۲ برای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای افزون بر بهره‌مندی از شیوه‌های مختلف تامین مالی، از شیوه مردمی سازی اقتصاد استفاده کردیم و با مشارکت مردم، یکی از بزرگترین پروژه‌های فولادی را آغاز کردیم.

وی تشریح کرد: در جریان پذیره‌نویسی فصباح ۴۵۵۰ میلیارد تومان از بازار سرمایه برای توسعه صبافولاد تامین مالی کردیم که بنابر گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار یک رکورد تاریخی در فرابورس ایران بود. خوشبختانه با اتکا به این آورده ارزشمند، قرارداد ۲۱۲ میلیون دلاری احداث پروژه احیای مستقیم شرکت صبافولاد خلیج فارس مصوب شد.

زمان‌پور در پایان با تاکید بر ضرورت خروج شرکت‌های دولتی از زیان انباشته گفت: باید با اجرای برنامه‌های توسعه‌ای، شرکت‌های زیان‌ده به مدار سود برگردند. الحمدلله اکثر شرکت‌های هلدینگ صباانرژی سودده هستند، خصوصا شرکت‌های جم‌پیلن، فولاد اکسین خوزستان و صبافولاد خلیج فارس  در سال جاری با اجرای سیاست‌گذاری‌های هلدینگ صباانرژی همانند تغییر شیوه فروش از کارمزدی به مالکیتی به افزایش سود قابل توجه دست یافتند. برای شرکت‌های دیگر همانند لوله سازی اهواز نیز برنامه‌هایی اجرا کرده‌ایم که نه تنها این شرکت از زیان انباشته خارج خواهد بلکه با اخذ ۶ هزار میلیارد تومان قرارداد، پیش بینی می‌شود شرکت لوله سازی اهواز به سود ۲ هزار میلیارد تومانی دست یابد.

مدیرعامل هلدینگ صباانرژی در پایان دستاوردهای حاصل شده در این هلدینگ را نتیجه مردمی سازی اقتصاد خواند و تاکید کرد با الگوسازی این روش تامین مالی سایر بنگاه‌های اقتصادی نیز می‌توانند با بهره‌مندی از مشارکت مردم در اقتصاد، به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود دست یابند.

گفتنی است در پایان این نشست هم اندیشی آیین رونمایی و ارائه کتاب جدید “صندوق بازنشستگی در آینه برنامه هفتم توسعه” که به اهتمام موسسه راهبردهای بازنشستگی صبا تالیف گردیده است، برگزار شد.

در این مراسم مصطفی صالحی راد، مشاور مدیرعامل و رئیس هیات مدیره موسسه راهبردهای بازنشستگی صبا و دکتر عابدینی از نویسندگان کتاب سخنرانی کردند.

کتاب «صندوق بازنشستگی در آینه برنامه هفتم توسعه؛ برش اقتصادی» به بررسی تأثیرات برنامه هفتم توسعه بر صندوق بازنشستگی می‌پردازد. این کتاب تلاش دارد چشم‌اندازی نوین از آینده اقتصادی بازنشستگان کشور ارائه دهد.

https://tejaratava.ir/?p=122501

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.