• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

محدودیت های سیاستگذاری در حوزه اکتشافات

  • کد خبر : 120489
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
محدودیت های سیاستگذاری در حوزه اکتشافات
دبیر دومین همایش تخصصی اکتشاف استیل پرایس گفت: از محل درآمد ۴۰ هزار میلیارد تومان حقوق دولتی تعیین شده در سال ۱۴۰۲، تنها ۵ درصد به توسعه بخش معدن اختصاص داده شده است.

به گزارش تجارت آوا به نقل از معدن ۲۴، علیرضا غیاثوند در ابتدای این کنفرانس اظهار کرد: کشورها با شناسایی و بهره‌برداری از ذخایر معدنی برای اشتغال و گسترش صنایع پایین دستی استفاده می‌کنند.

او ادامه داد: ماموریت اکتشاف از طریق توسعه معادن جدید و ایجاد یک چارچوب مالی و خدماتی جدید به عنوان پشتیبان این بخش عمل می‌کند.

غیاثوند ادامه داد: اما موانع و مشکلات باعث شده که نتوانیم از این فرصت‌ها به طور شایسته استفاده کنیم، برای مثال بیش از دو سوم مساحت کشور به دلایل مختلف زیست محیطی محدودیت‌های منابع طبیعی برای فعالیت‌های اکتشافی ممنوع شده است. 

دبیر دومین کنفرانس اکتشاف استیل پرایس اضافه کرد: عربستان تنها در حوزه اکتشاف ۴۵۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب کرده است این در حالی ست که از محل درآمد ۴۰ هزار میلیارد تومان حقوق دولتی در سال ۱۴۰۲ فقط ۵ درصد به توسعه بخش معدن در ایران اختصاص داده شده است. همچنین در زمینه نیروی انسانی اگر هر جامعه‌ای به این موضوع توجه کند می‌تواند در مسیر توسعه و رشد قرار بگیرد امروز بخشی از کشورهای صاحب نام در حوزه معادن و اکتشاف توسط نیروهای ایرانی تبار مدیریت می‌شوند.

غیاثوند در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: از مهم‌ترین محورهای این کنفرانس به روز رسانی و ارائه مدل‌های جدید اکتشاف و صیانت از نیروهای انسانی و چگونگی رعایت اخلاق حرفه‌ای در بخش معدن و فعالیت‌های اکتشافی ست.

https://tejaratava.ir/?p=120489

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.