• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

بهلولی: تلاش می‌کنیم توان رقابتی بندر شهید رجایی با بنادر منطقه را افزایش دهیم

  • کد خبر : 121132
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
بهلولی: تلاش می‌کنیم توان رقابتی بندر شهید رجایی با بنادر منطقه را افزایش دهیم
مدیر پروژه شرکت مدیریت بین المللی همراه جاده، ریل، دریا (هیمکو) در بندرعباس، گفت: با تلاش در راستای افزایش سرعت تخلیه و بارگیری و حمل یکسره کالا از بندر شهید رجایی در تلاش هستیم توان رقابتی این بندر را با بنادر کشورهای منطقه افزایش دهیم.

بهزاد بهلولی مدیر پروژه شرکت هیمکو در بندرعباس، در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، با بیان اینکه شرکت مدیریت بین المللی همراه جاده، ریل، دریا در ضلع غربی بندر شهید رجایی پروژه مهمی را در دست اجرا دارد، اظهارداشت: یکی از مزیت‌های مهم جمهوری اسلامی ایران و در راس آن هرمزگان مزیت ترانزیتی و حمل و نقلی آن است.

وی افزود: قرارگرفتن کرویدور شمال به جنوب و نقش محوری هرمزگان و بندر شهید رجایی در این کرویدور به عنوان حلقه وصل کشورهای محصور در خشکی به آب‌های آزاد فرصت طلایی را برای اقتصاد ایران ایجاد می‌کند از این رو ما هم قسم شده‌ایم که برای از بین بردن نارسایی‌های موجود در بخش حمل و نقل کشور قدم برداریم.

بهلولی تأکید‌کرد: شرکت هیمکو توسط شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، شرکت معدنی و صنعتی چادر ملو، شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و شرکت سنگ آهن گهر زمین تشکیل شده است و در حال حاضر پروژه احداث اسکله و پایانه مکانیزه مواد معدنی در غرب بندر شهید رجایی را در دست اقدام دارد.

وی ادامه داد: در قالب این پروژه یک پست اسکله مواد معدنی احداث خواهد شد که در دو فاز منجر به ایجاد ظرفیت تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون تن مواد معدنی و ۵ میلیون تن گوگرد و کک می‌شود.

بهلولی اظهارداشت: این پروژه در صورت توسعه امکان افزایش ظرفیت تا۵۰ میلیون تن مواد فله معدنی و ۱۰ میلیون تن سنگ گچ کلینگر پتاس برای پروژه وجود دارد.

مدیر پروژه شرکت هیمکو در بندرعباس تصریح‌کرد:احداث ۱۴ خط ریلی به طول ۱۷ کیلومتر(ریل یارد)، شناور طرح ۱۰۰ هزارتنی، و آبخور منفی ۱۷ متر از دیگر ابعاد این پروژه در بندرعباس است.

وی اضافه کرد: با ایجاد این پایانه با توجه به تمام مکانیزه بودن پایانه اجرای گردگیر در دستگاههای مختلف آلایندگی به حداقل ممکن خواهد رسید و ریز پلاستیک ناشی از لاستیک‌های کامیون‌ها که به حمل ریلی تغییر می یابد حذف می‌شود.

بهلولی ابرازداشت: اجرای کامل این پروژه توان بندر شهید رجایی برای پهلوگیری کشتی‌های بزرگتر و تخلیه و بارگیری سریعتر محصولات در راستای جلوگیری از تحمیل دموراژ‌های اضافه را افزایش خواهد داد و مزیت بندرشهید رجایی را در رقابت با سایر بنادر منطقه بالاتر خواهد برد.

وی خاطرنشان‌کرد: با توجه به اینکه این پایانه به خط ریلی و راه‌آهن متصل خواهد شد کاهش مصرف سوخت، کاهش تردهای جاده‌ای و افزایش سرعت رسیدن کالا به مقصد را نیز در پی خواهد داشت.

https://tejaratava.ir/?p=121132

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.