• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

۲۱۰۰ سایت جدید طی یک سال وارد شبکه ایرانسل شد

  • کد خبر : 12049
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
۲۱۰۰ سایت جدید طی یک سال وارد شبکه ایرانسل شد
طی یک سال گذشته، ۲۱۰۰ سایت جدید تلفنهمراه، وارد شبکۀ ایرانسل شده است.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، طی بازۀ زمانی نیمۀ دی ماه ۱۳۹۸ تا نیمۀ دی ماه ۱۳۹۹، توانسته است با برنامهریزی دقیق و با وجود محدودیتهای ناشی از شرایط کرونایی و تحریم، ۲۱۰۰ سایت جدید را در سراسر ایران، وارد شبکۀ تلفنهمراه خود کند.

ایرانسل به این ترتیب، با وجود شرایط کرونایی و افزایش شدید تقاضای مصرف دیتا، توانست با مدیریت منظم پروژه در اقصی نقاط ایران، این تعداد سایت را به سایتهای موجود شبکۀ تلفنهمراه خود اضافه کند. این در حالی است که محدودیتهای ناشی از شرایط کرونایی و وجود تحریم، پیچیدگی انجام چنین پروژههایی را بیش از پیش کرده است.

ایرانسل همچنین طی این مدت، ۱۶۱۷۷ لایه فرکانسی جدید، در تکنولوژیهای نسل سوم (۳G) و چهارم (۴G/LTE) تلفنهمراه راهاندازی کرده و موفق شده خدمات شبکۀ پهنباند را در اختیار مشترکان خود در سراسر ایران، به خصوص مناطق روستایی، قرار دهد.

ایرانسل در همین راستا، در مهر ماه ۱۳۹۹، بر اساس مسؤولیت اجتماعی خود و با هدف کاهش شکاف دیجیتالی و تحقق عدالت ارتباطی و آموزشی برای دانشآموزان مناطق محروم، در قالب پروژۀ «هوشمندسازی مدارس کشور» وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با استفاده از سهم پروژۀ «خدمات عمومی اجباری» یا USO (Universal Services Obligation) از درآمد اپراتورها، ۱۳۶۳۶ مدرسه روستایی را به اینترنت پرسرعت مجهز کرده بود.

ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، اپراتوری است که توانسته است برای اولین بار در ایران، در روز اول مردادماه ۱۳۹۹، فناوری نسل پنجم تلفنهمراه را راهاندازی کند و تاکنون سه سایت 5G خود را به بهرهبرداری رسانده است. سهشنبه هفتم مرداد ماه ۱۳۹۹، با حضور و انجام تست سرعت توسط خبرنگاران، دومین سایت 5G ایران در ساختمان مرکزی ایرانسل افتتاح شده بود.

راهاندازی سومین سایت 5G ایران و ایرانسل نیز در روز چهارشنبه ۲۱ آبان ماه ۱۳۹۹، در محل دانشکدۀ مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تربیتمدرس انجام شد که برخلاف دو سایت داخل ساختمانِ (Indoor) قبلی، نخستین سایت خارج از ساختمان (Outdoor) نسل پنج ایرانسل است و امکان استفادۀ عموم مشترکان ایرانسل، به وسیلۀ گوشیهای موجود در بازار ایران با قابلیت پشتیبانی از 5G و به علاوه، استفادۀ دانشجویان و پژوهشگران این دانشگاه از آخرین نسل فناوری تلفنهمراه، در آزمایشگاه 5G این دانشگاه را فراهم میکند.

به زودی سایتِ چهارم نسل پنجم تلفنهمراه ایران و ایرانسل، در محل پارک آب و آتش تهران مورد بهرهبرداری و استفاده عموم قرار خواهد گرفت.

در تاریخ سوم آذرماه ۱۳۹۹، با ثبت رکورد سرعت ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه در شبکۀ 5G ایرانسل، رکورد سرعت قبلی اینترنت ایران (۱.۵ گیگابیت بر ثانیه) که آن هم در شبکۀ 5G ایرانسل به ثبت رسیده بود، شکسته شد.

https://tejaratava.ir/?p=12049

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.