• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2
نخستین نشست خبری اعضای هیئت‌مدیره دوره هفتم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران برگزار شد

امید به آمدن روزهای خوب با اتکا به توان اعضای صنف

  • کد خبر : 121170
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
امید به آمدن روزهای خوب با اتکا به توان اعضای صنف
یکشنبه، 13 اسفندماه، نخستین نشست خبری اعضای دوره هفتم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران برگزار شد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط‌عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، یکشنبه، ۱۳ اسفندماه، نخستین نشست خبری اعضای دوره هفتم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران برگزار شد. علی حکیم جوادی، رئیس هیئت‌مدیره سازمان نصر تهران به همراه حمید فروزنده، بهناز آریا، آزاد معروفی، رضا حیدری، حسام اسدی، اشکان امیرزاده ابراهیمی و مسعود شکرانی به عنوان اعضای هیئت‌مدیره حضور داشتند.

علی حکیم جوادی، رئیس هیئت‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران درباره‌ی چالش منابع انسانی در صنف IT کشور گفت: «در حال حاضر، چالش منابع انسانی به دغدغه کل کشور تبدیل شده است. این چالش در حوزه IT نیز بیشتر از پیش حس می‌شود. حوزه IT در دنیا مورد توجه قرار گرفته است و کشورها برای جذب نیروهای ماهر و متخصص مدل‌های مختلفی را طراحی و اجرا کرده‌اند. برخی از کشورهای همسایه ایران نیز در این زمینه اقداماتی را انجام داده‌اند. امروز بخش خصوصی فعال در حوزه IT ایران به صورت جدی درگیر این چالش شده است. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه آموزش ۵۰۰ هزار نیروی ماهر در حوزه IT را در دستور کار قرار داده است و از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای هم برای اجرای بهتر آن کمک خواسته است. طبیعتا برای حل این چالش ما از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد. بخش دولتی می‌داند بدون کمک بخش خصوصی در اجرای این برنامه موفق نخواهد بود. بنظر بنده باید با کمک همه فعالان و اعضای صنف برای حل این چالش تلاش کنیم».

او در ادامه در خصوص برخورد با بعضی از پلتفرم‌ها گفت: «یکی از وظایف و تکالیف سازمان حمایت از کسب و کارهای حوزه اقتصاد دیجیتال است. ما اگر به دنبال جلوگیری از خروج سرمایه‌های انسانی هستیم، باید از پلتفرم‌های بزرگ این حوزه حمایت کنیم. متاسفانه گاهی مسائلی پیش می‌آید که چالش‌هایی را در پی دارد. ما در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به عنوان حامی این کسب‌و‌کارها، از روزی که مشکلی برای مجموعه دیجی‌کالا اتفاق افتاد با مدیران این مجموعه در ارتباط بودیم و برای کمک به حل این مسئله اعلام آمادگی کردیم. بخش‌های نظارتی هم به حل این چالش کمک کردند و انشالله به زودی این مسئله حل خواهد شد ولی بنظرم چالش‌های پیرامون فعالیت پلتفرم‌ها ادامه داشته باشد. از روزی که هیئت‌مدیره جدید تشکیل شده است، ما در بخش‌های مختلف در زمینه پلتفرم‌ها با چالش روبه‌رو بوده‌ایم. یکی از مهم‌ترین چالش‌های ما در این حوزه این است که یک رگولاتور خاص وجود ندارد. حاکمیت در این زمینه دغدغه‌هایی دارد که باید آن‌ها را هم در نظر گرفت. امیدوارم در آینده شاهد حل کامل مشکلات و چالش‌های موجود در این حوزه باشیم».

بهناز آریا در خصوص شروع به فعالیت دوره هفتم هئیت‌مدیره سازمان نصر تهران گفت: «در ابتدا باید از اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران بخاطر رای اعتمادی که به هیئت‌مدیره دوره هفتم دادند، تشکر کنم و امیدوارم بتوانیم انتخاب شایسته‌ای باشیم برای سه سال آینده سازمان و خواسته‌های اعضای صنف از هیئت‌مدیره سازمان را برآورده کنیم. همچنین باید از هیئت‌مدیره‌های گذشته نیز برای زحماتی که کشیده‌اند و کسب دستاوردهایی که سازمان نصر به عنوان یک تشکل مردم نهاد امروز به آن‌ها می‌بالد تشکر کنم. امیداوریم بتوانیم راه هیئت‌مدیره‌های گذشته در زمینه حل مشکلات و چالش‌های صنف را با تلاشی مضاعف ادامه دهیم».

نایب‌رئیس دوم هیئت‌مدیره سازمان نصر در خصوص اهداف و برنامه‌های سازمان در این دوره نیز گفت: «مهم‌ترین هدف ما در هیئت‌مدیره دوره هفتم، پیگیری نیازهای اعضای صنف است. با توجه به سال‌های سخت آینده و چالش‌ها و فرصت‌های که در حال حاضر با آن‌ها مواجه هستیم، فکر می‌کنم روزهای سخت و حساسی را در پیش رو داشته باشیم. یکی دیگر از اهداف ما این است که در سه سال آینده ارتباط خوب و موثری را با اعضای صنف داشته باشیم. باید بسترهایی را به وجود بیاوریم که با استفاده از آن‌ها نیازها و دغدغه‌های اعضا را بشنویم و پس از شناسایی و اولویت‌بندی آن‌ها، در جهت رفع آن‌ها پیگیری‌های لازم را انجام دهیم. در تمامی ادوار، فعالیت‌های زیادی انجام شده و ما باید از دانشی که در این سالیان تجمیع شده است در زمینه‌ی رفع نیازهای صنف استفاده کنیم».

