• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

سهم ناچیز معدن در آسیب به محیط زیست

  • کد خبر : 120480
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
سهم ناچیز معدن در آسیب به محیط زیست
عضو هیئت مدیره انجمن زمین شناسی ایران در پنل تخصصی دومین کنفرانس اکتشاف استیل پرایس اطهار داشت: بخش عمده ای از آسیب های وارد شده به محیط زیست ناشی از بخش معدن نیست و سایر بخش ها مثل صنعت خودرو و بخش کشاورزی باعث آلودگی و هدر رفت منابع آبی شده اند.

به گزارش تجارت آوا به نقل از معدن ۲۴، پیمان افضل ادامه داد: دو نکته مهم را باید تشریح کرد. نخست اینکه ایران کشوری با منابع معدنی زیاد هستیم اما این به معنی این نیست که کشورهای دیگر منتظر منابع ما هستند.
او افزود: برخی کشورهای توسعه یافته به این نتیجه رسیدند که از منابع معدنی و انرژی به عنوان اهرم فشار استفاده کنند. بر خلاف آن چیزی که دولت روسیه فکر می کرد نتوانست از منابع گاز و معدنی خود به عنوان اهرم فشار در جنگ استفاده کند.

افضل افزود: امروز بزرگترین منابع لیتیوم دنیا در آمریکا کشف شده است، به‌ همین دلیل آمریکا معطل لیتیوم افغانستان نیست. میزان ذخایر فسفات نروژ بسیار بالا است. برای همین می بینیم هر جایی که اهمالی بوده رقبا جای آن را پر کرده اند و از آن تولید ثروت می کنند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: عربستان به شدت روی منابع معدنی خود کار کرده است. از کانسارهای معدنی تا سنگ آهن. ارزش شرکت های معدنی عربستان در مدت اخیر بسیار بالا رفته است.

او تصریح کرد: ما همیشه شنیده ایم که می گویند معدن کاری مخرب و ویرانگر است.  من منکر این نمی شوم که معدن در ذات خود آسیب به محیط زیست و منابع طبیعی می رساند اما آیا امروز عمده آب را معدن استفاده می کند یا بخش کشاورزی؟ یا مسئول مازوت و آلودگی بخش معدن است؟ آیا خودروهایی که باعث آلودگی شدند نتیجه معدنکاری بوده است؟ بنابراین معدن می تواند در حفظ محیط زیست هم کمک کند.

https://tejaratava.ir/?p=120480

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.