او در ادامه افزود: «باید به جمع‌‌آوری ‌داده‌های صحیح و درست از بدنه توجه داشته باشیم. دسترسی به داده‌های صحیح و قابل اعتماد می‌تواند به هیئت‌مدیره در زمینه‌ی شناسایی اهداف و کارهایی که باید در کوتاه مدت انجام دهد کمک کند. با توجه به این مسئله، ما نیازمند تحولاتی در بخش‌های مختلف هستیم که به ما در انجام این امور کمک کند. برای رسیدن به این مهم‌کارگروه‌هایی را در هیئت‌مدیره تشکیل دادیم که وظیفه بررسی وضعیت بخش‌های مختلف سازمان را به دوش می‌کشند».

حسام اسدی، عضو هیئت‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران نیز در این نشست گفت: «اصلی‌ترین سرمایه ما در سازمان، اعضا و بدنه صنف است. ما باور داریم با اتکا به بدنه صنف می‌توانیم بسیاری از چالش‌ها و موانع مختلف را پشت سر بگذاریم و رفع کنیم». او در ادامه‌ی صحبت‌های خود به مشکلاتی که کسب‌وکارهای صنف مثل عدم ثبات نرخ ارز و خروج نیروی انسانی با آن مواجه هستند پرداخت.

در ادامه این نشست، رضا حیدری، عضوهیئت‌مدیره سازمان و رئیس کارگروه تدوین آیین‌نامه کمیسیون‌ها درباره روند اصلاح آیین‌نامه‌ها گفت:«از دوره پنجم هیئت‌مدیره به بعد، روسای کمیسیون‌ها از میان اعضای صنف انتخاب شدند و ما در این دوره متوجه یک خلا ارتباطی میان هیئت‌مدیره و کمیسیون‌ها شدیم. به همین جهت تصمیم گرفتیم تا به تقویت و تحول دبیرخانه سازمان بپردازیم».

حمید فروزنده، نایب‌رئیس اول سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و مسئول کارگروه تحول دبیرخانه هم در این نشست گفت: « به طور کلی بار اجرایی تمام مصوبات هیئت‌مدیره و فرایندهای عضویت بر دوش دبیرخانه است. این موضوع ایجاب می‌کرد که کارگروه تقویت دبیرخانه برای بهینه‌سازی و مکانیزه کردن فرآیندهای دبیرخانه تشکیل شود. تقویت منابع انسانی، مدیریت دانش‌ و پیگیری مکاتبات با نهادهای تصمیم‌گیری از جمله اقداماتی است که کارگروه تقویت دبیرخانه در دستورکار خود قرار داده است».

اشکان امیرزاده ابراهیمی، عضوهیئت‌مدیره سازمان و رئیس کارگروه روابط‌عمومی درباره‌ی اقدامات این کارگروه گفت: «یکی از بزرگترین انتقادات وارد شده بر ما طی سال‌‌های اخیر از سوی رسانه‌ها و بدنه صنف، عدم اطلاع‌رسانی و نبود مرجع اساسی برای پوشش اخبار از مشکلات اصلی صنف بوده است. در دوره هفتم کارگروهی با هدف نقد و بررسی مشکلات بدنه صنف و برقراری ارتباط با مراکز خبرساز تشکیل شد تا بتوانیم در زمینه ارتباط موثر با اصحاب رسانه موفق‌تر عمل کنیم».

مسعود شکرانی، عضوهیئت‌مدیره سازمان و رئیس کمیسیون تامین تجهیزات فاوا سازمان هم در خصوص چالش‌های این حوزه گفت: « از جمله مزیت‌های سازمان نصر تهران، همکاری و همراهی اعضا برای رسیدن به اهداف مشترک است. با توجه به چالش‌های متعددی که در سال‌های گذشته از سوی دولت‌، بانک مرکزی و به طور کلی رگولاتوری داشته‌ایم، همفکری و مشورت اعضای صنف با دیدگاه‌های مختلف می‌تواند به ادامه مسیر فعالیت صنف و سازمان کمک کند».

آزاد معروفی، عضو هیئت‌مدیره و خزانه‌دار سازمان نیز با اشاره به چالش کسب‌وکارهای که عضو سازمان نیستند گفت: «در صنف ما قوانین به صورتی است که عضویت در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اجباری نیست. در حال حاضر حدود ۲۰ هزار نفر بدون داشتن مجوز فعالیت از طرف سازمان مشغول به کار هستند. از نظر ما این تعداد عضو سازمان هستند اما تنها ثبت نام نکرده‌اند. در طی ادوار گذشته سعی کرده‌ایم با همراهی نهادهای نظارتی و اجرایی، از گسترش فعالیت‌های بدون مجوز جلوگیری کنیم».

https://tejaratava.ir/?p=121170

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.